10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
White Bx 16 Valve     Vermogensmeting
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 december 2011 01:13 AM
  [ # 136 ]

Je kunt een stukje van de pootjes afzagen, dan kunnen ze er helemaal in.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 08 december 2011 01:16 AM
  [ # 137 ]

Ik heb ook hoofdsteunen van voorstoelen op m’n achterbank gezet. Dat gaat prima.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 08 december 2011 08:16 AM
  [ # 138 ]

Ik heb een stuk aan de bovenkant van die pootje afgezaagd en de plastic ‘buis’ die om dat pootje zit eraf gehaald. Het pootje heb ik dan vastgekit in de hoofdsteun.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 08 december 2011 12:35 PM
  [ # 139 ]

schroefjes aan de onderkant van het plastic van de hoofdsteun los maken en dan dat plastic er naar beneden toe af trekken dat moet gaan. Daarna kan je als je dat wil om te wisselen de ijzeren “staaf” uit de steun trekken. Die kan vast zitten, maar zit niet meer aan iets vast dus gewoon naar beneden eruit trekken. Hij zit namelijk normaal gesproken geklemd op het plastic dat je al los gehaald hebt.

Spul kan je zo overzetten zijn geen speciale dingen of trucjes voor.

Wil je de betreffende steun inkorten: plastic ding eraf schroeven en het plastic afzagen tot het aan ligt met het horizontale stuk van het plastic (lastig te omschrijven zo even). Daarna even uitmeten dat je voldoende van de “ijzeren staaf” over houdt. Plastic nokje bij de bodem eruit halen (ik geloof dat je daarvoor het verticale nokje in moet drukken en dan aan de bodem het plastic eruit moet trekken; het is 1 geheel), afzagen maar en daarna plastic nokje weer plaatsen en het plastic dat je afgezaagd hebt weer terug erop en vastschroeven: klaar.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 08 december 2011 01:43 PM
  [ # 140 ]

Waarom al dat zagen? Ik heb gewoon de houders in de leuning van de achterbank vrijgemaakt, de hoofdsteunen erin geduwd en ze staan precies op de juiste hoogte. Je kunt ze wel lager willen zetten, maar dan zitten ze er enkel voor de mooi en hebben ze nog amper een functie.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 08 december 2011 01:52 PM
  [ # 141 ]

zoals je zelf al aangeeft: voor de mooi Wink
verders zit ik zelf nooit achterin en ook vrijwel nooit passagiers, dus echt voor de mooi.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 08 december 2011 07:56 PM
  [ # 142 ]

Vaak zat passagiers achterin gehad en die vonden de hoofdsteunen hoog genoeg staan. En het waren gewoon volwassenen…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 december 2011 08:17 PM
  [ # 143 ]

Hoe zit het nu met die koelventilatoren?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 08 december 2011 08:43 PM
  [ # 144 ]

Oke, zal nog eens kijken wat ik best doe.

De koelventilatoren werken nog altijd niet zoals het moet. De motor is nu igg wel niet meer boven de 90 gegaan omdat het nu toch winter is en we geen stadsverkeer gedaan hebben. Over een maand moet hij klein onderhoud krijgen (dit zal in de garage gebeuren die ook mij dak heeft in orde gedaan) en zal dan eens vragen of ze er eens naar toe willen kijken en als zij niets vinden, zullen we nog eens proberen bij een citroënspecialist op 15km.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 december 2011 09:12 AM
  [ # 145 ]

Wat is er nou helemaal zo moeilijk aan het controleren van het thermo-contact? Dat wordt hier al ik weet niet hoe vaak geroepen.
Als je zo doorgaat heb je straks de koppakking kapot, of ergere motorschade. Dan krijg je pas fijne facturen, en klussen die zeker niet voor de beginneling zijn.

Test dus of de fans het doen door ze door te verbinden. Werkt dat? Mooi, dan is het thermo-contact zeer waarschijnlijk kapot. Haal een nieuwe en stop die in de radiateur. Werken ze niet met doorverbinden en staat er wel 12 Volt op de betreffende draad? Dan zijn de ventilatoren kapot (die kans is niet zo groot, ik heb er nog nooit een stuk gehad bij een BX).  Eventueel vervang je ook nog de thermostaat (niet te verwarren met het thermo-contact) en ververs, als je toch bezig bent, de koelvloeistof. Reinig ook alle contacten in de omgeving van de radiateur (stekker linksvoor geeft vaak valse meldingen door vervuiling, deze stekker zit links van de radiateur als je voor de auto staat, brede groene stekker).

Doe het bovenstaande (in de volgorde zoals beschreven) en ik weet zeker dat je voor een lange tijd van je koelproblemen af bent.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 09 december 2011 09:38 AM
  [ # 146 ]

eens met hilko…. de auto was echt tiptop, heb hem bij de vorige eigenaar nog gezien. zou jammer zijn als er nu schade ontstaat door nalatigheid.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 09 december 2011 10:19 PM
  [ # 147 ]
Hilko16TZI schreef:

Wat is er nou helemaal zo moeilijk aan het controleren van het thermo-contact?

Redelijk veel als je niet eens weet wat een thermo-contact is. Ik ken er echt wel niks van, daarom ook dat ik de Bx van mij oma gekregen heb om het allemaal op te leren. Aan mijn vader moet ik het ook niet vragen want die heeft 2 linkerhanden.Ook op school moet ik het niet vragen want ik zit in een richting met alleen maar puur theorie die mij totaal niet interesseert, maar ik moet die volgen van mij ouders. Als het aan mij lag zat ik al lang in autotechnieken, maar ik moet wachten tot het hogeronderwijs om iets met auto’s te volgen.

Maar nu terug ontopic,
Na wat te googlen begint het al wat duidelijker te worden en ik zal morgen een elektrische kabel kopen en dan maandag eens proberen om het door te verbinden. Ik neem aan dat dit met een draaiende motor moet gebeuren. Zal ook nog eens zoeken in mijn vraagbaak en werkplaatsboek om zeker te zijn dat ik het juist doe. Zal dan de hier beschreven werkwijze volgen. Je kan toch geen schadelijke kortsluitingen veroorzaken met het doorverbinden? Kan pas ten vroegste maandag aan de auto, maar hij rijdt toch niet in het weekend en zal er dan maandag direct eens werk van maken. En als het dan niet lukt, of als ik het dan niet vindt ga ik er direct mee naar een garage

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 december 2011 11:32 AM
  [ # 148 ]

Klein stukje kabel volstaat, je gaat een minimaal iets overbruggen. Verder kan je het testen bij de bx gewoon doen met de motor uit, maar met het contact ingeschakeld . Motor laten draaien hoeft niet.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 11 december 2011 10:58 PM
  [ # 149 ]

Heb al een kabel gevonden. Ik heb een oude verlengkabel ontmantelt en heb ook al even naar het thermocontact gekeken. Het zou mij niet verwonderen als het daaraan ligt want die ziet er al redelijk oud uit en is volgens mij nog nooit vervangen geweest. Moet je dat thermocontact losdraaien voor de kabebs te kunnen doorverbinden, want het zit redelijk stevig vast. Het stopcontactje en stekker hebben ook 3 polen, moet ik ze alle 3 tegelijk doorverbinden of slechts 2?

Afbeelding Bijlagen
IMGP8231.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 december 2011 11:00 PM
  [ # 150 ]

Je haalt de stekker eraf. Vervolgens verbind je de polen in de stekker door, makkelijkst met een uitgebogen paperclip. Op 1 pootje staat 12V, je verbind dan een van de andere twee door. op de ene stand gaan de fans langzaam draaien, op de andere snel. Tenminste, als het goed is.

Profiel  
 
 
10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook