14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
   
Brekkie, de witte GSA Break Club
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 06 maart 2016 09:59 PM
  [ # 196 ]

Ziet er mooi uit! Was het lager probleem nu ook opgelost na het vastzetten van de moer?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 maart 2016 10:09 PM
  [ # 197 ]

Dat weet ik nog niet maar de kans is wel héél groot dat het geratel daardoor is gekomen. Er was verder ook niks raars te voelen aan de aandrijving. Er stond een dikke caravan voor de uitgang en ik had geen zin om daarmee te slepen, daarom heb ik de nieuwe wielen er eerst maar onder gezet.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 maart 2016 07:24 PM
  [ # 198 ]

Grote kans dat je probleem nu over is. Scheelt een puist werk.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 maart 2016 08:09 PM
  [ # 199 ]

Ik heb d’r vanmiddag even goed uitgedaagd, inclusief flink gas geven scherpe bochten. Niks meer te merken. Geen aswissel nodig dus. Nou ja, nu heb ik vast een mooie nieuwe op reserve liggen ...

En op het stof na niks van te merken dat ze bijna twee jaar stil heeft gestaan. De komende tijd maar weer ‘ns wat vaker mee rijden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 maart 2016 05:41 PM
  [ # 200 ]

Da’s toch wel een leuk uitzicht, na drie maanden Berlingo ...

Afbeelding Bijlagen
Brek.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2016 12:00 PM
  [ # 201 ]

Mooi dat het probleem op een relatief eenvoudige manier verholpen is!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 maart 2016 04:05 PM
  [ # 202 ]

En weer voor twee jaar gekeurd.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 maart 2016 12:45 PM
  [ # 203 ]

Topper!! Nu weer lekker rijden.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 augustus 2016 01:30 PM
  [ # 204 ]

Operatie Bakwissel 1

De aandrijfas begon op de terugrit vanuit Hennezel, begin juli, toch weer geluid te maken. De heuveltjes bij Luxemburg waren net iets te veel van het goede maar uiteindelijk heeft ze me toch nog braaf thuis gebracht, zij het vervaarlijk ratelend, bonkend en knarsend. 

Aangezien de originele bak, al zo lang ik Brek heb, een beetje zingt en lekt, ga ik die nu maar vervangen voor een andere die ik nog heb staan. Het is alleen wel een beetje ‘n gokje of die beter zal zijn. Hij is uit een rijdende sloper gekomen waarmee ik destijds maar een klein stukje door een woonwijk heb gereden. Toen werkte alles in elk geval wel.

Na de eerste drie uurtjes knutten lag het blok ernaast. De eerste aandrijfas is ook gelost van de bak. Dat ging allemaal vrij vlot. Vandaag verder.

Afbeelding Bijlagen
Brek-bakwissel-02.jpgBrek-bakwissel-01.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 augustus 2016 01:32 AM
  [ # 205 ]

Operatie Bakwissel 2

Vanmiddag de bak gelicht. Een van de remklauwen blijkt gelekt te hebben, dus daar moet ik eerst even een andere voor opscharrelen voordat ik de boel weer op kan bouwen ...

Lege motorruimte:

Vieze vette remklauw:

Links de oude, rechts de vervanger:

Afbeelding Bijlagen
Brek-bakwissel-05.jpgBrek-bakwissel-06.jpgBrek-bakwissel-03.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 augustus 2016 01:36 AM
  [ # 206 ]

Dit is de vliegversnelling, de belangrijkste van allemaal!

Laughing

Afbeelding Bijlagen
Brek-Bakwissel-Vliegversnel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 mei 2017 12:47 AM
  [ # 207 ]

Na een tijdje ‘on hold’ nu toch maar weer eens verder met project Brek. Ik was gebleven bij het inbouwen van de vervangende bak maar die had naar mijn smaak toch echt te veel speling op de pook, dus halverwege gestopt en op zoek gegaan naar een betere vervanger. Een tijdje terug heb ik er een gevonden en opgehaald uit Groningen. Volgens de overlevering is dit een korte vijfbak uit een technisch goede GSA. Belangrijker dan of het een lange of korte bak is, is dat deze inderdaad hoopvol aan doet. Vanmiddag begonnen met kuisen en er nieuwe keerringen in te zetten ... Binnenkort installeren en dan zullen we ‘t beleven. tongue rolleye


Een kant is intussen (relatief) schoon en heeft een nieuwe keerring. Morgen verder met de andere kant ...


Hij komt uit het correcte jaar: 1981.


En dit zijn de nummers. Is daaruit op te maken of het hier inderdaad om een korte vijfbak gaat?

Afbeelding Bijlagen
Bak-Nummer.jpgBak-jaar.jpgBak.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 juni 2017 11:47 AM
  [ # 208 ]

Het koppelingshuis van deze bak bleek van een Axel te zijn. Maar gelukkig kon ik daar iemand blij mee maken die wel wilde ruilen met het koppelingshuis + priseas van een GSA. Zodoende van twee weer een gemaakt.

Gisteren voor het eerst even een rondje gereden en wat aandrijving betreft lijkt alles goed te werken zonder rare bijgeluiden. De gereviseerde remmen zijn ook netjes lekvrij.

Echter, na bijna een jaar op bokken te hebben gestaan blijkt de hydrauliek van ons Brekje wel wat in de war. Rechts achter veert ze niet. De hoogte klopt wel, dus waarschijnlijk is die bol stuk.

Aan de voorkant komt ze lang niet ver genoeg omhoog. De hoogste stand is daar nu rijstand. Natuurlijk heb ik de remmen goed ontlucht en zit er genoeg LHM in het vat. Ik heb ook meerdere keren gegymnastiekt van drukloos naar volledig op druk en tussendoor wat gespeeld met de ontlastschroef op de regelaar, maar dat veranderde er niks aan. De hoogte wordt wél gecorrigeerd, dus de regelaar functioneert. Ik denk daarom dat dit een kwestie is van afstellen maar ik heb geen idee hoe dat zo’n eind heeft kunnen verlopen. De stangetjes zijn niet los of krom ...

Of is het misschien iets anders, dat hier door iemand wordt herkend? Dan hoor/lees ik ‘t graag.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 juni 2017 11:42 PM
  [ # 209 ]

Intussen staat ze thuis. Mooi beschut tussen de schuurtjes. Behalve de kromme vering reed ze prima. De bak blijkt gelukkig mooi stil te zijn en prachtig te schakelen.

Zojuist nog even uitgezocht waarom de voorkant zo laag stond. Dit bleek te komen doordat de regelstang over de eindstop heen was geschoten. Easy fix.
Achter komen er volgende week nieuwe bollen op en dan krijgt ze meteen ook nieuw groen bloed. Als ‘t goed is rijdt ze dan weer als nieuw.

Afbeelding Bijlagen
Brek-Thuis.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 juni 2017 06:07 PM
  [ # 210 ]

Even afgestoft en een fotootje gemaakt ...

Afbeelding Bijlagen
Brek-voor-huis-kln.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook