Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Mijn papa is ook aan het kijken voor een bx.
We zijn vandaag 2 bx-en gaan bezoeken met ongeveer een gelijke km-stand.
We weten alleen niet welke te kopen. De ene is een sport, hij is van een citroen liefhebber die er altijd goed voor gezorgd heeft. Motorisch is de auto heel goed, hij heeft net een nieuwe distributieriem en hydrolisch is de auto ook heel goed, hij ging mooi naar omhoog en naar omlaag en de veerbollen waren vervangen met nieuwe lhm enz. Maar er zijn wel 3 roestplekjes bij de deurdorpels, roest aan de bevesteging van de achterbumper, een kras in de deur, 2 lijnen/krassen op de sideskirt waar de deur open en dicht gaat en wat steenslag op de moterkap. We krijgen bij de auto ook nog heel wat orginele onderdelen zoals bougies, carburators, deuren,...
De tweede bx was een turbo diesel deze kwam van een bejaarde. De carrosserie was nog heel goed buiten de voorbumper, die zou moeten vervangen worden en een nieuw achterlichtblok. Aan de motor is de distributieriem aan vervaging toe en waarschijnlijk nieuwe kaarsontstekers ofz want er kwam wat olie uit en een nieuwe baterij. Deze bx ging wat schokkerig naar omhoog en omlaag en er is een storing met de abs. Het lichtje brandde heel tijd.
Ze hebben allebei altijd binnen gestaan behalve de laatste 6 maanden, dan heeft de sport buiten gestaan.
Hier zijn de advertenties van de auto’s
bx sport: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=189324670
bx trd: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190665490
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat een uitersten, een trd of een sport. Wat wil je ermee gaan doen? Keihard scheuren en veel tanken, of relaxt veel zuinige kilometers maken?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Het is voor af en toe mee te rijden vooral voor plezierritjes. Mijn papa is wel nog een sportieve rijder. Ik vind de sport de beste koop maar mijn papa vreest wat voor het roest aan de dorpels.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm als ik moest kiezen tussen drie roestplekjes of een slecht onderhouden diesel van een bejaarde dan zou ik het geloof ik wel weten…
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
als er al roest aan de dorpels zit bij een sport dan zit er meer….......
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Het was aan de zijkant op de dorpels, niet beneden maar ongeveer ter hoogte van de handvaten. Het was eigenlijk een rare plaats voor roest want er kan daar geen water blijven staan. We hebben voor de rest geen roest gezien.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
C stijl bedoel je??
roest zie je inderdaad niet bij een sport.
ik heb hier 3 gehad en allemaal het zelfde.
ik persoonlijk ging mooi voor een dieseltje maar dat is mijn eigen keuze
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
siemenazu schreef:C stijl bedoel je??
roest zie je inderdaad niet bij een sport.
ik heb hier 3 gehad en allemaal het zelfde.ik persoonlijk ging mooi voor een dieseltje maar dat is mijn eigen keuze
ja, het was bij de c-stijl.
ik ben meer voor de sport maar mijn papa is wat bang voor die roestplekken.
ik vond die diesel wat saai en met die kappote abs en dat er waarschijnlijk aan het veersysteem zal moeten gewerkt worden want hij ging nogal schokkerig omhoog en omlaag.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Ik vraag me af of je op dit forum wijzer zult worden: de ene helft is “sport” liefhebbers en (je raad het al) de andere helft “TZD” liefhebbers. Maar euh…. succes met een,eventuele, keuze.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
wat sportief en de diesel betreft, das ni echt een probleem. ik heb hier een ourane trd staan en die rijdt zeker zo sprtief als een trs, de sport gaaat ie wel moeten laten gaan maar dan ben je toch al voorbij het toelatbare voor je rijbewijs . Voor de rest, een sport waar je roest aan ziet zal inderdaad nog wel meer hebben dus weet waar je aan begint zoals al werd opgemerkt.
de diesel ziet er leuk uit maar de prijs is veel te hoog om achterstallig onderhoud te hebben. airco zal wel werken maar heeft garantie ook een onderhoud nodig. nieuwe veerbollen geef je ook al aan en een distributieriem had al minstens 2 maal vervangen moeten zijn omwille van de leeftijd dus dit is geen goed onderhouden wagen!
als je niet zo veel van een bx kent zou ik de sport al laten staan omwille van een hoog oplopend kostenplaatje en eigenlijk de diesel ook. ok, airco is zeldzaam in een bx maar deze bx is in mijn ogen niet veel meer dan 1000 euro waard, zeker gezien je er nog vlot 1000 euro kosten aan hebt als je hem in de garage moet binnendoen.
overigens is een lage km’stand en lange stilstand niet altijd positief, hou dan bij een bx ook rekening met verduurde retourleidingen etc!
niet te rap zijn is de boodschap, ooit kom je iets leuks tegen
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, we zouden misschien beter nog wat rondkijken en zoeken achter nog andere mooie bx-en
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Is een gti of een 16v beter tegen het roest enz.
We zouden het liefst een wat sportievere bx hebben
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Is deze sportief genoeg ??? http://link.marktplaats.nl/424901384
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
gti en 16v hebben minder last van roest hoewel de 16v ook oppassen is voor wat er achter de sideskirts zit soms.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ik zou het wel weer weten…....,heb zelf een trd turbo gehad, verkocht en een xm voor gekocht (zie mijn eerdere/andere draadjes) maar wat een fijne auto!!!!
zou hem zo weer kopen.
mbt sportief…..., een trd die rijdt minstens zo sportief, en als je niet sportief wil rijden, ook nog zuiniger!!!!
onderhoud heb je nu eenmaal altijd, en beter om te weten wat je aan onderhoud hebt, dan voor onaangename verassingen komen te staan…....
beetje afdingen op de trd voor het onderhoud wat je nog moet doen en je hebt een fijne auto!!!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop