C2 sensodrive VTR schakelt moeizaam bij een koude motor
Frans1952
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 22 februari 2011 08:39 PM

Mijn C2 1.4 VTR sensodrive schakelt bij een koude motor moeizaam. Het gaat langzaam en de motor houdt duidelijk voelbaar in. Tijdens de eerste periode komt het ook voor dat bij het rijden de motor een fractie van een seconde voelbaar inhoudt. Ik rij dan in zijn 4 ongeveer 50 km per uur.
Hoe erg dit probleem is hangt samen met de buitentemparatuur. Hoe kouder hoe erger. Is de temparatuur boven de 8 á 9 graden dan doet het probleem zich nauwelijks voor. Boven de 10 graden helemaal niet meer.

Zodra de motor warm is (na enkele minuten) rijdt mijn C2 als een zonnetje en schakelt zonder problemen zonder inhouden. Het is dus echt een probleem voor de winterperiode en dan ook de eerste kilometers.

Kent iemand dit probleem?
De sensodrive is onlangs al gereset maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 25 april 2011 02:41 PM
  [ # 1 ]

Weinig olie in de bak?

Profiel  

PatjeNL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 26 april 2011 09:33 AM
  [ # 2 ]

ik heb ook een sensodrive, af en toe denk ik dat ook dat die traag schakelt.
Maar let eens op bij je toerenteller, constand bij 3500 (of 2500) schakelt die over.

Ps vraagje, als jij je raam open hebt hoor je hem dan ook schakelen? net of er een veer iets aanloopt (gekraak)  mijn dealer zei dat dit normaal is.

Profiel  

Frans1952
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 mei 2011 03:25 PM
  [ # 3 ]

Dank voor jullie reactie.
Oliepijl is goed. En als ik mijn raam open heb hoor ik soms wel dat hij schakelt, maar dan rij ik ook langzaam en hoeveel ik dan hoor heeft ook te maken met voldoende weerkaatsing. Het is dan een tikkend geluid en lijkt op het geluid wat je ook hoort als van voor naar achteruit schakelt.
Ik hoor zeker geen gekraak.
Het overschakelen is bij mij niet te koppelen aan het toerental. Hoe meer gas ik geef hoger het toerental wanneer er geschakeld wordt. Bij heel weinig gas schakelt hij ook bij lage toerentallen vanaf ongeveer 2000 toeren. Heel prettig dus.

Belangrijkste is echter dat de auto bij de dealer is geweest (Coolen in Apeldoorn) en daar heeft met de Servo helemaal opnieuw geprogrammeerd.
Ik moet zeggen een wereld van verschil. Mijn C2 schakelt nu prima.
Alles is afgehandeld onder de garantie en ben dan ook zeer tevreden over de verleende service, ook de leenauto werd niet in rekening gebracht.

Profiel  

Frans1952
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juni 2011 11:39 AM
  [ # 4 ]
Frans1952 schreef:

Dank voor jullie reactie.
Oliepijl is goed. En als ik mijn raam open heb hoor ik soms wel dat hij schakelt, maar dan rij ik ook langzaam en hoeveel ik dan hoor heeft ook te maken met voldoende weerkaatsing. Het is dan een tikkend geluid en lijkt op het geluid wat je ook hoort als van voor naar achteruit schakelt.
Ik hoor zeker geen gekraak.
Het overschakelen is bij mij niet te koppelen aan het toerental. Hoe meer gas ik geef hoger het toerental wanneer er geschakeld wordt. Bij heel weinig gas schakelt hij ook bij lage toerentallen vanaf ongeveer 2000 toeren. Heel prettig dus.

Belangrijkste is echter dat de auto bij de dealer is geweest (Coolen in Apeldoorn) en daar heeft men de Servo helemaal opnieuw geprogrammeerd.
Ik moet zeggen een wereld van verschil. Mijn C2 schakelt nu prima.
Alles is afgehandeld onder de garantie en ben dan ook zeer tevreden over de verleende service, ook de leenauto werd niet in rekening gebracht.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook