Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er nog heel netjes uit
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor zover je dat op een foto kan beoordelen lijkt de krukas er nog prima uit te zien .
Tussenas kan niet veel mee mis gaan ,
eerder zal de lagering in het blok schade hebben , kijk daar eens goed naar .
Als je de binnenkant van de koppen ziet , is het niet te verwonderen dat er een zuiger vast staat .
Honen zou ik toch zeker overwegen ,
al was het maar om de nieuwe zuigerveren goed te laten pakken
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, prima krukas. Schoonmaken, met de groffe schijf napolijsten (mag je lenen) en weer monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
wbogaerts schreef:
Tussenas kan niet veel mee mis gaan ,
eerder zal de lagering in het blok schade hebben , kijk daar eens goed naar .
In die holte daarbinnen bedoel je?
Is dat een beetje te zien dan? Zal er morgen eens in kijken.
En zuigerveren, hebben die ook een reputatie dat ze ‘op’ raken zoals lagerschalen dat wel doen?
De zuigers bleven allen goed hangen en alles lijkt heel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
La Léo schreef:
hulde voor de prachtige foto! Ik heb nog niet eerder een combinatie van gelakte nagels, motor-onderdelen en zwarte poriën van al het vet en olie gezien en dat zal denk ik ook niet veel vaker gebeuren.
Ik mag altijd graag komen spieken in het SM gedeelte, heb bewondering voor iedereen die een nog bewerkelijker apparaat aanpakt dan de DS die ik zelf rij. Veel succes Leontien!
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
La Léo schreef:
In die holte daarbinnen bedoel je?
Is dat een beetje te zien dan? Zal er morgen eens in kijken.En zuigerveren, hebben die ook een reputatie dat ze ‘op’ raken zoals lagerschalen dat wel doen?
De zuigers bleven allen goed hangen en alles lijkt heel.
Ja gewoon visueel controleren , zoals de lageringen van de nokkenassen .
Ga je de gok wagen om een set oude zuigerveren terug te testen
of een nieuw setje van 150 Euro erin zetten ?
Je pakkingset voor een tweede poging kost drie keer zo veel
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O zijn die zuigerveren zo goedkoop?
En dan zo’n setje van die schaaltjes ineens € 600. Ondoorgrondelijke business hoor.
Shit man dat wordt serieus oefenen en trainen…pfff.
Woehahahaha!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Wees blij dat je niet voor nieuwe zuigers en bussen hoeft te dansen. Een eitje dat type 2 blok van jou!
Citroën SM
French show, Italian go…
waterman schreef:De lagers ogen oud en vertonen slijtage, vooral die van de drijfstangen. Gewoon nieuwe er in, dat kost je maar 600 euro extra.
drijfstang lagersset: kleine 300 euro, krukas lagerset kleine 200 euro.Ik zeg doen!
gr Mark
O ja dit zijn prijzen voor 1e ondermaat, krukas slijpen 500 euro
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, 600 voor een lagerset. Maar slechts 35 voor een nieuwe ruitenwisserintervalunit bij de smcdf. Je weet het maar nooit bij een sm!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jawel, dat het geld kost
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En niet om nou de Niksgever te gaan uithangen hoor, maar iemand enig idee waarom die lagers zo prijzig zijn?
Dure mallen - kleine oplage - weinig afnemers ofzo?
@Adiante: Hahaha, ja daar ben ik wel heel blij om! Maar ik ga niet juichen voordat alles is nagezien en opgemeten etc.
“It ain’t over ‘till the fat lady sings” zeg ik altijd maar!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:
In die holte daarbinnen bedoel je?
De tussenas is gelagerd in het blok in twee aluminium gaten! Die gaten omet je checken op krassen enz..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoera!
De truuk met de roestoplosolie heeft gewerkt: de zuiger is los!
Aanrader dus: Veidec Rust Oil. Echt geweldig spul.
Nu eerst eens de kast schoonmaken en wat foto’s maken van de lagering voor de centrale as.
Stay tuned!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D