Graag hulp, verschil te zien motor Diesel en SD Diesel
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460

Gepost: 16 februari 2011 08:20 PM

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar Xantia diesel. Heb er al een paar gezien en er volgen er nog een paar.
Nu heb ik ook 1 gezien waar het niet duidelijk is of het een “D” of “SD” is omdat het een import word.

Hoe zie ik aan de motor of het een “SD” met softturbo is??

Alvast bedankt!

Bob

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 februari 2011 08:39 PM
  [ # 1 ]

Bij een 1.9D gaat de buis van het filterhuis, direct naar de inlaat-collector, welke weer op het inlaatspruitstuk zit. De inlaat-collector is van zwart kunststof, waar een Citroen sticker op zit, zoals op deze foto.

Bij een 1.9SD, heb je deze zwarte inlaatcollector niet, vanaf het filterhuis, verdwijnt de buis achter de motor, naar de turbo. Vanaf de turbo komt er dan weer een buis omhoog, welke naar het inlaatspruitstuk gaat, zoiets als op deze foto.

Deze foto’s komen van google, let dus niet op het rode cirkeltjes.

Persoonlijk zou ik zeggen, kies liever voor een 1.9D die 5PK meer van een SD merk je niet echt, maar scheelt je wel een dure turbo die kapot kan gaan. Of voor een 1.9TD/HDI, dan heb je een fijne auto met altijd genoeg koppel en vermogen om comfortabel de kilometers te vreten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook