15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
Brekkie, de witte GSA Break Club
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 28 juni 2017 04:39 PM
  [ # 211 ]

Mooi werk! Altijd fijn, een stille bak. Die klus staat bij mijn GS Pallas ook al lang op het to do lijstje.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 04 juli 2017 07:01 PM
  [ # 212 ]

Is dat geluid niet het meedraaien van een lagerhuis, binnenin de v-bak?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 juli 2017 04:13 PM
  [ # 213 ]


Foto gemaakt bij een verlaten woning in Belmont-lès-Darney

Na een probleemloze heenrit naar Frankrijk (Hennezel/Darney), op de terugweg, in de regen, een pirouette gemaakt op een spekgladde afrit in Duitsland. Ze heeft nu een charmante deuk in het zijscherm en in de dorpel. Niet zo ernstig dat het een issue is voor de keuring maar toch wel jammer voor de aanblik.

Verder heeft ze de rit goed overleefd. Een dag later verscheen er echter plotseling een schrapend geluid in bochten naar rechts, voelbaar in het stuur. Dus zoeken naar iets dat aansleept. Misschien toch iets krom aan de ophanging? Maar niks te vinden. Uiteindelijk ging het schrapen over in een knokkel en een ratel. En dát verschijnsel ken ik: een aandrijfas. Grmpf! nono Je blijft bezig met dat ouwe spul. Rolling Eyes

Afbeelding Bijlagen
Deuk-in-dorpel.jpgBrek-in-Frankrijk-2017-web.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2017 08:46 PM
  [ # 214 ]

Ai wat zonde zeg! Gelukkig zelf niets…
Ik zou eerlijk gezegd nu wel gelijk afscheid nemen van die Vredestein banden. (geen waterafvoer)
Ik heb ze onder mijn DS destijds precies een week gehad en dat waren nieuwe. Ik heb ze vervangen voor gebruikte Michelins, een verschil van dag en nacht…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2017 10:23 AM
  [ # 215 ]

ik roep dat al jaren maar niemand luistert. Bij de duitse ds banden test destijds scheelde het 9 !! meter meer remweg tov XVSen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 juli 2017 11:56 PM
  [ # 216 ]

Voordat dit een bandentopic wordt; het klopt dat Vredesteins niet geweldig zijn op nat wegdek maar gewoonlijk vlieg je, ook met deze banden, bij 40km/h niet uit zo’n bocht. Volgens de Duitse meneer die stopte glijden er op de bewuste plek met regelmaat auto’s van de weg. Een super glad wegdek dus, in combinatie met veel gewicht achterin.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2017 06:27 PM
  [ # 217 ]

Laatst een bruikbare as, compleet met naaf, geruild tegen wat andere spullen met Erik. De as voelde als een nieuwe maar de hoezen waren stokoud met droogtescheuren. Dus ik dacht: laat ik hier een ‘how to’ van maken met fotootjes. Bij deze mijn manier voor het vervangen van de ashoezen, zonder kloppen, heet water, scheurende hoezen en andere frustraties:

1: Haal de hoes bakzijde los en trek de as uit het tripoïdehuis. Pak de kogels in met een servet en trek ze van de tripoïde. Zorg daarbij dat je alle naaldlagertjes meetrekt, zonder dat die uit de kogel vallen. Houd er een opvangbakje onder voor het geval ze er wél uit vallen, dan raak je ze tenminste niet kwijt. Er is slechts geduld voor nodig om ze weer op hun plaats te zetten. Let ook op de sluitringetjes die de naaldlagers aan de kant van de tripoïde op hun plaats houden.

2: Frut het circlipje van de as.

3: Klop vervolgens de tripoïde met een rubber hamer van de as. Deze zit meestal niet heel erg vast.

Afbeelding Bijlagen
03.jpg02.jpg01.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2017 06:34 PM
  [ # 218 ]

4. Haal de oude hoezen van de as en maak alles een beetje schoon. Hoeft niet brandschoon, er komt toch weer nieuw vet in.

5. Vul het vet aan. Meestal zit er een tube bij de hoes. In dit geval niet, dus universeel vet gebruikt, geschikt voor hoge temperatuur en druk. Liever wat te veel dan te weinig. Dit geldt natuurlijk voor beide kanten. tongue rolleye

6. De rest spreekt voor zich. Eerst de nieuwe hoezen om de as schuiven, dan de tripoïde terug op de as kloppen en de circlip vastzetten, dan de sluitringetjes en kogels met naaldlagers even extra invetten en er weer op zetten en de tripoïde weer in het huis duwen. Tot slot de nieuwe hoezen vast zetten en dan heb je weer een keurige as!

Afbeelding Bijlagen
06.jpg05.jpg04.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 juli 2017 06:40 PM
  [ # 219 ]

Ik heb nog een complete as (nieuw) liggen die uit elkaar gevallen is. Ik heb, vrees ik zomaar, niet meer alle naaldlagers.
Lag in de schuur en is eens omgevallen en toen uit elkaar, kwam ik later pas achter.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2017 06:45 PM
  [ # 220 ]

Oei, da’s zonde. Maar als je nog een oude as hebt liggen dan kan die als donor dienen. Ik weet alleen niet zeker of die naaldlagertjes bij elke as precies hetzelfde zijn ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 juli 2017 06:53 PM
  [ # 221 ]

Die oude as hangt onder de auto.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 31 juli 2017 08:14 PM
  [ # 222 ]

Altijd handig een how-to. Bedankt hiervoor.

Binnenkort gaat mijn bak eruit en dan kijk ik ook meteen deze assen na. Heb al reserve besteld. Ik begrijp dat aan de wielzijde ook de kroonmoer los kan en dat de flens van het wiel dan kan blijven zitten?

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 augustus 2017 12:07 AM
  [ # 223 ]

Gewoonlijk laat je idd het fuseehuis en de naaf aan de auto zitten. Er is genoeg speelruimte om de as door de naaf te duwen zodat ie los komt. Als de as eruit is dan ligt het wiellager wel bloot trouwens, dus doe dit bij voorkeur niet in een omgeving met veel zand, stof of ander vuil.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 september 2017 11:58 PM
  [ # 224 ]

Vorige week de as vervangen. De knokkel en ratel zijn daarmee opgelost maar de rare schavende geluiden waren niet weg. Dus verder zoeken. Lastig, want het deed zich alleen voor na een aardig stukje rijden en dan werd het vervolgens steeds erger tot het echt eng aanvoelde. Uiteindelijk een verdachte gevonden die het wel bijna móet zijn.

Bij de as die ik net had opgelapt zat gelukkig een naaf met goed lager voor de bestuurderskant, dus die erop gezet. De eerste testrit was succesvol maar ik heb al een keer eerder gedacht dat het opgelost was, dus hopen het nu ook écht zo is en dat ik weer normaal kan rijden.

Afbeelding Bijlagen
Wiellager-Brek.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 april 2018 01:22 AM
  [ # 225 ]

Vanmiddag met Brek naar de APK. Ze mag weer twee jaar. gooi
Alleen even het CO iets lager gezet en de linker koplamp mocht wat hoger staan.

En, voor wie dat leuk vindt, meteen wat lenteplaatjes geschoten cool smile:

Afbeelding Bijlagen
Brek-web-01.jpgBrek-web-02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook