Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gister heb ik mijn voorste hydractief bol gewisseld voor een vers gevuld exemplaar.
Keurig volgens de procedure: in de laagste stand, draaiende motor en geopende deur, contact uit en direct de ontlastschroef een slag los.
De voorste bol kwam bijna met de hand los.
De achterste bol wilde zelfs met een bollentang niet los.
Hoe kan dit, als voor drukloos is en los wil, moet dit achter toch ook kunnen?
Het betreft een HA1, dus met 1 magneetventiel en een stuurleiding naar voor en een naar achter.
Wie heeft ook deze ervaring?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25618
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bollen kunnen ook gewoon heel erg vast zitten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed schoonmaken. Inspuiten met kruipolie. Later nog eens proberen. Ik heb wel eens een kettingtang met een lange pijp erop gebruikt!
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569