3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Sebastiaan’s 25 GTI—- Het afscheid… T.e.a.b.
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 21 februari 2011 12:41 AM
  [ # 31 ]

Ah bedankt Leo! Heb inderdaad het blok doorgespoeld, ook via de aftapplug op de motor.
Haynes beschreef dat de kachel “geprimed” moest worden anders krijg je daar schijnbaar de lucht niet uit. Dat moet dan dus via de outlet hose van de kachelradiator.

Durfde het zelf eigenlijk niet aan om een spoelmiddel te gebruiken, aangezien ik ook wel eens verhalen hoor over dat dat zwakke slangen en aansluitingen weg eet(weliswaar niet op een CX) en daar weet ik er wel een paar van op mijn auto.

Wat betreft de stadslichten, die gingen inderdaad altijd aan op de eerste stand en mee op de tweede.
Nu gaat echter op de eerste stand direct het dimlicht aan… en helemaal niet meer de stadslichten, dus ik dacht inderdaad ook schakelaar of relais (maar dat zit er niet standaard in begrijp ik?)
Hoopte dat het een bekend probleem zou zijn.

Wat betreft de LHM, vlotter staat nu netjes tussen de rode strepen als de auto in de hoogste stand staat. Hiervoor stond de vlotter altijd helemaal maximaal omhoog, of de auto nou omhoog was of niet, + er stond maar 1cm vrije ruimte in het vat. Maar iemand nog ideeën? Het rijd namelijk niet heel relaxed als de wegenwacht beweerd dat je LHM leidingen naar de klote zijn…

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10402

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 februari 2011 01:04 AM
  [ # 32 ]

Het lijkt er op dat je teveel LHM in het vat had. Wel in de gaten houden of er vanaf nu nog lekkages optreden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 21 februari 2011 11:06 AM
  [ # 33 ]

Hoi,

Nou, lekken stopt in ieder geval niet spontaan.. Als een hogedruk leiding lek is dan merk je dat echt meteen, Je STOP lamp gaat aan en de LHM spuit er met een rotgang uit totdat de druk eraf is of je de ontlastschroef losdraait. Dan is de druk er ook af natuurlijk.

Een retourleiding doet het wat rustiger maar blijft ook echt doorlekken dus als die los is zul je dat ook blijven zien, bij draaiende moter tenminste, en volgens mij gaat ook dan je STOP lamp aan.

Als de ANWB man zegt dat er een leiding kapot is, misschien is er in het verleden een leiding gerepareerd en hebben ze de oude laten zitten?

Kan goed zijn dat ze wel gecorrodeerd zijn en ‘op scherp’staan. Heb je ze zelf al eens goed bekeken?  Leidingen over de achterbrug zijn berucht.

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 februari 2011 12:22 PM
  [ # 34 ]

hmm ja die leiding waar hij over sprak ziet er inderdaad niet heel jofel uit… om duidelijk te zijn, dat is de leiding die door de kokerbalk (linksvoor onder de accubak) loopt naar achteren toe, vanaf de bol die vlakbij de radiator hangt…

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 februari 2011 12:48 PM
  [ # 35 ]

mooie wagen. prima voor km zweef-plezier !!

ik zou eens de wagen doorlichten met een extra kundige blik er bij Wink
het klinkt als of je wat achterstallige zaken hebt. en ik zou bijvoorbeeld niet stil op straat willen staan zonder groen bloed in de aderen van mijn dame…..

je zou kunnen overwegen om de dame eens bij een CX garage te laten zien, als een soort (late) aankoopkeuring, dan weet je wat er allemaal aan zit te komen. dan kan je inschatten wat je zelf kan doen, en wat je wil laten doen.

het zijn mooie wagens, maar zonder (preventief) onderhoud sta je vanzelf stil.

hoe zit je in de (anti-)roest ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 februari 2011 01:05 PM
  [ # 36 ]

Ja moet inderdaad maar eens opzoek naar een cx garage hier in de buurt…
Ben eigenlijk ook van plan om deze zomer het een en ander aan LHM leiding opnieuw te gaan trekken, kreeg daar ook wat tips voor van de ANWB.
Verder zit de onderkant prima in de Tectyl, moet de moeilijke plekjes nog eens bekijken. Maar heb rekeningen gevonden van 95 dat ze al in de tectyl werd gezet. Accubak roest wel al behoorlijk.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 februari 2011 01:44 PM
  [ # 37 ]

tectyl van 6 jaar oud. en een roestende accubak.
kan je lassen ?  Wink

als je rustig aan de slag gaat, is het allemaal te fixen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 21 februari 2011 02:15 PM
  [ # 38 ]

6 jaar?

2011 - 1995 = 16 jaar

police

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 februari 2011 02:27 PM
  [ # 39 ]

er miste een ´1´, dus idd 16 jaar geleden !

dus alle hoek en gaten bekijken, ga er maar vanuit dat er nog wel ergens een roestduiveltje verstopt zit Wink
misschien valt ´t mee !

suc6 !

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 21 februari 2011 02:44 PM
  [ # 40 ]

Inderdaad! Succes! Het zou zonde zijn dat deze CX moet worden afgeschreven op basis van damaged (lees: rusted) beyond repair. We hebben op het forum een tijdje geleden eenzelfde verhaal meegemaakt met een witte 20 RE als ik me niet vergis. Maar, hou ons op de hoogte!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 februari 2011 02:54 PM
  [ # 41 ]

Ik zei de eerste rekening, daarna zag ik tot 2004 elke twee jaar tectyl en daarna word de historie weer wat vaag. Ik kan niet zelf lassen, maar kan dat vrij makkelijk regelen, dus dat komt goed!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 21 februari 2011 08:41 PM
  [ # 42 ]
break23m schreef:

Je hebt in elk geval een veeeeel betere studentenauto dan ik toentertijd (Austin Allegro Neutral)

Ja, die ken ik nog wel. Leuk voorkomen, maar zo weer weg (door roest?)  Laughing Maar zo waren er wel meer auto’s uit die tijd zoals de Alfa Sud.

Nou ja. Hopelijk valt het een beetje mee met de herstelwerkzaamheden..

Profiel  

Gepost: 22 februari 2011 11:16 AM
  [ # 43 ]
Sebastiaandk schreef:

dat is de leiding die door de kokerbalk (linksvoor onder de accubak) loopt naar achteren toe, vanaf de bol die vlakbij de radiator hangt…

Er lopen als het juist is, geen leidingen DOOR kokerbalken, hooguit eroverheen. Er lopen er twee vanaf die bol over het subframe naar een verdeelblok in de buurt van het schutbord. Zijn heel lastig vervangbaar, want je kunt er naadje bij.

Kijk maar eens in mijn avatar, daar ben ik ermee bezig… maar wel met de motor eruit!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 februari 2011 03:18 PM
  [ # 44 ]

Oja goed punt dat bedoelde ik eigenlijk, maar omdat hij op het voorste stuk open is liggen ze er zeg maar in en leek alle LHM daaruit te komen. Maargoed, nu geen groot probleem, maar wel op de lijst voor de lange termijn.

Profiel  

Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 maart 2011 03:38 PM
  [ # 45 ]

Nou Dat waren weer wat makkelijke oplossingen. Stadslicht bleek toch een zekering te zijn (achterlichten deden het ook niet, toen ik daar achter kwam ging er een lampje branden Razz
Knipperlicht ging moeilijk doen, dat bleek een los draadje te zijn (meteen de klemmetjes even dichtgeknepen.)
Daarnaast loopt de motor wat minder soepel de laatste tijd… Heb meerdere dingen overwogen, maar na wat doormeten lijken de bougiekabels het probleem. Bougiekabel 2 geeft 2 ohm weerstand ipv 0,05 op de anderen…
Nu is mijn vraag of iemand uit de buurt van Wageningen binnenkort naar het Magazijn gaat? Ik ben het weekend van de 11 niet in Nederland en wil nu toch eigenlijk wel asap nieuwe kabels hebben…

Profiel  

3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook