Graag gedaan! Houd de lengtebalken goed in de gaten. Bij mij waren ze aan de voorzijde bij het T-stuk allebei aangetast. Daar hebben we dus stukken opgelast een jaar geleden. Nu ziet het er nog steeds goed uit.
Zodra het weer wat beter is gaan we trouwens de rechterbinnenwielkast ook aanpakken. Daat zit inmiddels een klein gaatje ter grootte van een munt van 20 eurocent. Niet veel, maar je moet het wel aanpakken.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Bij mij had alleen de rechter lengte balk wat roest bij het T-stuk (precies waar de rem of brandstofleidingen liepen). Weggeschuurd en behandeld tegen roest. De linker lengte balk bij het T-stuk had geen roest, maar is door de vorige eigenaar al eens ingesmeerd met kit, dat hebben we dus ff over gedaan
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Vandaag maar eens, compleet tegen mijn ideeën in, naar de garage geweest. Tot nu toe heb ik altijd alles zelf kunnen doen, maar in dit geval is/was dat niet zo. Nadat ik de linkerwielophanging voorzijde helemaal los had gehaald ivm een aandrijfaswissel, bleef de ZX (na de reparatie dus) naar links trekken.
Dat betekend dus uitlijnen, en laat ik dat nu zelf niet kunnen.
Afspraak gemaakt met Euromaster Elst Gld en hop, vanmiddag om 13.30 uur was ik aan de beurt. Meteen m’n rechter voorwiel opnieuw laten balanceren, want op een of andere duistere manier was ik het balanceerloodje kwijtgeraakt.
Nu heb ik weer rust in het stuur, geen getril meer dus en staat de ZX weer prima in z’n spoor.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Gisteren voor het eerst met m’n ZX “panne” gehad. Bijna thuisgekomen moet ik nog even een verkeersdrempeltje over. Zoals altijd rustig aan want ik heb respect voor oude techniek. Ineens hoor ik het geluid van een Sjonnie-auto met open uitlaat en een hoop gerammel. Stoppen dus en eens onder de ZX kijken. Jawel, de uitlaat volledig afgebroken vlak voor de einddemper. Rustig naar huis gereden en eens goed kijken of er een noodreparatie mogelijk is. Dit is gelukt door middel van een verbindingspijpje in de afgebroken delen. Vastgezet met klemmen en voila, de uitlaat hangt weer stevig, helaas niet helemaal lekvrij. Inmiddels via Winparts een nieuw eerste gedeelte van de uitlaat besteld. Als het goed is dan komt dit uitlaatgedeelte a.s. zaterdag binnen zodat ik de uitlaat weer goed en gasdicht kan monteren. volgehouden. Volgens de gegevens die ik heb van de ZX heeft het oude uitlaatgedeelte het 120.000km volgehouden. Mocht dit nu ook het geval zijn dan hoef ik de uitlaat pas weer bij 510.000km vervangen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
De uitlaat kwam dus pas op maandag binnen, zodat ik er afgelopen dinsdagmiddag mee aan de slag kon. Voorkant op bokken gezet en na een uurtje werken zat de uitlaat er prima rammel en lekvrij onder.
Had vorige week ook nog even voor de gein bij Kwikflut geïnformeerd wat het bij hun zou kostten. Eerst hielden ze bij hoog en laag vol dat mijn 1.9D een kat had. Nadat ik ze dat eindelijk uit het hoofd had gepraat zou het bij elkaar ruim €150,- kosten.
Blij dat ik het zelf gedaan heb want nu ben ik incl. verzendkosten maar €62,- kwijt.
Ergeo Conclusio: zelf sleutelen loont echt wel!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Leuk om te lezen dat het gelukt is! Goed bezig
Even een schopje..
Heb je draadje met verbazing gelezen en dan met name dat je ZX zo’n roest onder de kap en balk heeft/had. Iedere auto is natuurlijk verschillend, echter heeft mijn ZX 1.9D een dikke 380000 km achter de hoefjes maar geen spatje roest, alleen een defecte achteras, dat dan weer wel.
Maar ik heb ook diep respect voor je wat je allemaal met de auto gedaan hebt en nog gaat doen. Hoe staat het nu met je bolide?
Still going strong. Op dit moment nog zo’n 2000km en dan zit ik op de 400.000km. Dit doel heb ik altijd voor ogen gehad. Eind januari weer voor de keuring en dan zien we wel weer verder. To be continued…. 😎😎
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Grappig, we hebben wat KM’s betreft hetzelfde doel voor ogen, echter staat mijn dame nu gestald tot het weer mooi weer is dus km’s rijden zit er nu even niet meer in.
Leuk om te lezen, have fun met de wagen!
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014
- C5 V6 Exclusive Automaat
Geweldig dat ze nog rijden.
Ooit heb ik een ZX gehad en er 80.000km mee gereden (waarschijnlijk de goedkoopste km’s ooit).
Een ZX hoekt ook erg goed (leuk op rotondes).
Nog steeds heb ik respect voor mijn oude ZX en heb veel positieve herinneringen.
Ja hoor, vandaag was het zo ver. Onze ZX heeft de 400.000km grens gepasseerd!!! Op naar de 410.000km.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Gefeliciteerd! Mooie stand, ik moet nog 90.000km voor ik daar ben, maar dat zal wel lukken
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
macnail schreef:Ja hoor, vandaag was het zo ver. Onze ZX heeft de 400.000km grens gepasseerd!!! Op naar de 410.000km.
Gefeliciteerd!! Nog vele kilometers toegewenst natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Op naar de 500k!
Werelds die 1.9D, sterkste diesel ooit van PSA?
Se concentrer sur l’essentiel