Oke! Dus als ik het goed begrijpt is het alleen ter vervanging van de bestaande beveiliging?
correct !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:
Leo, jij ook nog?
Duh! Natuurlijk, was het daar niet om begonnen?? Ik sta trouwens al in dat lijstje: “ikzelf + Sjors = 4”
Dus 4 stuks Boog, maar het totaal blijft gelijk, snappie.
Even voor de duidelijkheid: ik heb ze inderdaad proberen te bestellen, maart NAPA verstuurd alleen binnen de USA, zo bleek. Daarna heb ik het dus even laten liggen, was met andere zaken bezig.
Maar Boog heeft een SM-connectie in de USA en die gaat de boel nu bestellen en doorsturen, waarvoor alvast onze hartelijke dank!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Indien nodig heb ik nog contacten in USA en ga daar in Juni weer heen, zou ze evt mee kunnen nemen….
@Leo.. Leuk project hoor!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
transport uit de us: 15 dollar..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Amerikaanse bedrijven zijn blijkbaar nog niet internationaal ingesteld!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De Units zijn in bestelling! prijs wordt binnenkort bekend. Waarschijnlijk 15 euro ex verzenden maar het past in eeen gewone enveloppe.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Keek van ochtend in de brievenbus, niet alleen rekeningen en de krant, maar ook een pakketje met de thermo-fuses !!!
Erg bedankt Bogaaard77
Nog een vraagje, waarom hebben ze de ene aansluitpool in het ijzer uigevoerd en de andere in het koper?
gr Mark
Ok te veel gezopen gister…
Het staat er gewoon op, koper is BAT, ijzer is AUX….
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mark sm schreef:
Nog een vraagje, waarom hebben ze de ene aansluitpool in het ijzer uigevoerd en de andere in het koper?
Dat vroeg ik me ook af..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
en Bogaard nog bedankt! Ik heb de thermo fuses trouwens afgelopen vrijdag al ontvangen en ben ook benieuwd naar het antwoord
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Joris, ze zijn binnen. Bedankt!
We zijn trouwens wel Leo’s topic aan het kapen…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leo! wanneer ga je ze monteren in je SM?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jaaaah!
Vrijdag en gisteren het project weer eens opgestart. Na een (te) lange periode met teveel andere dingen aan m’n hoofd (o.a. CitroMobile) heb ik mezelf weer een klap op de kont gegeven om weer aan de slag te gaan met mijn nobele taak.
Kostte weer wat tijd om de draad -letterlijk- weer op te pakken, want bij welke kabelboom was ik nu ook alweer gebleven? Altijd moeilijk om na zo’n tijd weer te beginnen vol goede moed. Pfff.
Maar aangezien ik die prachtige thermozekeringen van Boog ontvangen had, besloot ik eerst die hoek netjes af te maken.
Eerst op de keukentafel een vereenvoudigde tekening gemaakt van wat waar nu aangesloten dient te worden, al kloppen de kleurcodes in het originele schema helaas niet overal. Doch met geduld en goed kijken en logisch denken kom je er ook.
Met wat hulp van een extra paar handen (dank Yuri!) toen een belangrijk massapunt opnieuw en stevig aangelegd en eens inventariseren hoe het er nu voorstond met de relaisspaghetti.
Deze SM had origineel niet meer de bekende grote groene relais, maar een aantal losse (oranje) relais, te weten voor luchthoorn, grootlicht, koelfans en airco. Sommige relais zaten aangesloten met een relaisstekker, maar sommige met gewone losse Amp-stekkertjes, waaraan ik een hekel heb. Daarnaast waren die relaisstekkers ook vrijwel allemaal gaar en vielen de stekkertjes er bij de minste aanraking vanzelf uit. Plastic zal ooit wel te warm geworden zijn ofzo….
Ik besloot dus mijn motto “Do it once, do it right” maar weer eens na te leven en heb een kabelboom van een CX geslacht en daar nette zekeringstekkers afgehaald.
Helaas was gisteravond ineens (nouja) mijn krimpkous op, zodat ik moest stoppen, maar ik heb weer een goed begin gemaakt aan de voortzetting en dat voelt fantastisch - ik heb er weer helemaal zin in!!!
Hopelijk vanavond de rest van relais netjes aansluiten en coderen en natuurlijk die mooie nieuwe thermozekeringen ertussen zetten!
Mijn handen jeuken om de bedrading weer meteen allemaal in te wikkelen met ‘racefietstape’ maar ik denk dat het beter is te wachten tot de auto weer loopt, zodat ik alles eerst kan testen. Als ik al die tape straks wéér moet gaan afwikkelen….
Weet iemand trouwens hoe het zit met een relais voor de ruitenmotortjes? Die zit(ten) er origineel niet op, maar dat lijkt me toch ook wel een dingetje om met een relais aan te sturen, oder?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leo! goed bezig!
Ruitenmotor relais setje maak ik voor de niet techneuten op bestelling.
Die kan je in de hoeken onder de motorkapscharnieren kwijt op de M5 jes die daar zitten.
Relais voetjes kan je bij rik donkers kopen. met of zonder stekkers.
Je kan de draadboom ook testen als de motor niet loopt! een accu is voldoende.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>