La Léo schreef:Sebastiaandk schreef:Dus iemand?
Hiero, origineel OEM: Bougiecord
vandaag bestellen in de webshop, dinsdag of woensdag in huis!(of was dat de bedoeling niet?)
Anders nog leverbaar van Valeo, maar die zijn aanmerkelijk duurder: € 126,25 ex BTW.
Goed punt! Had ik nog niet aan gedacht, wel de Nederlandse webwinkels afgezocht maar die hebben ze natuurlijk niet.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
Vandaag de Bougie kabels binnen gekregen! Met een setje nieuwe bougie’s, want ja ach als je toch bezig bent…
Maar nu ben ik tegen een probleempje aangelopen. Bij cilinder 2 heb ik de bougie bus (of hoe noem je dat?) ermee uitgedraaid. Ik vermoed dat de vorige eignaar dit ook al eens gedaan heeft aangezien deze stukken ouder is dan de andere bougie’s.
Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik die bus heel van de bougie af en weer netjes op zijn plekje?
De onderste is dus inclusief “bus”
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
cx25gtit2 schreef:Sebastiaandk schreef:Dat word dus 98 tanken
de 2,5 gti kan toch gewoon op 95 rijden ??
Bij mijn eerste CX zat een officieel Citroen blaadje waarop stond dat een 25 GTi inderdaad gewoon op 95 octaan mag en kan rijden. Dat heb ik ook meer dan 100.000 zo niet 200.000 kilometers, zonder enig probleem gedaan. En nu tsja op lpg dus dan zit het met het octaangetal helemaal wel goed, maar dat terzijde.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Welk jaar was die? CX club geeft namelijk op dat dit inderdaad mogelijk is vanaf bouwjaar 87.
Maar goed, ik heb dus een nog wat groter probleem dan de bougie kom ik net achter. Madame heeft weer besloten te gaan lekken op dezelfde plek als de vorige keer met de ANWB. Nu lijkt het lek echter wat forser, met de vering op de hoogste stand zie ik werkelijk een straal uit de leiding komen.
Het gaat dan om een van deze twee leidingen die hier over de kokerbalk onder de bak door lopen:
Die komen allebei vanaf deze bol
(wat een roest op die bol zeg!!!)
Iemand die weet waar die dingen naartoe gaan en hoe het beste te vervangen? De gozer van de ANWB vertelde dat ik het beste buigbare remleiding kan gebruiken, welke diameter moet dat dan zijn en hoe kan je die aansluiten? Op de wartel of moet er een kabelklem omheen?
Alvast bedankt!!!
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die leidingen zijn wel flink verroest! Ik denk dat gewone remleiding niet bestand is tegen de hoge drukken.
De ds-club kan leidingen voor je maken op lengte endiameter; moet je hem er wel eerst uithalen om op te meten. Chyparse kan het misschien ook. CX-club?? Dan worden dus eerst de wartels erop geschoven en daarna worden de uiteinden gevormd. Kabelklem is dus uit den boze (160 bar!)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hmm en deze ANWB’er leek er nog wel zo’n verstand van te hebben…
Dan word het waarschijnlijk dus even een cx specialist opzoeken, dat zal wel verstandiger zijn (meteen die bol maar vervangen lijkt me zo)
Mare er staat toch geen 160 bar op zo’n leiding? Dat lijkt me wel erg veel. In de bol geloof ik je direct maar op de leidingen dat kan ik me zo niet voorstellen.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De druk wordt pas gereduceerd bij de gebruikers door de diverse regelaars. Naar deze bol (remaccu) gaat een druk van 160 bar en als alles goed functionneert ook in de leidingen die er van af komen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wat een roest,
waar is de remaccu gebleven nauwelijks te zien, geen wonder dus dat de leidingen lekken, gewoon oude eruit halen en meenemen en na laten maken en niet gaan prutsen met klemmetjes etc, dat wordt nooit wat.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Nou binnekort een afspraak gemaakt bij Bonhof. Meteen eens even goed bekijken hoe de algehele staat is.
Beetje jammer dat ik me alleen het vervangen van de bol + leiding kan veroorloven, want zou liever direct alle leidingen naar achter aanpakken. Maar goed het is eventjes niet anders.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
rustig door een ervaren adres er naar laten kijken. en niet alles hoef je zomaar te vervangen.
deze ene dan wel. die kunnen vanaf de rol er in gemaakt worden op maat.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dat was ook mijn redenatie, en als ze daar nog een of twee spotten die nu moeten kan dat ook nog wel. We gaan wel zien, heb eigenlijk ook wel zin om deze zomer er lekker zelf onder te gaan liggen, de goede gereedschappen te regelen en zulks lekker zelf te gaan trekken, maar eens zien of dat gaat lukken.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er zijn wellicht mensen die spullen hebben om die hoge druk leidingen zelf te fabriceren (buiten de reguliere CX garages).
wellicht dat je iemand vindt die dat met jou kan aanpakken.
ik weet niet of de CX club dat spul heeft (via het magazijn oid), maar dat is ook een interessant ideetje
een doe het zelf setje, of in club verband er mee bezig….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Ik laat mijn leidingen op lengte maken door een eendengarage (in Kraggenburg), maar Bonhof kan je ook vast wel aan leidingen helpen.
Son como niños, pero sin como
Ja je kan op CX-basis al het een een ander kopen, moet eens rondkijken of ik dat ergens anders misschien kan krijgen. Als ik deze zomer op mn eigen auto geoefend heb en het lukt een beetje wil ik best eens een hydrolica dagje houden op het magazijn!
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
cx basis verkoopt de rollen leiding, wartels en rubber grommets.
die flare tools zijn te duur om voor zo’n klusje aan te schaffen. Zo nu en dan verschijnt er op ebay.co.uk wel eens iets wat zelf geklust is door een fanatieke citrofiel.