Hoi allemaal,
Mijn BX lekte hydraulische olie uit het ‘ventiel’ wat bij de achteras zit. Ik heb dus het metalen plaatje wat de rubberring vastzet wat strakker aangedraait zodat het lekken stopte. Probleem wat ik nu heb is dat in de normale rijstand de achterkant helemaal omhoog wordt gepompt, voorkant blijft normaal.
Weet iemand wat er mis is gegaan ?
Alvast bedankt, groet Mike.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Met het ‘ventiel’ bedoel je waarschijnlijk de hoogteregelaar. Het is niet zo slim om daar even een plaatje wat vaster te zetten. Grote kans dat de regelaar verkeerd afgesteld staat en daarom de auto achter omhoog houdt.
Vermond schreef:Met het ‘ventiel’ bedoel je waarschijnlijk de hoogteregelaar. Het is niet zo slim om daar even een plaatje wat vaster te zetten. Grote kans dat de regelaar verkeerd afgesteld staat en daarom de auto achter omhoog houdt.
Aha, dus daar stel je ook mee af. Het plaatje wat ik heb aangedraaid is gewoon een rond metalen plaatje met een boutje in het midden die een dikke rubberring vastzet. Lijkt me niet iets om mee af te stellen. Maar ik ga nu weer de garage in om te kijke. In ieder geval alvast bedankt.
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Aan de andere kant van dat ‘boutje’ zit het mechanisme om de hoogte in te stellen. Je stelt dat niet af met dat metalen plaatje, maar ik gok wel dat er iets niet meer zit zoals het hoort aangezien hij nu opeens omhoog blijft staan.
Vermond schreef:Aan de andere kant van dat ‘boutje’ zit het mechanisme om de hoogte in te stellen. Je stelt dat niet af met dat metalen plaatje, maar ik gok wel dat er iets niet meer zit zoals het hoort aangezien hij nu opeens omhoog blijft staan.
Heeft wel een en ander met elkaar te maken, want ik heb de schroef teruggedraaid en nu veert de achterkant weer. ( en hij lekt weer )
Weet iemand of het ontzettend ingewikkeld/kostbaar is om dit ding te vervangen ?
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je kan deze hoogteregelaar reviseren. Mechuccio heeft daar een handige manual voor gemaakt: http://www.mechuccio.nl/foto/citroen/HRrevisie/HRrevisie.html
Vermond schreef:Je kan deze hoogteregelaar reviseren. Mechuccio heeft daar een handige manual voor gemaakt: http://www.mechuccio.nl/foto/citroen/HRrevisie/HRrevisie.html
En dat is dus vreemd. De foto waar dat kapje er wordt op geplaatst, daar staat dat die schroef geen invloed heeft, en dat is precies het gedeelte waar het over gaat. Ik ben bang dat de hoogteregelaar van binnen zo versleten is ( en daarom ook lekt ), maar ik heb nog wat tijd tot aan de apk.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Misschien heb je de moer te vast gedraaid, waardoor het hele asje mee is gedraaid en daardoor het trekhaakje niet meer op de goede plek zit.
Vermond schreef:Misschien heb je de moer te vast gedraaid, waardoor het hele asje mee is gedraaid en daardoor het trekhaakje niet meer op de goede plek zit.
Yep, dat is precies wat er is gebeurd, maar blijkbaar als je moer terugdraait gaat het trekhaakje ook weer terug op zijn plaats.
Hoi allemaal,
Voor de apk moer er twee rubberleidingen vervangen worden die naar de veerpoten lopen. Het gaat over 2 leidingen per wiel. Zowel links, als rechtsvoor, dus 4 in totaal. Bij Ebben begrepen ze het niet met deze uitleg. Zijn dat gewoon retourleidingen en klopt het dat er daar van 2 naar ieder voorwiel lopen ?
Alvast bedankt, groet Mike.
Dat zijn de veerpoot lekleidingen. Dat zijn 2 slangetjes per wiel, die op een rubber blokje aan je veerpoot zitten. Zijn als het goed is nog te krijgen bij de dealer. (2 jaar geleden 16 euro per kant geloof ik)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Dat zijn de veerpoot lekleidingen. Dat zijn 2 slangetjes per wiel, die op een rubber blokje aan je veerpoot zitten. Zijn als het goed is nog te krijgen bij de dealer. (2 jaar geleden 16 euro per kant geloof ik)
OK, bedankt.
Na al het werk wat aan mijn bx is gedaan, krijg ik een auto van de zaak ( wel een berlingo ), dus als er nog iemand intresse heeft in een heel nette BX met een hele pak rekeningen van de afgelopen jaren en een nieuwe apk, dan hoor ik het wel. Groet Mike.
Hoi vrienden,
Tijdje niets laten horen, maar die deal met een berlingo ging niet door en ik rijd nu al 4 maanden iedere dag 70 kilometer ( Mook - Uden ) met de BX. Dat is allemaal bebouwde kom en provenciale wegen, gemiddeld rijd ik 1 op 14 !
Afgelopen weekend een probleempje opgelost met de tankdop, maar verder een probleemloze auto en heerlijke kilometers. Zo’n 25.000 per jaar.
Groet Mike.
Hoi allemaal,
Zonder een enkel probleem met de BX door de winter heen gekomen, maar zojuist had ik geen knipperlichten meer. Er is vast iemand die kan zeggen welke zekering er uit ligt ( amperage en wat zit er nog meer op ? )
Alvast bedankt.