10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

Sebastiaan’s 25 GTI—- Het afscheid… T.e.a.b.
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 11 mei 2011 12:50 PM
  [ # 136 ]

Nou weer eens een uurtje onder de motorkap gelegen. Ben voor mezelf eens nagegaan waar het probleem nou begon.
Het allereerste probleem was dat de motor zomaar uit viel, zonder enige belasting, gewoon voor het stoplicht. Dat was toen snel “opgelost” door het injectierelais te vervangen. Echter gaf dit ook storingen, die leken op een draadbreuk. Oude relais weer gebruikt, was helemaal niets mis mee…
Daarna ben ik dus stil komen te staan waarop de beste heer van de ANWB concludeerde dat er iets mis was met de aansturing van de bobine.
Testresultaten zover:
nieuwe bobine maakt geen verschil, ook niet in meetwaarden (dwz op contact, bij starten moet ik nog even opnieuw checken, ben ik vergeten.)
alle draden van een naar compu (BDP bobine en vacuumsensor) zijn goed.
reserve relais (dat ik de eerste keer dus heb ingezet) blijkt nu ineens kapot, brandstofpomp werkt daar niet op :S

nog te checken: nieuwe compu, zien of het daar aan ligt. Als dat het niet is weet ik het niet meer…

heb ondertussen overigens ook nieuwe bobinestekkers nodig, want de oude zijn reddeloos…

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 11 mei 2011 01:36 PM
  [ # 137 ]

Heb ik ook meegemaakt. Zo’n beetje alles wat met de brandstoftoevoer te maken heeft, is daarbij aangepakt. Steeds weer wat nieuws, totdat alles was gedaan. Aansluiting hoofdrelais, relais zelf, aansluiting stekkertje bij de brandstofpomp, etc…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 mei 2011 04:22 PM
  [ # 138 ]

Je moet eigenlijk even wachten tot het nog eens gebeurt, en dan meteen wat basischecks doen:

- geen vonk? dan is het de ontsteking
- hoor je de benzinepomp draaien tijdens starten?

Als beide goed zijn dan moet het aan het injectiesysteem liggen… Kun je in ieder geval een paar dingen uitsluiten.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 mei 2011 05:09 PM
  [ # 139 ]

maar irritant is dit wel…...

ik had ook een brakke stekker op een bobine.
en een weigerende ontstekings"compu”.
en een brakke stekker boven de linker voorpoot.
en…...

idd rustig zoeken en checken. vooral stomme stekkers en haperende bedrading.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 11 mei 2011 05:53 PM
  [ # 140 ]

Oh ja, de luchtmassameter was bij mij ook nog een probleem. Was echt ‘lachen’. Steeds denk je er te zijn en dan blijkt er toch nog wat te zijn. Lekkr zoeken ook….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 mei 2011 05:43 PM
  [ # 141 ]

tja zal toch maar weer eens gaan checken of er nou vonk is de ja de nee… blijf het wel gek vinden. Heb inderdaad wel een draaiende benzine pomp, maar begin me nu ook af te vragen of de injectoren dan wel hun werk doen.
Goed als iemand in de buurt nog een compu heeft liggen houd ik mij aanbevolen, en ondertussen ga ik nog verder zoeken dan alleen de ontsteking.

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 juni 2011 10:38 PM
  [ # 142 ]

Nou we zijn weer wat verder, ondertussen:
Injectie en ontstekings computer gechecked tegen werkend exemplaar: niet het probleem.
Benzine filter en slangen vervangen, heeft het probleem van de grote herrie van de benzinepomp opgelost, was duidelijk nogal nodig.
Bobine’ vervangen, resultaat: geen vonk op geen enkele cilinder.
Logischer wijs zou ik iets verkeerd aangesloten hebben, maar hoe kom je daar achter en hoe kan je dat checken??? (als hoe moeten die draden op welke aansluitingen en hoe kan je dat meten.)
of is er wellicht een andere stekker ergens verdacht als beide bobines het niet doen?

Profiel  

Mtjf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 27 juni 2011 10:12 AM
  [ # 143 ]

ik val er ook maar midden in en heb geen tijd op de hele draad door te lezen. Maar heb je je injectie stift. Sensor boven vliegwiel al vervangen? Die kabel zou ook slecht kunnen zijn. En een rondje starten al geprobeerd. Een aan de startknoppen(de sleutel en het contactsslot) en een aan de kabelboom. Gewoon laten doorstarten en de boom per onderdeel bewegen en trekken etc. Soms start ie dan opeens en ben je in de buurt van je probleem. Succes!!

Mtjf

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 17 oktober 2011 12:36 PM
  [ # 144 ]

Hallo allemaal,

het is ondertussen een tijdje geleden dat ik hier langsgeweest ben. Helaas is het ongeveer net zo lang geleden dat ik onder de dame gelegen heb. Door het beeindigen van mijn studie heb ik nu echt geen tijd om aan haar te werken…
Zoals jullie weten start ze niet, dus naar een garage laten slepen gaat ook te veel kosten met zich meebrengen.
Aangezien ik binnekort 4 maanden naar het buitenland ga, en de dame met verlopen APK op de parkeerplaats staat moet ik helaas afscheid nemen.

Ik hoop dat iemand hier er nog iets aan kan hebben… Het is natuurlijk wel een belastingvrij chassis, al moet ik toegeven dat opknappen een hele toer gaat worden. 
Ook voor onderdelen is er nog best het een een ander te halen. Er ligt bijvoorbeeld een nieuwe dynamo en twee nieuwe bobines in…

Als iemand een aanemelijk bod wil doen hoor ik dat graag.

ps. ik heb ook nog een roestvrije motorkap in de aanbieding, kleur Gris Neptune (denk ik, ik ben geen kleuren expert)
incl isolatie en hang en sluitwerk.

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 oktober 2011 01:21 PM
  [ # 145 ]

Zonde, maar wel begrijpelijk.
Zoals jij het voorstelt wordt het waarschijnelijk een auto voor onderdelen.
Ik zou best wat onderdelen willen, o.a. je nieuwe bobines en dynamo. Maar ook ik mis echt de tijd om hiermee aan de gang te gaan.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119

Gepost: 12 oktober 2012 05:23 PM
  [ # 146 ]

jammer joh! maar zoals al meerdere aan hebben gegeven weet waar je aan begint met een gti voor 1100,-euro is vaak niet zonder problemen ben je vaak 1500,-euro verder voor alles technisch(als je alles zelf doet)het weer in orde is en dan evt nog een een nieuw laklaagje erop reken maar uit.
gr, joost

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5387

Gepost: 12 oktober 2012 11:17 PM
  [ # 147 ]

Sebastiaandk,
Is deze auto nog in je bezit?
Je laatste reactie was een jaar geleden…
Wat je volgens mij nog niet vervangen hebt is de ontstekingsmodule.
Als je een LE jetronic hebt dan zou ik die onstekingsmodule ook vervangen.
Die kunnen behoorlijk onbetrouwbaar zijn. Bij starten geven ze soms wel vonk en soms niet.
Ze kunnen dus ook een “beetje"kapot zijn waardoor je op het verkeerde been gezet kan worden.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 12 oktober 2012 11:33 PM
  [ # 148 ]

Mods, deze maar op slot met een linkje naar haar nieuwe thuis?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  

10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook