6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Sebastiaan’s 25 GTI—- Het afscheid… T.e.a.b.
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 09 maart 2011 05:07 PM
  [ # 76 ]

http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Spezialwerkzeuge-fuer-KFZ/ANR20053/

zoiets is in de handel, maar te duur voor een paar keer een leiding klussen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 09 maart 2011 05:13 PM
  [ # 77 ]

en pleiades had deze setjes kennelijk, maar volgens mij bestaan die niet meer.

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 09 maart 2011 05:36 PM
  [ # 78 ]

Tjah wat is te duur voor een paar leidingen? Als een monteur 3 uur bezig is met 2 leidingen ben je ook al 150 euro of meer kwijt. Als je dan het voortaan zelf kan doen, en anderen daarmee kan helpen lijkt me dat waarde vol. + er zijn ook gewoon flenssetjes op de markt die niet precies die maten doen, dan moet je wellicht alleen een “bitje” zien te vinden met de goede maat. Zal eens kijken of ik wellicht tweedehands idd iets leuks kan vinden.

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 maart 2011 06:20 PM
  [ # 79 ]
bx-cannes schreef:

iets wat zelf geklust is door een fanatieke citrofiel.

zoiets heb ik ook, werkt best, maar geen idee hoelang /hoeveel nog. Je bent welkom om een middagje wat leidingen in elkaar te prutsen, stuur maar even een PB. Smile

Die apparaatjes die Peter liet zien zijn niet altijd even betrouwbaar en garantie is moeizaam, maar ook daarmee lopen de ervaringen uiteen..

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 maart 2011 06:32 PM
  [ # 80 ]
Sebastiaandk schreef:

Beetje jammer dat ik me alleen het vervangen van de bol + leiding kan veroorloven, want zou liever direct alle leidingen naar achter aanpakken. Maar goed het is eventjes niet anders.

Waarom zou je de remaccu meteen willen vv, is ie kapot dan? en die leidingen gewoon eruit halen en menemen naar een garage en ze kunnnen teer plekke worden nagemaakt, moet je wel zelf weer eronder prutsen natuurlijk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 09 maart 2011 06:35 PM
  [ # 81 ]

Ja ik bedoel de bol, niet de accu zelf idd, zoals je op de foto kan zien is de bol nogal… bruin Razz

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 maart 2011 06:49 PM
  [ # 82 ]

De bol is de (rem)accu!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 09 maart 2011 07:27 PM
  [ # 83 ]

Tja dat, dus eeh…

Mark Gielen schreef:

Wat een roest,

waar is de remaccu gebleven nauwelijks te zien, geen wonder dus dat de leidingen lekken, gewoon oude eruit halen en meenemen en na laten maken en niet gaan prutsen met klemmetjes etc, dat wordt nooit wat.

Mark

Mark Gielen schreef:

Waarom zou je de remaccu meteen willen vv, is ie kapot dan? en die leidingen gewoon eruit halen en menemen naar een garage en ze kunnnen teer plekke worden nagemaakt, moet je wel zelf weer eronder prutsen natuurlijk.

Mark

Punt is, deze is hoe dan ook lang niet vervangen, en als je er nu toch aan gaat werken kan je dat wmb net zo goed even doen.

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2011 07:30 PM
  [ # 84 ]

Eens. Doe het goed of doe het niet. De remaccu vervangen is vaak genoeg om die leidingen te laten breken… nu moet alles los, gelijk meenemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2011 06:53 PM
  [ # 85 ]

Het duurst aan deze klus gaat de arbeid worden. Je mag in je handjes knijpen als dat in 3 uurtjes lukt. Inclusief het buigen van de leidingen lukt dat sowieso niet. Die leidingen opnieuw onder die bak door prutsen en weer monteren op de aansluitingen achter het subframe is een vreselijk rotwerk. Zélfs als de motor eruit ligt is het veel werk. (zie opnieuw mijn avatar!)

Wil je dus kosten besparen, laat dan de leidingen gewoon maken door de garage en verwissel ze zelf.
Die remaccu zelf is redelijk eenvoudig. Ik zou overigens ook die gekrulde leiding vervangen. In totaal dus drie stuks.

Je kunt dan de wartels eenvoudig(er) losmaken door de leiding geheel af te knippen vlakbij de wartel en daar een dop op te zetten met ratel. Werkt sneller en makkelijker dan met een leidingsleutel. Die oude leidingen waren toch al afval…


Good luck!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 04:47 PM
  [ # 86 ]

Nou dat was weer een spannend dagje!
Gister in alle vroegte onderweg naar Vaassen. Aangezien het lek niet heel dramatisch was (een druppel in de twee minuten) dacht ik wel daarheen te kunnen rijden met twee flesjes op reserve.
Dat ging heel goed totdat op de A50 ineens een grote rookwolk achter mij opsteeg…
En even later het LHM lampje begon te branden. Dus zsm de weg af, alleen waren er wegwerkzaamheden dus moest ik nog 3 km door, 1 km later zonder Diravi en remmen, dat is geen pretje!!!
Aangekomen op de parkeerplaats van de Texaco bleek de leiding nu gescheurd en vol over het blok heen te spuiten (vandaar dus de rook.)
ANWB gebeld, deze weigerde mij af te slepen naar Vaassen, met als reden dat ze mij alleen naar huis mogen slepen… ja wat heb ik daar aan? Sta ik met een kapotte auto thuis :S
Uiteindelijk een redelijk goedkope garage geregeld en voor 140 euro op de ambulance naar Vaassen.
Ondertussen heeft ad alle leidingen en de remaccu vervangen voor een alleszins schappelijk bedrag dus maandag kan ik eindelijk weer zweven!

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2011 04:54 PM
  [ # 87 ]
Sebastiaandk schreef:

ANWB gebeld, deze weigerde mij af te slepen naar Vaassen, met als reden dat ze mij alleen naar huis mogen slepen… ja wat heb ik daar aan? Sta ik met een kapotte auto thuis :S

Confused

Wat voor lidmaatschap heb jij? Ik ben gewend dat als je buiten je woonplaats strand, je desnoods een garage aan de andere kant van het land mag kiezen. Alleen als het in je eigen woonplaats gebeurt, wordt ‘ie bij je voor de deur of bij een lokale garagist gedropt. Misschien zijn de voorwaarden veranderd, maar ik zou het even nakijken als ik jou was en eventueel zelfs die 140 euro sleepkosten claimen.

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 05:01 PM
  [ # 88 ]

Een jongerenlidmaatschap, dat zou van invloed kunnen zijn. Maar de beste man wist fijntjes te vertellen dat dit 1,5 jaar geleden veranderd was…

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2011 05:09 PM
  [ # 89 ]

Dan zal dat ‘t zijn. Ik ben driekwart jaar geleden nog een keer afgesleept en toen kon ik kiezen tussen Oldebroek en Diemen. En ik woon in Utrecht Wink

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 26 maart 2011 05:12 PM
  [ # 90 ]

Ja hij zei ook dat er wel wat speelruimte was, als het nou op de route lag had het gekund, maar Vaassen was natuurlijk precies de andere kant op.

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook