


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik denk dat je het lijstje ‘op de brug’ nog even moet aanvullen met extra roestchecks, die je normaal niet kunt zien. Dan denk ik aan de langsliggers, aanhechting met het subframe en het subframe zelf. Dorpels kun je ook mooi bij nu.
En verder is het (dacht ik) kijken of je de koppelingskabel kunt stellen, niet herstellen. Maar daarvoor moet je bij de echte techneuten zijn
Way out in the water, see it swimming.
Dit topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/184630/P0/
Is van de huidige eigenaar van de CX.
Hebben nog meer mensen op en of aanmerkingen over de lijst?
Komende zaterdag heeft de eigenaar geen tijd, weekend daarna is hier Carnaval dus kan pas over 2,5 weken de auto beter bekijken.
T(h)ijs schreef:Dat lijkt inderdaad erg op een van de vele teinten Gris Espadon.
Een van de vele tinten?
Ik heb momenteel nog een andere CX op het oog. Het betreft een 82er GTI. Zijn er nog bepaalde zaken die ik bij dit type in de gaten moet houden?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik neem aan dat je dan een 2400 GTi bedoelt, aangezien de 2500 nog niet geleverd werd in 1982?
(ofwel het bouwjaar is verkeerd)
Hoe dan ook zijn er op zich geen bijzonderheden die afwijken van de andere CX’en hoor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
De CX staat in Brussel wat alles een beetje lastig maar. Hij heeft sinds juli 2010 nauwelijk meer gereden. Auto is gerestaureerd in 2006.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hmm, je hebt restaureren en ‘restaureren’ hè?
Neem een kenner mee! Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ken niet veel mensen die bereidt zijn om mee te gaan naar brussel






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik ken ze wel en die hangen hier ook rond hoor, maar voor niets gaat toch vaak de zon op.
Iedereen is druk en tijd is kostbaar, zo is het nu eenmaal. Maar een oproep doen zou een goed begin zijn.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik zal vanavond eerst nog eens de eigenaar van de auto bellen.
Van een lekkage in zijn garage heeft hij wat kalkwater op het dak zitten. Ik vraag me af of dit met een goede poetsbeurd te verwijderen is of dat het dak opnieuw gespoten dient te worden.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
En voor dat je zelf de tijd neemt om helemaal naar Brussel te rijden voldoende foto’s vragen. En zeker weten dat die foto’s recent zijn.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Hier een grotere foto van de waterkalk op het dak:
marcelka schreef:En voor dat je zelf de tijd neemt om helemaal naar Brussel te rijden voldoende foto’s vragen. En zeker weten dat die foto’s recent zijn.
Ik heb al een heleboel foto’s en informatie ontvangen. Ik ben nog een beetje voorzichtig met het plaatsen ervan hier op het forum
Waarom? Meer ogen meer informatie!
Die kalkvlek lijkt mij niets wat een beetje schoonmaakazijn niet kan oplossen.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.