M’n handzenders van m’n centrale vergrendeling van m’n saxo van 2001 hebben het begeven en dus moet er maar wat anders op komen.
Even bij Carfantasy in Elst geweest en daar de JOM 7105-1 meegenomen voor een zacht prijsje.
Maar goed, is goedkoop misschien niet toch een beetje duurkoop ?
Een echt duidelijk aansluitschema zit er niet in, maar denk dat het voor de deuren en de knipperlampen nog wel gaat lukken. Kwestie van de module opzoeken en zowel voor de CV als de knipperlichten de juiste draden op de juiste plekken vinden.
Hulp of tips blijven welkom overigens.
Maar dan ... de module levert ook een negatief gestuurde puls voor electrische ramen en ja, die zou ik ook graag willen gebruiken om bij deurvergrendeling eventueel nog openstaande ramen automatisch te sluiten.
Vandaag even de tunnen bij de handrem losgehaald en een schakelaar gedemonteerd, blijkt een 5 polige schakelaar te zijn, voor de bijrijders kant idem.
Pen 1 gaat (volgens mij) naar de motor om het raam omhoog te sturen
Pen 2 ligt (samen met pen 4) aan massa
Pen 3 is plus 12 Volt via het contact geschakeld
Pen 4 ligt samen met pen 2 aan massa
Pen 5 gaat (volgens mij) naar de motor om het raam omlaag te sturen
Met de schakelaar in ruststand zijn pennen 1 en 2 en de pennen 4 en 5 doorverbonden
Wordt de schakelaar voor raam omhoog bediend dan vervalt de verbinding tussen pen 1 & 2 en staan pen 1 & 3 verbonden en meet ik dus op pen 1 ook + 12 Volt
Met de schakelaar voor raam omlaag bediend vervalt de verbinding tussen pen 4 & 5 en staan pen 3 & 5 verbonden en meet ik dus op pen 5 ook + 12 Volt.
Nu is de stuurpuls van de JOM 71-05-1 negatief gedurende ± 20-30 seconden.
Hoe kan ik nu mijn ramen laten sluiten ?
Iemand die hulp kan bieden bij de juiste manier van aansluiten?