25 van de 43
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 juni 2012 09:12 PM
  [ # 361 ]

Ziet er nog heel netjes uit

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juni 2012 09:13 PM
  [ # 362 ]

Voor zover je dat op een foto kan beoordelen lijkt de krukas er nog prima uit te zien .

Tussenas kan niet veel mee mis gaan ,

eerder zal de lagering in het blok schade hebben , kijk daar eens goed naar .


Als je de binnenkant van de koppen ziet , is het niet te verwonderen dat er een zuiger vast staat .

Honen zou ik toch zeker overwegen ,

al was het maar om de nieuwe zuigerveren goed te laten pakken cheese

Walter

points

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2012 09:14 PM
  [ # 363 ]

Inderdaad, prima krukas. Schoonmaken, met de groffe schijf napolijsten (mag je lenen) en weer monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 juni 2012 11:06 PM
  [ # 364 ]
wbogaerts schreef:

Tussenas kan niet veel mee mis gaan ,

eerder zal de lagering in het blok schade hebben , kijk daar eens goed naar .


In die holte daarbinnen bedoel je?
Is dat een beetje te zien dan?  Zal er morgen eens in kijken.

En zuigerveren, hebben die ook een reputatie dat ze ‘op’ raken zoals lagerschalen dat wel doen?
De zuigers bleven allen goed hangen en alles lijkt heel.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 26 juni 2012 11:23 PM
  [ # 365 ]
La Léo schreef:

bravo hulde voor de prachtige foto! Ik heb nog niet eerder een combinatie van gelakte nagels, motor-onderdelen en zwarte poriën van al het vet en olie gezien en dat zal denk ik ook niet veel vaker gebeuren.

Ik mag altijd graag komen spieken in het SM gedeelte, heb bewondering voor iedereen die een nog bewerkelijker apparaat aanpakt dan de DS die ik zelf rij. Veel succes Leontien!

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juni 2012 11:33 PM
  [ # 366 ]
La Léo schreef:

In die holte daarbinnen bedoel je?
Is dat een beetje te zien dan?  Zal er morgen eens in kijken.

En zuigerveren, hebben die ook een reputatie dat ze ‘op’ raken zoals lagerschalen dat wel doen?
De zuigers bleven allen goed hangen en alles lijkt heel.

Ja gewoon visueel controleren , zoals de lageringen van de nokkenassen .

Ga je de gok wagen om een set oude zuigerveren terug te testen

of een nieuw setje van 150 Euro erin zetten ?

Je pakkingset voor een tweede poging kost drie keer zo veel poke

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 12:37 AM
  [ # 367 ]

O zijn die zuigerveren zo goedkoop?
En dan zo’n setje van die schaaltjes ineens € 600. Ondoorgrondelijke business hoor. nuts


Shit man dat wordt serieus oefenen en trainen…pfff.
Woehahahaha!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 27 juni 2012 12:48 AM
  [ # 368 ]

Wees blij dat je niet voor nieuwe zuigers en bussen hoeft te dansen. Een eitje dat type 2 blok van jou!

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 27 juni 2012 12:49 AM
  [ # 369 ]
waterman schreef:

De lagers ogen oud en vertonen slijtage, vooral die van de drijfstangen. Gewoon nieuwe er in, dat kost je maar 600 euro extra.

drijfstang lagersset: kleine 300 euro, krukas lagerset kleine 200 euro.Ik zeg doen!

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 27 juni 2012 12:52 AM
  [ # 370 ]

O ja dit zijn prijzen voor 1e ondermaat, krukas slijpen 500 euro

gr Mark

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juni 2012 12:52 AM
  [ # 371 ]

Tja, 600 voor een lagerset. Maar slechts 35 voor een nieuwe ruitenwisserintervalunit bij de smcdf. Je weet het maar nooit bij een sm!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 27 juni 2012 01:00 AM
  [ # 372 ]

Jawel, dat het geld kost hmz

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 09:54 AM
  [ # 373 ]

En niet om nou de Niksgever te gaan uithangen hoor, maar iemand enig idee waarom die lagers zo prijzig zijn?
Dure mallen - kleine oplage - weinig afnemers ofzo?


@Adiante:  Hahaha, ja daar ben ik wel heel blij om! Maar ik ga niet juichen voordat alles is nagezien en opgemeten etc.

“It ain’t over ‘till the fat lady sings” zeg ik altijd maar! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2012 10:46 AM
  [ # 374 ]
La Léo schreef:

In die holte daarbinnen bedoel je?

De tussenas is gelagerd in het blok in twee aluminium gaten! Die gaten omet je checken op krassen enz..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 02:29 PM
  [ # 375 ]

Hoera!
De truuk met de roestoplosolie heeft gewerkt: de zuiger is los!

Aanrader dus: Veidec Rust Oil. Echt geweldig spul.

Nu eerst eens de kast schoonmaken en wat foto’s maken van de lagering voor de centrale as.

Stay tuned!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
25 van de 43
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook