Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Of zelf maken? Kruipt wel wat tijd in,daarom dat deze bij “cfc” zo duur zijn. Maar als je de stekkerbehuizingen kan hergebruiken vind ik dit het voornaamste. De rest is nieuw gemakkelijk te vinden en dan is het een kwestie van alles goed te markeren,mits toch het schema er bij te hebben. In Uw geval,aangezien je een injectie naar carb hebt,zijn er mss bepaalde draden niet (meer) nodig.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Ik ben wel benieuwd naar de inwendige staat van dat blok trouwens.
Anders ik wel!
Maar mijn verwachtingen zijn toch wel aan de positieve kant.
Kijk, het blok heeft 105.000 km gelopen en liep volgens Sjors altijd als een malle. Hij heeft altijd goede smeermiddelen gebruikt en het koelwater dat eruit kwam, was zó vreselijk helder, dat zou ik bij wijze van spreken terug kunnen gieten in een kan en als nieuw verkopen en men zou het niet bemerken!
Hoe de staat van de kettingen is, en of er al een banaan opzit etc. weet ik niet en Sjors ook niet. Wij zijn dus allemaal zeer benieuwd. Ik ben van plan om het ergens in de komende week eruit te takelen en daarna gaan we het zien!
Dat er kleppen krom zijn aan de linkerzijde is wel al voor 99% zeker, dus sowieso staat er werk te wachten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Leontien, misschien heb je hier iets aan bij het beoordelen van de staat van de primaire ketting.
Let wel, dit is het nieuwe type spanner. Met dank aan Walter B.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
WEG met de muizenval spanner!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je het 2e type monteert met een nieuwe ketting en een curved limiter is er volgens de meeste kenners niets mis mee.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zeg niets. Ik wacht gewoon geduldig af. Vooral met die fantastische “york” aircopomp in gebruik zou ik vooral voor de muizenval gaan NOT.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Leve de DS Spanner.
Ik heb nog geen enkel geval gehoord van een DS spanner die gefaald heeft.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies wat ik zeggen wilde. Willem van der Laan heeft de aflopen 40 jaar zeker 100 van die dingen gemonteerd en er nooit één terug gehad, terwijl een type 2/3 muizenval spanner na 100.000 km gewoon af is en vaak nog eerder uit elkaar lazerde. Op mijn sm zat een type 2 spanner, gemonteerd in 1987 bij 65.000km, gelijk met een nieuwe primaire ketting. Toen ik de auto kocht in 2003 met net 100.000 km op de teller en de motor uit elkaar haalde bleek het volgende…Na 35.000km lag die rukspanner dus mooi in 3 stukken onder in het carter. De ketting zelf was best nog ok en de geleider was ook niet afgebroken. Zegt mij genoeg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Ik zeg niets. Ik wacht gewoon geduldig af. Vooral met die fantastische “york” aircopomp in gebruik zou ik vooral voor de muizenval gaan NOT.
Ho Ho! dat York-onding ga ik er sowieso afgooien hè!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voordat er weer een discussie losbarst: Ik had dat plaatje alleen maar gepost om de toestand van de KETTING vast te stellen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Ho Ho! dat York-onding ga ik er sowieso afgooien hè!
Die spanner ook, al moet ik hoogstpersoonlijk een DS spanner komen monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
waterman schreef:Precies wat ik zeggen wilde. Willem van der Laan heeft de aflopen 40 jaar zeker 100 van die dingen gemonteerd en er nooit één terug gehad, terwijl een type 2/3 muizenval spanner na 100.000 km gewoon af is en vaak nog eerder uit elkaar lazerde. Op mijn sm zat een type 2 spanner, gemonteerd in 1987 bij 65.000km, gelijk met een nieuwe primaire ketting. Toen ik de auto kocht in 2003 met net 100.000 km op de teller en de motor uit elkaar haalde bleek het volgende…Na 35.000km lag die rukspanner dus mooi in 3 stukken onder in het carter. De ketting zelf was best nog ok en de geleider was ook niet afgebroken. Zegt mij genoeg.
Zat daar nog de originel ketting geleider gemonteerd, Of de curved limitor?
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een originele Arno. En die was niet gebroken. Ik heb nu deze set-up:
Gebogen geleider, DS spanner die tegen de banaan aan drukt.
En zo zag dat hele spul er na 65.000 km uit:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Oke
Ik heb vorig jaar in overleg met Walter gekozen voor de curved limitor met type 3 spanner.
sorry.
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, walter is nog niet overtuigd. Komt nog wel hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste