Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt het gewoon in een zwarte kleur spuiten. Kun je zelf kiezen wat je mooi vind, mat of glimmend. Steenslagcoating kun je er onder doen, zit er ook al een klein beetje op van fabriek.
Ziezo,na het betalen van € 415 voor keuring, homologatie, en nog wat afstellen van de lichten, zit ik nu al ruim twee weken te wachten op de documenten die “tot twee maanden” onderweg kunnen zijn.
Eén zekerheid heb ik, en dat is dat de auto volledig goedgekeurd is. Het is dus nog een kwestie van tergend langzame administratie.
Intussen heb ik nieuwe remblokken besteld voor alle remmen, dus ook de handrem.
Verder ook nieuwe motorsteunen, omdat er toch eentje te hard was aangetast door de LHM.
Ik vermoed dat al deze zaken te vervangen zijn zonder het verwijderen van de motor ... ?
Ook ben ik nog steeds niet uit de “gordelkwestie”. Zonder het origineel te beschadigen, lijkt het mij niet simpel om rolgordels te monteren .
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rolgordels monteren wil niet, je hebt geen uitsparing in je drempel daar voor.
Dames en heren,
in afwachting (één maand nu…) van het gelijkvormigheidsattest, vraag ik me plots af hoe die deuren eigenlijk mooi kunnen worden gespoten als de chromen randen er nog opzitten.
Moeten die eraf ? Hoe doen jullie dat ?
Merci,
Jozef
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Altijd eraf halen als je de deuren laat spuiten.
Eraf halen is eens pokke werk. Je moet ze eraf draaien/wrikken. Plamuurmes eronder helpt ook wel.
Valt wel mee. Even goed kijken hoe ze zitten en dan in de juiste volgorde er af klikken.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
En d’er weer op zonder krassen ? Hoe dat ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nooit meer die klemmetjes gebruiken, maar dubbelzijdige tape. Zit muurvast.
Citroen!
Ik bedoel de “raamlijsten”. Hoe doe je dat zonder de lak te beschadigen ? Ik vermoed, Driverd dat u het over de sierlijsten op de zijkant hebt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, dat maakte ik op uit je vraag.
De raamlijsten (RVS) klik je er zo af en op. Wel op de goede volgorde letten, zoals al geschreven. Als je de lijsten goed bekijkt, wijst de volgorde zich vanzelf.
Citroen!
En dus niet, excuseer dat ik er even over doorga, zoals bij de CX, waar geen klemmetjes te bespeuren waren. Alleen maar scherpe randen die graag door de lak gingen.
Enfin, dat geeft wel hoop ! De GS moet tegen de zomer nog helemaal in het nieuwe Vert Papyrus.
De auto is sinds gisteren gelijkvormig verklaard !
Volgende grap: het duurt geen twee dagen, maar twee weken voor ik een nummerplaat krijg !
Dit is nu weer omwille van het feit dat het om een ingevoerd voertuig gaat. In België weet men zeker hoe ze iemand een tijdje kunnen bezighouden met niets doen en véél betalen !
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd,
en wachten duurt lang…...................
Mark
CX 2000 pallas ‘78
wacht maar tot ze eens je platen stelen…mijn auto heeft bijna een maand moeten stilstaan. maar proficiat met de gelijkvormigheid!
C4II Hdi 90
ex Xsara 1.9D reflex, ex Zx 1.4
Danku danku ! Er hoorde ook nog eens een keuring bij, en daar kwam de GS uit zonder één enkel minpuntje !
Dat is nu echt een fantastische opluchting en een heerlijk gevoel .