32 van de 43
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 15 juli 2012 11:28 PM
  [ # 466 ]

Typisch een Waterman reactie! Gewoon negeren dus want daar gaat het ook helemaal niet om! Elke motor start als je een beetje (veel) gas geeft. Het in ere herstellen zoals het ooit bedacht is; dat is een ander verhaal.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2012 11:32 PM
  [ # 467 ]

Hahaha! Knuppels en hoenderhokken! Cool

Nouja, gebruiken of niet: ik wil gewoon dat alles werkt zoals het ontworpen is. Maar ik ben wel benieuwd naar de motivatie om een chokesysteem niet te (hoeven) gebruiken. Mijn CX start echt niet zonder uitgetrokken choke hoor, maar dat is natuurlijk wel een ander systeem.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 11:32 PM
  [ # 468 ]

Zal ik er dan maar even serieus op in gaan? Tsss… pfff…

La Léo schreef:
waterman schreef:

Ik weet niet eens of dat “starter” circuit op mijn sm wel werkt. Nog NOOIT gebruikt namelijk haha

Echt niet? Is dat niet nodig dan ofzo?  Het is toch een soort van ‘choke’ (althans het effect)

De SM staat in de basis dermate rijk dat hij meestal onder gewoon aanslaat zonder gebruik te maken van de starter. De meeste SM’s die ik in m’n handen gehad heb wilden zonder gebruik van die units gewoon aanslaan en blijven lopen. In MIJN geval zelfs altijd terwijl ik zeker weet dat het stationairmengsel in orde is én de juiste sproeiers gemonteerd zijn. (op de rollenbank gemeten, gewisseld en afgesteld, iets waar ook bijna niemand geld voor over heeft…)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2012 11:40 PM
  [ # 469 ]
waterman schreef:

Tsss… pfff…

Nou het was een serieuze vraag hoor! Very Happy
Interessante verklaring, had ik geen idee van.
Maar goed, we gaan het zien. Als de mijne straks ook zonder startunit aanslaat is dat natuurlijk ook prima.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 16 juli 2012 12:02 AM
  [ # 470 ]

Niks tssss.. en pfff! Dat is een deel van het verhaal. De huidige brandstoffen die je tankt, zijn totaal anders dan 30-40 jaar gelden. Wil je dat compenseren, dan moet je inderdaad door meten op een rollenbank een nieuw optimum bepalen met een aangepaste sproeier bezetting. Dan heb je wellicht weer de volle power. Maar de meesten van ons ‘komen’ daar nooit en besteden daar dus geen geld aan. Wij willen alleen ook op een koude ochtend in de herfst naar onze bestemming kunnen ‘puffen’. Dan is het heel lekker als je effe wat meer kan geven zodat je niet een kwartier lang de hele buurt staat wakker te reutelen.
Daar zit m.i. ‘ons’ verschil.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juli 2012 10:34 AM
  [ # 471 ]
adiante schreef:

Elke motor start als je een beetje (veel) gas geeft.

nee hoor. de meerste snoeken starten echt verrot zonder chocke. zeker als het koud is. En als het -20 is gaat ie echt niet lopen zonder chocke.

De weinige SMs carbu die ik koud heb gestart deden het zonder start-verrijking allemaal meteen. Sterker nog. Met de starter uitgetrokken gingen ze NIET aan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 juli 2012 01:20 PM
  [ # 472 ]
adiante schreef:

Gewoon negeren dus want daar gaat het ook helemaal niet om! Elke motor start als je een beetje (veel) gas geeft. Het in ere herstellen zoals het ooit bedacht is; dat is een ander verhaal.

neen die dingen moeten mooi op hun plaats zitten of je hebt 2 cilinders die constant op verrijking rijden ,en dat lusten ze niet , na 500 kilometers zijn die bougies al gaar , plus je stationair is niet op peil te houden .

Been there confused natuurlijk van de middelste carburator huh

Verder sluit ik het kabeltje van de chokeknop NIET aan , je doet er meer kwaad mee dan goed als je ze een beetje te lang open laat staan .

En een SM heeft die extra verrijking NOOIT nodig .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2012 01:25 PM
  [ # 473 ]

Dussssssssssssssssssssssssssssss….............

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2012 01:49 PM
  [ # 474 ]

Dussssssss moet ik tóch die valve hebben hè?  Wink
Maar dat gaat lukken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 juli 2012 08:18 PM
  [ # 475 ]

na 500 kilometers zijn die bougies al gaar ,

Walter

Hee! Dat komt mij bekend voor mijn SM vreet bougie’s
Maar niet allemaal te gelijk. Onlangs weer 1.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 juli 2012 09:13 PM
  [ # 476 ]

Dan zal je jou carburatortjes eens bij mijn in bad moeten komen steken cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2012 09:20 PM
  [ # 477 ]

En vervolgens op de rollenbank van de juiste sproeiertjes voorzien Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juli 2012 09:26 PM
  [ # 478 ]

Goh werkt goed ‘z’n ultrasoonreiniger.. Aan de foto’s te zien lijkt het wel een vetpan.. Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 juli 2012 09:44 PM
  [ # 479 ]

Ja, maar ik zou de carbs toch niet in een friteuse leggen. Rolling Eyes

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2012 09:52 PM
  [ # 480 ]
waterman schreef:

En vervolgens op de rollenbank van de juiste sproeiertjes voorzien Smile


Is er een sproeierbezetting die standaard geldt als ‘optimaal’? Ik neem aan dat mijn sproeiers gewoon origineel zo gemonteerd zijn en niets aangepast, maar ik ken voor de SM de aanbevolen waardes niet.
Kan wel alvast eens noteren wat er nu inzit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
32 van de 43
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook