2 problemen
Red
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 24-05-2008

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 16 februari 2011 09:54 AM

Ik heb 2 zaken aan mijn ZX die me niet geheel bevallen. De eerste is als ik wat gas geef het lijkt alsof de motor een beetje zoemt. Volgens mij had ik dit eerst nog niet.
Het andere probleem. Als ik 15 tot 20 minuten gereden heb, gaat de linker voorkant piepen. Voornamelijk met een beetje door de bocht gaan, en als ik mijn rem lichtjes intrap is het weg.
Ik had eind vorige zomer nieuwe remblokken laten zetten, die in het begin vreselijk piepte vooral als het warm was. De garage eigenaar heeft er toen schuine kantjes aan geslepen , en ik denk dat het probleem met de remmen heeft te maken.

Iemand een idee voor beide zaken?
Ik ga straks bij die garage langs om even mijn beklag te doen, en kom graag met eventuele oorzaken

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 februari 2011 12:01 PM
  [ # 1 ]

Ik zou die remmen eens kritisch bekijken op de brug. Ook even de schijfdikte meten.

Het slijpen van remblokjes vindik zelf een beetje verkeerd beunwerk. Als je remhandel in orde is moet je nieuwe blokjes er zo onder kunnen zetten en moet het werken…. slijpen is gevolg bestrijding ipv oorzaak opzoeken.

Profiel  
 
Red
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 24-05-2008

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 17 februari 2011 08:16 PM
  [ # 2 ]

Ik heb er nieuwe schijven onder laten zetten vandaag. De andere waren totaal versleten. De garageeigenaar heeft dit gedaan zonder uurloon te rekenen, omdat zijn monteur dit had moeten zien tijdens het vervangen van de blokken.

Het zoemen lijkt van een spanrol te komen. De distibutieriem moet toch vervangen worden, dus dat komt goed uit. Dat gaan we binnenkort dus maar eens doen. Wat me opvalt is dat men nogal verschillende prijzen rekent.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 februari 2011 01:38 AM
  [ # 3 ]

uhm, das mooi, maar op die nieuwe schijven zitten dus nu die blokjes die die monteur met slijp werk heeft behandeld ???

zegt wel eea over die monteur… geen woord over totaal versleten schijven en blokken gaan slijpen… fijn… geeft vertrouwen in je geplaatste remmen.


wel mooi dat die eigenaar wel zijn verantwoording heeft gepakt.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 februari 2011 01:26 PM
  [ # 4 ]

Schuin kantje aan de remblokken vijlen/slijpen is geen beunwerk, word wel vaker gedaan.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 18 februari 2011 03:09 PM
  [ # 5 ]

Dat kan ik bevestigen!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 februari 2011 05:17 PM
  [ # 6 ]

kan zijn, ik ben van mening dat blokken en schijven niet hoeven te worden bijgewerkt. Als het nodig was geweest had de fabrikant dat wel gedaan, zeker met die onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 februari 2011 05:21 PM
  [ # 7 ]

Gomp, back off effe Wink het slijpen van een kantje is zéker geen beunwerk! Als je remblokken van bv een ax pak zit dat kantje er al aan. het slijpen van een kantje kan namelijk veel gezeik voorkomen met piepen en kraken van remmen. Dus. O ja, M-B, BMW, Saab enz slijpen af-fabriek een kantje schuin aan hun blokjes..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 18 februari 2011 08:07 PM
  [ # 8 ]

Het verschilt ook per merk remblokken, soms zit er op originele blokken geen schuine rand terwijl ze er op imitatieblokken er wel zitten…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 februari 2011 01:56 AM
  [ # 9 ]

Nu je het zegt, op de remblokken van Bosch welke ik op mijn vorige Xantia 1.9D heb gemonteerd, daar zat inderdaad een schuine kant aan.

Profiel  
 
Red
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 24-05-2008

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 29 maart 2011 08:14 PM
  [ # 10 ]

Mijn remmen doen het nog steeds fantastisch.
Ondertussen nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, multiriem.
Nieuwe lambda sonde, en APK
Met APK alleen ruitenwisserblad voor..
Damn I feel lucky

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook