4 van de 43
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 februari 2011 12:07 PM
  [ # 46 ]

ja zowel bij wbogaerts als bij mij bleven de thermische contacten openstaan bij grote belasting….
bij nieuwe zal dat waarschijnlijk niet zijn maar de oude zeker vervangen!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2011 12:34 PM
  [ # 47 ]

Je kunt ook de oude openmaken en de contacten schoonmaken/opschuren. Als zo’n zekering niet meer werkt komt dat, denk ik, omdat ze aan elkaar gecorrodeerd zijn. Het is in feite gewoon een bimetaal.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 februari 2011 01:13 PM
  [ # 48 ]

Oke repareren of vernieuwen is het probleem niet zo denk ik. Het probleem is de gevolg schade die ontstaan is als de thermische zekering een keer dienst geweigerd heeft…zoals bij mij en La Leo

gr Mark

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 februari 2011 05:55 PM
  [ # 49 ]
jantje1948 schreef:

Niet vanaf de accu. Volgens het “schema de principe” krijgt de ene thermische zekering spanning vanaf het contactslot en de tweede krijgt spanning vanaf de eerste.

Even correctie :  die twee thermische zekeringen krijgen spanning van de batterij VIA de alternator .

Bovenste deel met de verbindingslat is dan ook nog een spanningsverdeler voor de rest van de auto .

Eén thermiek ( die trouwens niet meer werken ) dient voor de ventilators , de andere voor de ramen .

DE REST VAN DE WAGEN IS NIET AFGEZEKERD

Wat ik bedoelde met die injectie ombouw is hetvolgende :
is de kabelboom van de injectie verwijderd ? afgesloten ?
verdeler veranderd ? benzinepomp vernaderd ? nokkenassen gewisseld ?

Over het nut van die thermieken en de volledige electriche installatie van de SM zonder zekeringen kunnen we beter een apart draadje openen.

Ik ga even proberen een volledig schema online te krijgen ...

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2011 07:05 PM
  [ # 50 ]

Je hebt gelijk, ik had een stip in het schema over het hoofd gezien. Maar de spoelen van de diverse relais worden wel via het contact geschakeld. Er staat trouwens een erg duidelijk “schema de principe” in de RTA.
Op carburateurs zal ze toch nog wel prima lopen met de IE nokkenassen? Die werden ook gebruikt in de 3,0.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 11:05 AM
  [ # 51 ]
wbogaerts schreef:

Bovenste deel met de verbindingslat is dan ook nog een spanningsverdeler voor de rest van de auto .

Walter

[Mieren neuk modus]
nee. Een stroom deler.
[/Mierenneuk modus]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 februari 2011 11:13 AM
  [ # 52 ]

Kirchoff?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 11:17 AM
  [ # 53 ]

yep. Elektrische netwerken deel 1.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 februari 2011 06:15 PM
  [ # 54 ]

Zonder spanning geen stroom blehh

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 februari 2011 06:26 PM
  [ # 55 ]

Mr. Green

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 10:12 PM
  [ # 56 ]

ja. twee 6volt circuits…. tuurlijk… met dubbele stroom… poke

bleh

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2011 10:16 PM
  [ # 57 ]

Gaan we lekker NERDS?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:51 AM
  [ # 58 ]

Nou… ik wilde het juist zeggen ja.  Laughing
Ach, hebben die nerds ook eindelijk een lekker een plekje gevonden waar ze zich naar hartenlust kunnen uitleven.  Wees dus welkom, Nerds!

Deze leerling-elektro-nerdin heeft ondertussen gisteravond de spaghetti rond de relais bij de oliekoeler uitgeplozen en met succes! Ik weet nu exact waar welk relais voor dient en waar de draden naartoe dan wel vandaan komen. Best een beetje trots op mezelf…  dance

Je moet weten, ze lagen allen onderin aan elkaar geklit door tectyl, smeer en stof. Een aantal relais waren niet meer origineel c.q. was de behuizing gescheurd en van eentje was de aansluitstekker weg, maar zaten er 4 losse stekkertje op (waarvan 2 onderin de keienvanger dwaalden).
Een wonder dat alles toch altijd heeft gewerkt.  Shocked

Ik zat dus gisteravond aan de kantinetafel hier op dat schema van Jan te studeren, toen Sjors me eraan herinnerde dat bij zijn SM een mooie map zat met daarin… een werkplaatshandboek in het Nederlands. Maar belangrijker: hierin staat zeer uitgebreid beschreven per draad, wat waarheen gaat en waarvoor de draad dient. Superhandig! Met behulp van het blad dat ik van Jan kreeg, heb ik alles dus eindelijk in kaart gebracht en gelabeld. Moet wel zeggen dat de genoemde kleurcodes af en toe niet kloppen. Hebben ze het over “mauve” terwijl het toch duidelijk geel/wit/beige is, maar goed….

Dit alles is misschien lichtelijk overdreven in jullie ervaren ogen, maar ik wil gewoon graag weten waar alles voor dient en bovenal wil ik dat alles veilig en probleemloos gaat functioneren en dan is het toch fijn als je de relais op orde hebt. Een aantal draden moet ik vervangen, maar nu durf ik ze gerust los te halen.  Wink

Ook de thermozekeringen ga ik vervangen door nieuwe, ik vertrouw ze voor geen cent!


@Walter: ik ben er (nog) niet uit in hoeverre de injectie-bundel is verwijderd. Heb niet het idee dat nokkenassen en pomp zijn gewisseld, maar ik kan wel melden dat die auto altijd probleemloos en als een speer ging! Ik verwacht daar dus ook geen problemen. Het enige is dus die ene dikke gesmolten draad (Noir 1 in het schema), maar dat is gekomen doordat een of andere pannenkoek (nieuw spelling) ooit plus en min op de accu heeft verwisseld toen die een starthulp wilde geven met een booster.  idiot

In de beschrijving van de draden heb ik al gezien dat deze draad N1 zich achter het dashboard nog een aantal keren zou moeten vertakken naar her-en-der dus dat wordt nog lachen.  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2011 12:20 PM
  [ # 59 ]

Im proud, my young apprentice!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2011 12:58 PM
  [ # 60 ]

En ook ik bewonder je doorzettingsvermogen en systematische aanpak.

Profiel  
 
 
4 van de 43
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook