Het is lucht he ?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat de bovenste aansluiting voor ontluchting is en de onderste voor retour naar het reservoir.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Klopot, je hebt een retour en een ontluchtings slang.
Ontluchting, opluchting !!
We zitten in de laatste fase, het aansluiten van de elektrische delen. Helaas heb ik geen foto’s van de situatie zoals ze was. Dat heb ik nu geleerd voor in de toekomst…
Kan iemand mij helpen met uitleg en foto’s over de bedrading van een 1220 pallas c-matic uit 1977 ?
Volgende problemen specifiek:
- het hele systeem, al zijn er draadjes die zichzelf lijken uit te wijzen
- de zwarte dikke draad vanuit de startmotor (naar de alternator ?)
- wat zit waar op de bobine ?
- waar zit dat draadje uit de weber carburator op aangesloten ?
Ik ben nu al veel verder geraakt met de hele werken dan ik me ooit had durven inbeelden. Ik begrijp wel dat ik mezelf ondergedocumenteerd heb ...
Alvast bedankt voor tekst, foto’s, en begrip !
Jozef
Sorry dat ik op mezelf reageer. Er is net een technieker langs geweest, en die heeft besloten dat de startmotor geen stroom krijgt van het contact.
Alles werkt binnen, van ruitenwissers tot knipperlichten. En de startmotor draait ook als we een schroevendraaier tussen de contacten steken. Het is dus die gele kabel op dat pinnetje die bij het doordraaien van de sleutel geen stroom geeft.
Zijn gok was dat het contactslot stuk is, maar dat lijkt me sterk.
Wat kan er dan nog aan de hand zijn ?
Bon, ik blijf mezelf maar wat entertainen; leesonderzoek op dit forum heeft me het volgende doen herinneren:
EEN C-MATIC KAN NIET STARTEN ALS HIJ IN VERSNELLING STAAT
Zo simpel was dat dus.
PS: ik sta niet symbool voor alle Belgen !
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Alles lost vanzelf dus weer op.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Allez manneke, nie panikeren om niks heee!
Citroen!
Bijna wel ja. Wat een bange dagen !
Nu is het verdelerkapje niet echt goed meer. Wat kan je mij aanraden ? Men zegt wel eens om dat het beter is om de Marchal te vervangen door Ducellier ...
In dat geval: is dat beter ? En wat moet er dan vervangen worden ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een Marchal kap kan je niet zomaar vervangen door een Ducellier, dan moet je de hele verdeler vervangen.
Citroen!
Tja, zoiets dacht ik al. Als ik de kap door een nieuwe vervang zou ik toch weer een eind verder moeten kunnen ? Ik lees hier vanalles over “in de vuilbak met die dingen”, wanneer het over Marchal gaat. Al begrijp ik niet echt waarom .
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het gaat vooral om de contactpuntcasette’s die enorm storings gevoelig zijn.
Weer ? Vuil ? Temperatuur ? Vanwaar de storing ?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Slechte kwaliteit/constructie.
Ducelier heeft gewone contactpunten zoals alle auto’dat hadden in die tijd en dus veel betrouwbaarder.