











































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ondergrens laadspanniing is alles boven de 12,4 Volt. Snel laadt ze dan niet. normaal is tussen 13,4 en 14,4 volt.
Die lekstroom kan idd ook uit de auto komen. Maar voorheen waren er geen problemen. nu wel, ergo de dynamo kan een kapotte diode hebben=lekstroom.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Een 0,5 A lekstroom met contact uit lijkt me wel veel bij contact uit, er dan echt wel een probleem ergens, bij contact uit loopt alleen het klokje en verder niks.
overigens niet starten met de meter tussen de accu en de pool, da’s einde meter !!!!!!!
en het beste blijft gewoon uitbouwen die dynamo en wegbrengen weet je zeker dat het goed is en ben je van dit gekloot af.
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klokje, radio..
klopt en de waterlekkage oplossen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Komt goed
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Nou ze staat weer voor de deur, het heeft een accu gekost (aan stroom).
Ik ben nu die beruchte + kabel aan het uitgraven. Alleen zit er een bout
die het hitteschild van de startmotor op zijn plaats houd muur vast.
Ik heb er flink wat WD40 opgespoten en laat eht vanacht even intrekken.
First thing morgen ga ik proberen die bout los te krijgen zonder hem rond te draaien.
Ik heb het in de gouwigheid nog even gemeten, maar met contact uit kreeg ik een flinke stroom door
mijn multimeter in ampere modus, op de door Bogaard beschreven manier, en daar kwam een getal met 1 en 3 en nog iets uit, alleen ben ik vergeten waar de komma stond. Maar, toen ik het thuis weer probeerde kreeg ik ineens nul ampere door de meter!
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Misschien omdat de accu leeg was?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
WD 40 is geen kruipolie.
ff nauwkeurig meten glen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ha ha ha, andere accu natuurlijk B.
Ohja dat vergeet ik telkens, wat is echt goede kruip olie? Ik gebruik altijd shock-spray maar die werk in deze niet.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
een getal met een 1 en een 3 zou zo mar 13 ampere kunnen zijn maar dit kan eigenlijk niet met het contact uit. Mocht het wel 13 ampere zijn dan heb je met zkerheid de zekenring van de meter om zeep geholpen en dat verklaard dan weer die 0 bij de tweede meting.
En hoe heb je de zaak aan de praat gekregen? auto overstarten, of accu een tijd aan de oplader ?
Hitteschild na verwijdring wel terugplaatsen zit er niet voorniets.
Succes.
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een spuitbus waar op staat: ‘kruipolie”.
of IMAL = ik maak alles los.
Je moet nu je meter controleren door spanning van je accu te meten en daarna stroom in de draad van een lampje. Dus pluspool, meter, lampje minpool.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
zou dan niet de hele meter naar het hiernamaals moeten zijn? Ik kon daarna namelijk nog wel gewoon volt meten.
Maar goed, 1 accu een nacht aan de lader gehad, met de C5 en een vriend naar Schoonhoven gereden, dooie accu uit de Cx, levende erin en rijden maar. Maar bij het eerste pomp station op de a12 begon ze te schokken en de ABS controle lamp te branden, dus ik meteen van de snelweg af. Accu uit de C5 eruit, dooie Cx accu erin, even met hulp van de levende accu gestart, levende accu vervolgens in de Cx, en sjeesen maar. En op de accu van de C5 kon ik helemaal naar huis rijden.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo te lezen ligt het dan niet aan de accu, dus ik zou die dynamo eruitslopen en die laten testen voor je de hele auto onderste bovenzet en het achteraf toch aan de dynamo blijkt te liggen.
en die meter meestal is de stroommeet gedeelte apart gezekerd, dus volt meten werkt dan nog.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Glenn,
Bij jou om de hoek zit Dera. Dat is een klein zaakje aan de veenderweg tegenover de chinees die oa dynamo’s reviseert. Rij even bij hem langs want dat is echt voor jou 200 meter rijden. Hij kan je zo helpen en de boel doormeten. Weet je meteen waar je aan toe bent. Ik ga altijd naar hem toe als ik iets elektronisch heb wat gereviseerd moet worden. Tevens oook schappelijke prijzen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Glenn,
Bij jou om de hoek zit Dera. Dat is een klein zaakje aan de veenderweg tegenover de chinees die oa dynamo’s reviseert. Rij even bij hem langs want dat is echt voor jou 200 meter rijden. Hij kan je zo helpen en de boel doormeten. Weet je meteen waar je aan toe bent. Ik ga altijd naar hem toe als ik iets elektronisch heb wat gereviseerd moet worden. Tevens oook schappelijke prijzen.
Die ken ik wel, daar heb ik de spanningsregelaar vandaan. Ik hoorde alleen van verschillende mensen dat hij erg aan de prijs is. Maar bedankt voor de tip, ik wist niet dat hij reviseerde. Ik zal morgen eens langs gaan.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.