Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Brandstoflekkage lijkt me verdachte nr. 1 .
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-10-2009
- BX GTI 16V MK1
- BX GTi
- AX GT injection ph1
- CX GTi
- BX GTi
Alles komt tegelijk.
Ik was met de motor bezig en toen kwam het hoge verbruik, ging er dus ook vanuit dat het daar dus ergens mis ging.
Weet ik veel dat de bx ineens incontinent werd!
Heb goede hoop dat het verbruik hierna weer goed is.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
bearwil schreef:Hilko kan best wel eens gelijk hebben. De sensor geeft een signaal af dat de ecu als normaal ziet, want het hoort bij een koude motor. Weet dat ding veel dat het signaal dat het krijgt, niet meer klopt.
kan je uit ervaring vertellen dat als die sensor echt uit de pas loopt (in de zin van 1:5 rijden) de ecu wel een seintje gaat geven. mijn auto liep met die sensor defect destijds ook 1:4 en had echt fors zwarte walmen achter de auto hangen.
verder: tja hang het ding aan de gastester en kijk eens wat het doet zoals wel meer mensen hier al zeggen. als je motortje loopt als een zonnetje en je CO is keurig kan ik me niet voorstellen dat het je blok of een sensor is die ‘m 1:5 laat lopen.
ik verwacht dat je benzinelekkage het probleem veroorzaakt.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS