Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn twee voorstoelen vervangen van mijn Berlingo bestelwagen 1999 .
De bedoeling is dat ik er twee voorstoelen van een Berlingo multispace in plaats.Omdat deze naar voren kunnen klappen, zodat ik meer ruimte heb bij het plaatsen van een bed.
Ik ben alleen een probleem tegen gekomen.
De Berlingo bestelwagen voorstoelen zitten op vier punten in de bodem vast.
Bij de Berlingo multispace zit de stoelen op drie punten vast in de bodem. Het laatste punt zit in de zijkant vast(deurkant). De binnenkant van de dorpel.
In de bestelwagen variant zit er wel een gat,alleen geen schroefdraad om de stoel te bevestigen.
Heeft iemand en idee om hier alsnog een schroefdraad in te krijgen?
Ik heb de kunststof bekleding bij de dorpel er al afgehaald. Ik zag nog geen mogelijkheid.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Als het gat niet heel groot is een blindklinkmoer erin klinken.
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is een goede mogelijkheid (dat van die blindklinkmoer). Persoonlijk had ik altijd voldoende ruimte door de leuning van de opklapbare passagierstoel plat te leggen en de bestuurdersstoel met volledig rechtgedraaide leuning helemaal naar voren te schuiven. Op deze manier kon er een matras van 1m90 op 1m40 uitgeklapt worden. Ik kon zo tijdens korte overnachtingen de kampeerkoelkast zelfs nog kwijt aan mijn voeteneind. Heb je al een bed gemaakt? Ik heb er hier nog een staan, maar geen auto meer waar het in past.
Het is niet heel groot. Bij de multispace zit in het zelfde gat de stoel bevestigd. Ik heb alles al ingebouwd. Ik kan er precies in liggen. In ieder geval bedankt voor het aanbod. Ik wilde het alleen iets ruimer maken. De voorstoelen zijn niet neer te klappen. Vandaar de stoelen wissel.
Een blindklinkmoer is voor mij onbekend. Ik heb het net even opgezocht. Ik begrijp dat hier een bepaalde tang voor nodig is. Klopt dit?
In ieder geval bedankt.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Aha jij hebt de optionele bestuurdersstoel met verstelbare leuning. Ik neem aan dat je ook een bed hebt gemaakt ter hoogte van het tussenschotje? Heb je foto’s, ik ben altijd geinteresseerd in hoe anderen het oplossen. Heb je er aan gedacht dat het meubilair niet ingebouwd mag zijn omdat dan je grijs kenteken niet meer klopt? Een blindklinkmoer is een soort popnagel met draad in. Daar heb je inderdaad een speciale tang voor nodig, waarmee je de blindklinkmoer eenzijding in het gat vast kunt klinken.
Ik heb L vorige bakken geplaatst. Naast de L vormige bakken heb ik ook nog een keukenblokje met tafeltje geplaatst.Tafeltje + 2 plaatjes gebruik ik om de boel dicht te maken. Matrasjes (van caravan) erop en klaar. Is allemaal iets hoger dan tussenschot. Foto’s volgen later.
Ik heb geen grijs kentekententarief. Auto is bestelauto particulier . Grijze kenteken is niet van toepassing op particulieren.
Kan ik ook een metalen of kunststof plug gebruiken? Deze zet zich vast bij het indraaien van een schroef.
Ik heb namelijk geen blindklinkmoertang.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Daar vergis je je lelijk. Een particulier betaald weliswaar een ander tarief voor het rijden met een grijs kenteken, maar dat wil niet zeggen dat de regels voor het grijs kenteken niet langer gelden. Afhankelijk van wanneer de auto verkocht is, is er bijvoorbeeld wel of geen bpm over betaald. Een camper is wel bpm-plichtig, zowel over het voertuig als over de inbouw. Bij controle door de douane zul je een boete krijgen voor de overtreding en een naheffing over de bpm, waarbij ze uit zullen gaan van de datum op naam stelling om een en ander te bepalen.
Wat ik gedaan had was een stalen bed gemaakt dat met een snelspanner vast stond aan een van de sjorogen. Lading dus
Ik ben geen camper.Eisen camper komen niet overeen met mijn constructie zoals hoogte, breedte, keukenblok, afvoer enz.
Maar om nog even op het onderwerp terug te komen. Iemand nog een idee over het bevestigen van een andere bestuurdersstoel?
Kan ik ook een metalen of kunststof plug gebruiken? Deze zet zich vast bij het indraaien van een schroef.
Ik heb namelijk geen blindklinkmoertang.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
@j10, je hebt geen camper volgens de officiële regels, dat klopt, maar als je dingen aan de constructie aan de binnenkant van de laadruimte verandert, heb je ook geen auto meer op grijs kenteken en loop je dus het risico op een lelijke naheffing bij controle, dit is wat men bedoeld…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
graddus schreef:dit is wat men niet wil horen…
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Volgens mij heeft Graddus gelijk.
Ik heb als particulier een nieuwe Jumpy gekocht.
Natuurlijk voor de hoofdprijs. met de BPM.
En ook een hoog wegenbelasting tarief, ik kan er dus mee doen wat ik wil.!
Is ook ingericht als slaapplaats,voor eiland vakanties en meetings met autotrailer
en VISA GTI 115 erop.
Maar is er voor om de caravan voort te trekken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ik heb de belastingdienst gebeld. Ik kreeg namelijk geen duidelijk antwoord op de website van de belastingdienst. (ja, nee vragenschema en reglementen) Ik word na de krokusvakantie teruggebeld door de belastingdienst. Ze konden mijn vraag/situatie ook niet beantwoorden.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik ben benieuwd wat de officielen hier op te zeggen hebben. Ik zou het in elk geval zwart op wit vragen, mocht het positief uitvallen.