Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Oh, het gaat om een turbo. Dan zou ik de TRD nemen, rijdt heerlijk, zuinig en is beter tegen roest bestand dan een sport.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
kan alleen over de Sport oordelen ; vergt veel onderhoud, is niet de gemakkelijkste BX.
Zou daar persoonlijk niet mee starten, dat gaat altijd in de kosten lopen.
Maar als je t ervoor over hebt, dan heb je wel een toffe bak !
Have a break ...
het speelt ook mee hoeveel geld u te spenderen heeft je kunt toch wel hele mooie en gave bx-en kopen alleen die kosten wel wat meer bv:bx16v
dit is echt wel een toffe wagen maar die zal wel een paar euries kosten
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Hij mag wel wat meer kosten als hij ook in heel goede staat is.
Wat een prachtige bx dat je doorsgestuurd hebt.
Ik heb direct een mail verzonden
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
We zijn aan het kijken voor die 16v.
Het ziet er echt een prachtige bx uit met niks van roest en kosten enz. Er zit wel een klein deukje in de rechter voor deur. Zou dit makkelijk uit de deuken zijn op bv. een citroenforum-meeting want het is op een nogal rare plaats (zie foto’s)
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
dat krijg je der niet uit op 1 2 3 vrees ik.
zit net op een plooilijn dus das niet zo evident. en het is ook niet echt de makkelijkste plaats ook niet.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
nou ik heb al heftiger deuken gezien die ze er uit hebben gekregen dmv uitdeuken zonder spuiten dus ik denk dat het wel te doen is.
maar ik neem aan dat je zo’n wagen niet laat staan vanwege zo’n deukje toch?????
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb die jongens van DSH repair aan het werk gezien en het zal je nog verbazen wat ze allemaal voor elkaar krijgen…. En inderdaad, voor zo’n deukje laat je die auto toch niet staan?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Nee we zullen hem zeker niet laten staan voor die deuk maar we wouden graag eens weten of dat te doen was om uit te deuken en er zitten ook heel kleine deukjes in het dak van hagel. Ze zijn zo klein dat je ze op foto niet eens kan zien. Kan dat ook uitgedeukt worden? Ik weet dat het eigenlijk niet de moeite is maar ik wouw het toch graag eens weten.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
even terugkomend op de oorspronkelijke discussie over de sport en trd. beide zijn echt fijne auto’s en als de trd een turbo is kan je daar echt heel erg goed mee scheuren heb waanzinnig veel plezier gehad in m’n tzd turbo en de (tussen)acceleratie is echt geweldig goed. een sport moet je in mijn ogen kopen als je ECHT een sport wilt twijfel je tussen een trd en sport dan zou ik al geen sport kiezen er kan en zal echt vies veel werk aan een sport zitten.
een 16v is ook echt waanzinnig leuk maar bij problemen mag je diep in de buidel tasten. er zit veel op en alles kan kapot. als je dat voor lief neemt heb je er een betrouwbare en ontzettend fijne auto aan met een hoog fun gehalte als je het gas intrapt. trd turbo is een ontzettend lekkere auto maar de fun die je uit een 16v haalt is totaal anders. daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het ene beter is dan het andere.
over de witte mk2: die auto ken ik en is tot in de puntjes onderhouden. zal niet goedkoop weg gaan maar ding was vorig jaar nog echt in top staat.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Bedankt voor de informatie.
We gaan donderdag de bx bekijken.
We wonen in Belgie en het is voor ons heen en terug 900km rijden.Dus hopen wij dat hij helemaal in orde is zodat we bij eventuele aankoop direct naar België kunnen rijden. Hebben jullie nog tips waar we moeten op letten??
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
gaaf als je hem hebt aangeschaft doe dan ff een bakkie in hoogerheide kan ik hem gelijk aanschouwen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
op letten bij een 16V: alles
op het algemene plaatje letten: ziet onder de kap alles er netjes uit, slangen goed etc, lekt of zweet het nergens, koppeling etc etc etc. motor moet gewoon keurig lopen zonder gekke dingen of geluiden. ABS testen, airco testen. goed warm rijden en dan eens flink op z’n donder geven hij moet vloeiend doortrekken met duidelijk meer vermogen boven de 4600 toeren. hoek ‘m eens lekker een paar bochten om met vol vermogen. verder als ie goed warm is opletten of je geen motor storingen krijgt e.d. (vooral bij een stuk rustig rijden tussen 1000-2500 toeren als ie goed warm is) dat heeft mij een bak met geld en veel nieuwe sensoren gekost vorig jaar.
verder even kijken of je roest kan ontdekkingen in de wielkasten en bij/onder skirts. als je de achterportier opent in de hoekjes onderaan bij de c-stijl. dat soort werk. bij een 16V iets meer opletten of alles nog netjes in vorm is ivm evt. oude schades en zou eventueel ook kijken naar wielophanging e.d. aangezien het allemaal wat meer voor z’n kiezen kan krijgen (afhankelijk van de eigenaar)
gewoon het algemeen plaatje op een kleinigheid zou ik een nette auto nooit laten staan maar biedt natuurlijk wel perspectief voor onderhandelen.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
@ stan, zal moeilijk gaan we hebben echt weinig tijd want mij papa moet nog werken
@ rehc bedankt voor de info, we zullen hem zeker niet laten staan voor een kleinigheidje maar hij moet wel in het algemeen goed zijn.
Morgen gaan we de bx gaan bekijken en eventueel kopen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
We zijn dan gisteren naar de bx gaan kijken.
Hij was echt in prima staat zoals beschreven. Hier en daar wel eens een klein krasje en er was een zonneschermpje op de hoedenplank weg. Maar op die paar kleine dingetjes komt het niet want het was een prachtige bx die echt perfect loopt en hydrolisch ook helemaal in orde is. Alleen hebben we hem nog niet mee naar huis. Tegen dat we er waren was het rdw kantoor al dicht. Dus we moeten nog achter de bx. We hebben wel een hele verzameling boekjes over de bx meegekregen en de orginele uitlaatdempers want ze hebben er stillere opgezet.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.