Totaal aantal Berichten: 14
- Berlingo 1.9D MultiSpace
- Saxo 1.5 D
- Saxo 1.5D
- Xsara Picasso 2.0 16V
Wie kan me vertellen waar een Saxo 1.5D toerenteller zijn impulsen vandaan haalt. Ik neem aan dat deze een eigen sensor heeft, aangezien behalve de toerenteller er geen bijzonderheden zijn. Verder doet de toerenteller af en toe wel pogingen om uit de hoek te komen, dus misschien is het slechts een simpel probleempje. Om niet meteen het dashboard uit te hoeven bouwen wilde ik vanaf de sensor kant eens beginnen te meten, maar het helpt als ik de sensor weet te vinden. Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Walter
dat zal aan de sensor niet liggen aangezien deze ook gebruikt word door het motormanagement.
het probleem moet in het instrumentenpaneel zelf zitten.
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Motormanagement? Een dieseltje? Wat doet dat management met dat signaal dan?
Totaal aantal Berichten: 14
- Berlingo 1.9D MultiSpace
- Saxo 1.5 D
- Saxo 1.5D
- Xsara Picasso 2.0 16V
Dat was mijn idee ook al, of het moet zijn dat als er geen pulsen meer binnenkomen de afsluiter de pomp afsluit, meer management intelligentie verwacht ik ook niet op een TUD5.
Maar ik zal eens rondom het vliegwiel kijken, daar zou wel eens een hallsensor of zo kunnen zitten. Het blijft lastig zoeken zonder werkplaatshandboek.
Groeten,
Walter
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik heb wel een werkplaatshandboek maar ik kan niet zoiets vinden. Ik zal bij mij ook een skijken of ik iets van een bdp sensor oid kan vinden.