stoer, welke ga je doen dan?
j-wvb schreef:Ik ga morgen verlagen (H)
ben reuze benieuwd!
sonneke schreef:hoi fabian, ik heb zelf de ds3 automaat, kan de H&R veren niet echt vinden van 25 mm, waar heb jij ze besteld ? groet sonneke
Ik heb ze zelf gekocht via ebay duitsland.
Op maandag besteld en woensdag ochtend waren ze binnen.
In Nederland kan je ze kopen via:
http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/53938-Peugeot-207-H&R-Verlagingsveren/
Zoals je ziet staat er dat ze zijn voor een Peugeot 207, maar passen ook op een DS3 en verlagen dan net iets minder aangezien de DS3 al iets lager is van zichzelf.
Onderdeelnummer is echter gelijk:
http://www1.carparts-cat.com/pkw/parts/Artdetail.asp?SID=1952402281012218107001&ID=21,8255,32035,0,1,1,0&NID=0,3&GID=189,1468&HGID=189,1468&VID=7340034968
Nummer is namelijk 29118-1
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
heb deze op e bay gevonden, zou ook goed moeten zijn en wel stukje voordeliger toch ??
Totaal aantal Berichten: 40
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Zag deze staan op autoblog.nl
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/06/citroen-ds3-tiburon-222-door-tuner-musketier
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
sonneke schreef:stoer, welke ga je doen dan?
Ik heb de V-maxx veren, achter 40mm voor 45mm verlagen. Ga er zo aan beginnen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
:smt225 :smt223 :smt225
Je doet het zelf dus? inclusief uitlijnen?
ben benieuwd hoe het gaat staan…. ik hoop dat de foto’s er zo nog op gaan!
thanks, ga nog ff googlen en prijs vergelijk doen, waarom biedt iedereen de veren aan met voor altijd 5 mm lager dan achter, weet jij dat toevallig, want wil niet dat mijn ds overhelt naar voren, groet sonneke
Over enkele weken zou mijn KW Variant 1 setje binnenzijn voor de DS3..
Bij de plaatsing laat ik tegelijkertijd Velgen steken van 7,5x17 met een ET waarde van 25.
Zullen zien wat dit geeft, en voor diegene diej over hun dempers zorgen maken bestaat er nog steeds iets zoals Bumpstops, wel moet ik toegeven dat de hardheid een stukske steviger wordt.
Hardheid moet zacht blijven? verlaag de DS3 dan niet!!
nou vandaag besteld de verlagingsveren, ga toch voor de 25 / 25 mm , moet wel rijdbaar blijven hier met al die hobbels en drempels , ben benieuwd wanneer ze binnen zijn, en dan nog plaatsen natuurlijk , spannend
Niet doen, is mijn advies. Het staat geweldig leuk, maar de ergernissen op den duur zijn groot, bijvoorbeeld bij het instappen, bij de vele verkeersdrempels en bij het op de brug zetten.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.
nou, is verlaagd hoor, heb de 25 /25 van h&r genomen en rijd nog steeds goed, is effectief om te zien 3,5 cm en staat net iest stoerder maar wel rijdbaar ivm alle hobbels en bulten hier in nederland, groet sonneke
Hé Sonneke, heb je er toevallig ook een foto van?
Wil zelf ook die set gaan monteren, maar heb er nog nergens foto’s van kunnen vinden
Auto wordt er dus niet harder van afgeveerd als ik je zo begrijp?
Hoe is het “overhellen” van de auto na verlaging? Is dat nog minder als bij standaard?
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik heb een proefrit gemaakt in een verlaagde eHDI en heb mijn DS3 ook verlaagd besteld. De DS3 is reeds geleverd, maar de verlagingsset wordt er komende week onder gezet; de dealer had namelijk niet de juiste set binnengekregen.
Erg netjes is dat ze mijn auto thuis komen ophalen, een ds3 als leenauto krijg en ‘s avonds wordt ie weer teruggebracht.
Zodra ik foto’s heb, zal ik ze plaatsen!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0