1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Saxo 1.6 VTS 8V Loopt niet lekker
Maick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 22 februari 2011 02:43 PM

Hallo,

Sinds augustus heb ik eindelijk een saxo 1.6 VTS in mijn bezit, heb eerder altijd een saxo 1.4i gehad.
Helaas heb ik er nog niet zo veel plezier van gehad want hij staat meer bij de garage dan dat ik er in rij…

Het probleem is een beetje lastig te beschrijven maar hoop dat iemand me snapt en een oplossing weet want ik en de garage houder zitten helemaal vast,  het volgende;

Wanneer je op een snelheid zit van tussen de 60 en 130 km en je geeft gas valt het toerental ongeveer 100 tot 800 toeren terug(afhankelijk van hoe hard je rijdt) En pakt dan pas het gas op, je voelt het motorblok dan ook echt invallen hij stoekt dan zeg maar…

Wij hebben al van alles bekeken van temperatuur sensoren tot benzine toevoer slangen tot bougies nog meer sensoren etc…. maar we krijgen het er niet uit…

Komt dit probleem iemand bekend voor en weet je dan de oplossing?!

Hoop dat iemand me kan helpen!

Gr. Maick

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 februari 2011 02:48 PM
  [ # 1 ]

Nog even een toevoeging….

Bij een grote terug val wil het lampje van de motor management en olie peil nog wel eens gaan branden…olie peil gaat vrijsnel weer uit…motor management gaat vaak naar een á twee dagen weer uit….

Gr. Maick

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 22 februari 2011 06:21 PM
  [ # 2 ]

Hey, paar vragen:

Is er al gecontroleerd op lekkage in de uitlaat. (makkelijk zelf te doen met 2 man wagen starten   aan de achterzijde een doek tegen de uitlaat duwen en horen of je ergens “lucht” hoort ontsnappen let wel de uitlaat niet volledig dichtduwen!)
Stelt het probleem zich met de bedrijfstemperatuur of ook koud.
Is de lambosonde al nagemeten?
Is de motorolie en filter al vervangen niet dat dit de oorzaak zou mogen zijn… ?

Profiel  

kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 326

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 22 februari 2011 09:25 PM
  [ # 3 ]

Nergens geen valse lucht die meegezogen wordt door het hoge toerental?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 februari 2011 11:35 PM
  [ # 4 ]
K_saxo schreef:

Hey, paar vragen:

Is er al gecontroleerd op lekkage in de uitlaat. (makkelijk zelf te doen met 2 man wagen starten   aan de achterzijde een doek tegen de uitlaat duwen en horen of je ergens “lucht” hoort ontsnappen let wel de uitlaat niet volledig dichtduwen!)
Stelt het probleem zich met de bedrijfstemperatuur of ook koud.
Is de lambosonde al nagemeten?
Is de motorolie en filter al vervangen niet dat dit de oorzaak zou mogen zijn… ?

Uitlaat heb ik bij aanschaf van begin tot eind laten vervangen is niet lek is al na gekeken lambasonde is na gemeten en vervangen motor olie en filter bij aanschaf vervangen en voor 2 maanden terug nog een keer dat is het dus ook niet….

Motor zuigt ook nergens valse lucht aan….

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 23 februari 2011 07:06 PM
  [ # 5 ]

stelt het probleem zich voor met een warme of koude motor?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 februari 2011 07:13 PM
  [ # 6 ]

Disbobine naar de klote!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 09:19 PM
  [ # 7 ]

Doet het als die koud is en als die warm is….

Dis bobine zat ik in eerste in stantie ook aan te denken maar dan stottert de auto toch als gek…in ieder geval in de meeste gevallen en dan blijft het lampje van motor management branden…die van mij gaat naar een twee dagen weer uit….alleen het probleem blijft dan wel bestaan

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 februari 2011 10:10 PM
  [ # 8 ]

Haal hem er eens uit en controleer hem op scheuren, misschien kun je hem met iemand anders uitwisselen!?

Bougie-kabels en de bdp-sensor al eens vervangen? Is de Saxo al eens uitgelezen met een Laxia-comp?

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 10:24 PM
  [ # 9 ]

Zal het inderdaad toch eens voorleggen bij de garage betreffende de BIS Bonine…

Bougie kabels zijn vernieuwd naar mijn weten en de BDP-Sensor….geen idee maar logische wijs lijkt me dat het probleem niet toch….bdp-sensor meet toch de stand van het vliegwiel en dan zou die toch ook problemen moeten hebben met starten?! Of zit ik nou verkeerd?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 februari 2011 10:30 PM
  [ # 10 ]

Als de stekker niet goed vast zit krijg je ook rare verschijnselen, dit is makkelijk te controleren door de stekker even te bekijken, en kijk dan of hij er helemaal op geklikt zit. (het is zo’n schuif-stekker)

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 11:57 PM
  [ # 11 ]

Ik zal het morgen eens door nemen met de monteur om te kijken of hij dit allemaal al gecheckt heeft en of hij dat dan wil gaan checken om te kijken of dit wat oplost.

ALs iemand nog meer suggesties heeft hoor ik dat graag, ik wil de auto graag weer voor elkaar hebben zodat ik van deze mooie auto kan gaan genieten

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 maart 2011 12:04 AM
  [ # 12 ]

Vervelende update, Bobine vervangen dachten het gevonden te hebben maar helaas weer niet opgelost…heb net weer Km’s gereden om te kijken wat nou de exacte klacht om schrijving is…kom op het volgende uit:

Zodra je eenmaal de snelweg op bent en wat langer in constante toeren zit en je wilt gas geven dan lijkt het net als of er ergens een prop in zit die er eerst wordt uitgeschoten als hij zijn vermogen ff kwijt raakt zeg maar….(even voor de duidelijkheid, ik woon vrij dicht bij en snel weg daarom doet het probleem zich op het eerste stuk ook niet voor omdat hij dan te koud is denk ik) en zodra je weer van de snelweg afgaat blijft het probleem volhouden….

Ik zit een beetje met de handen in het haar….ik heb echt geen idee wat het nog zou kunnen zijn?!:S

Zou nog een ding weten, Vapor Lock, maar ook in dit geval komen de klachten mij inziens niet helemaal overeen…kan iemand mij vertellen of dit het zou kunnen zijn?!

Gr. Maick

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 maart 2011 01:12 AM
  [ # 13 ]

Je hebt de auto nog kunnen of laten uitlezen!?

Profiel  

Maick
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 maart 2011 09:56 AM
  [ # 14 ]

Dat is na mijn weten de eerste keer al gebeurd en daar is niks uit gekomen….

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 maart 2011 10:04 AM
  [ # 15 ]

Heb misschien een verstopte katalysator, ik denk alleen maar even met je mee.

Benzinedruk? Benzinefilter?

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook