Koppakking en laten maken!!
Jarbur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 23 februari 2011 12:26 PM

Hallo, ik heb een saxo 1.1 uit 96, hij ziet er nog keurig uit en heeft 96k op de teller, echter denk ik dat de koppakking lek is, er zat al een beetje van die smurrie op het peilstok.

Nu wil ik graag weten wat de kosten zijn hiervan, en ook of er mensen zijn op deze forum die misschien dit kan doen, garage kosten zijn altijd zo hoog terwijl een handig persoon dit voor veel minder kan of wilt doen…

Dus wie kan dr mij helpen, ik woon in Oosterwolde FR…

BVD

J

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 februari 2011 12:32 PM
  [ # 1 ]

Een beetje van die smurrie op je peilstok is met dit weer heel normaal. Dat komt door condensatie van vocht in je carter en ontluchting. Mijn GSA (= luchtgekoeld en heeft geen koppakking) heeft het ook. Geen overhaaste conclusies trekken dus. Als je het zeker wilt weten kunnen ze bij de garage een druktest voor je doen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Jarbur
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 01:00 PM
  [ # 2 ]

Hmmmmm…...maar ik zie ook olie op het blok,mijn vermoeden is dat dit uit de koppakking komt….weet alleen nog niet of dit zweten is of dat het er uit loopt zo te zeggen…

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 23 februari 2011 05:55 PM
  [ # 3 ]
Midfriesland schreef:

Een beetje van die smurrie op je peilstok is met dit weer heel normaal. Dat komt door condensatie van vocht in je carter en ontluchting. Mijn GSA (= luchtgekoeld en heeft geen koppakking) heeft het ook. Geen overhaaste conclusies trekken dus. Als je het zeker wilt weten kunnen ze bij de garage een druktest voor je doen.

???  normaal nooit gehad met een saxo

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 februari 2011 05:59 PM
  [ # 4 ]

veeg de boel even goed af rondom de kleppendesel en de koppaking, met bv keukenpapier, het kan natuurlijk zijn dat de kleppendekselpaking lekt, koppakingen gaan niet zo gauw stuk, alleen bij luie mensen, als je min 1x per maand, even de kap omhoog doet om de boel te checken,is er niks aan de hand. maar als het koelsysteem is een keer aan de kook is geweest omdat er te weinig koelvloeistof inzat, dan kan dit aanleiding geven tot een doorgeslagen koppaking, en dan is het nog vaak zo dat ie alleen maar doorslaat van de cilinder naar het koelsysteem, en dan het probleem hebt dat je snel koelvloeistof verliest, of het koelsysteem snel aan de kook raakt, dus zoals de ander al schreef laat het koelsysteem afpersen, geen lekage dan kan je ook niks verbruiken. zag dit ook niet in je bericht staan. het kan ook zijn dat je carterventilatie defect is, het vocht wat ontstaat bij het koud starten kan dan niet weg, en word sludge = mayonaise achtige smurie.

Profiel  

Jarbur
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 06:05 PM
  [ # 5 ]

Ik zal het morgen direct doen en laat het je weten….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook