


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Waarom? Meerdere kapers op de kust natuurlijk!
Way out in the water, see it swimming.
@Chrizzzie: waarom tuf je niet even op en neer naar Brussel? Ik weet niet waar je woont, maar vanuit de randstad is dat in een uur of 2, 2,5 prima te doen. Maak je er een leuk dagje van en weet je waar je aan toe bent.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Sebastiaandk schreef:Waarom? Meer ogen meer informatie!
Die kalkvlek lijkt mij niets wat een beetje schoonmaakazijn niet kan oplossen.
Wil niet dat iemand anders mij voor is
http://rides.webshots.com/album/579841127VRXIeC?vhost=rides&start=12
Hier iets meer foto’s.
* Contactslot is kapot en hij heeft een schakelaar daar zitten in de plaats
* Er zit een klein deukje in het achterscherm. Is dit net als bij de XM dubbel zodat je hier aan de achterkant niet aan komt?







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Volgens mij staat deze al langer of weer te koop.
Is ook al voorbij gekomen bij het te koop topic.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
marcelka schreef:Volgens mij staat deze al langer of weer te koop.
Is ook al voorbij gekomen bij het te koop topic.
Klopt maar is nu in prijs verlaagd wat het iets interessanter maakt.
Kapot contactslot is een beetje verdacht maar ik heb de papieren gechecked en het klopt dat deze auto al heel lang op zijn naam staat.
Moet deze auto wezen,gewoon heen rijden en met eigen ogen de auto bekijken denk dan weet je alles






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
In dat geval: check de leeftijd en de staat van de BANDEN!! Dit zijn zeer kostbare banden om te vervangen.
Ofwel je moet er andere, 14” velgen voor zoeken (ook niet erg talrijk meer inmiddels, de mooie exemplaren) en er standaard Michelins onder leggen.
Als die kalkvlek op het dak verder het enige punt van zorg is, mag je in je handjes knijpen hoor, daar zou ik me het laatst druk over maken
En een startknop, daar krijg ik trouwens altijd direct de kriebels van, want wie weet wat er dan verder nog aan de bedrading gerommeld is, ook waar je het NIET kunt zien. Kijk dus goed naar kroonsteentjes en Scotch-blokjes. (Brrr….)
Edit: voorts heeft deze wagen een O-plaat, wat betekent dat hij gevrijwaard is van enige vorm van APK in België. Nu is de APK in België een vreselijk systeem, vrijwel onmogelijk om in één keer een auto goedgekeurd te krijgen, heb ik begrepen, maar deze auto heeft wellicht al jaren geen enkele vorm van kritische keuring gehad.
Dus: vóórdat je besluit, laat haar op een brug bekijken door een expert! Voordat het in NL een teleurstelling wordt bij de APK of bij achterstallig onderhoud.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hoe zit het met het achterscherm van een CX? Is dit ook dubbel net zoals met een XM? (Met andere woorden lastig de deuk eruit te halen.)
De wagen is inderdaad geschorts dus ik hoop dat ik hem wel ergens op een brug kan bekijken. Misschien dat er een garage in de buurt is.
Zal als ik hem bel ook vragen wat het verhaal achter dat contactslot is.
Het scherm is idd dubbel. Als het staal geen vouwen heeft kan je die deukjes er nog wel uitdrukken met speciaal gereedschap. Te herstellen is het vast wel. Ook niet de grootste zorg! Roest en rot zijn veel ernstiger
yke schreef:Het scherm is idd dubbel. Als het staal geen vouwen heeft kan je die deukjes er nog wel uitdrukken met speciaal gereedschap. Te herstellen is het vast wel. Ook niet de grootste zorg! Roest en rot zijn veel ernstiger
Hier is een close-up van de deuk:
http://image83.webshots.com/183/3/43/83/2148343830103293502gtecyx_fs.jpg










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Als ik het goed heb staat deze auto ook te koop op de site van de club (voor €3000,-)
bonetone schreef:Als ik het goed heb staat deze auto ook te koop op de site van de club (voor €3000,-)
Correct
Chrizzzie schreef:yke schreef:Het scherm is idd dubbel. Als het staal geen vouwen heeft kan je die deukjes er nog wel uitdrukken met speciaal gereedschap. Te herstellen is het vast wel. Ook niet de grootste zorg! Roest en rot zijn veel ernstiger
Hier is een close-up van de deuk:
http://image83.webshots.com/183/3/43/83/2148343830103293502gtecyx_fs.jpg
nee, dat wordt niks meer met die auto
yke schreef:Chrizzzie schreef:yke schreef:Het scherm is idd dubbel. Als het staal geen vouwen heeft kan je die deukjes er nog wel uitdrukken met speciaal gereedschap. Te herstellen is het vast wel. Ook niet de grootste zorg! Roest en rot zijn veel ernstiger
Hier is een close-up van de deuk:
http://image83.webshots.com/183/3/43/83/2148343830103293502gtecyx_fs.jpg
nee, dat wordt niks meer met die auto
![]()
verzekering zou hem daarvoor total-loss verklaren of niet