Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gloeirelais ?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Heb ik ook aan zitten denken maar na het doorstarten braakt de ZX geen dikke rook uit. Dus ik vermoed geen brandstof in het begin.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ZX-loos. Heb afscheid genomen van mijn oude strijdmakker. Diepe, diepe buiging voor deze fantastische diesel die ons 5 jaar en 85000km zonder problemen door Europa heeft gereden. Ingeruild met 421.000km op de teller en motorisch still going strong. De nieuwe aanwinst is een Xsara Break phase 2 uit december 2002. Het is een benzine-uitvoering 1.6 16V. ik hoop dat ik mnet de xsara net zoveel plezier mag beleven als met de ZX, want dat zijn/waren toch echt wel perfecte Citroens.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Motorisch was de ZX dus nog OK, ja, perfecte motorretjes !
Kwamen er hoge kosten aan om nog door te mogen rijden?
Xsara rijdt ook prima, en die 1.6-16v is ook wel betrouwbaar, al kent deze TU5 wel de bekende TU puntjes (koppakkinghoekje)
De Xsara is net wat gammeler qua dashboard dan de ZX, dat was voor mij een positieve verassing toen ik na 2 Xsara’s in een ZX stapte.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
De distributieriem met spanrollen en waterpomp waren weer aan de beurt. De handremkabels, gaskabel, fuseekogel, stuk brandstofleiding en laswerk. Dat zat er in ieder geval aan te komen. Net als twee banden en wat er verder met de APK nog tevoorschijn zou komen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat gaat al vlotjes richting/over de 750 euro….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Begrijpelijk, maar wel jammer…
Klopt, jammer is het zeker. Heb er echt nog een k..gevoel over. Als ik stallings/sleutelplek had dan was de ZX nooit weggegaan. Maar ja…..als…
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
macnail schreef:De distributieriem met spanrollen en waterpomp waren weer aan de beurt. De handremkabels, gaskabel, fuseekogel, stuk brandstofleiding en laswerk. Dat zat er in ieder geval aan te komen. Net als twee banden en wat er verder met de APK nog tevoorschijn zou komen.
Vandaag proefgereden in deze ZX en afgesproken dat ik hem maandag ophaal. Wat een fijne kar zeg en wat leek die nog netjes voor de kilometerstand! De handelaar levert de auto op zijn kosten met een nieuwe APK af, dus dat is een hele geruststelling na het lezen van dit bericht Banden leken rondom nog prima? En waar laswerk? Ik heb geen noemenswaardige roest kunnen ontdekken…
Leuk detail: volgens de handelaar zei de vorige eigenaar dat de d-riem nog ruim 30k mee kon…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Gefeliciteerd Tjerk. LCP-mobiel? nee hè .
Adri
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Neeeeeeeeeeee!
Hoi Tjerk,
Leuk dat je m’n ouwe ZX-je hebt gekocht. Laswerk is er te doen aan de rechter lengtebalk onder de auto. De distri-riem moet op 440000km vervangen worden incl. waterpomp.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Houd verder de rechter voorwielkast in de gaten. Deze begint hier en daar ook zeer dunne plekken te vertonen. De rechterachterband loopt langzaam leeg, vandaar mijn opmerking over de banden.
De koppeling is trouwens bij 270000km vervangen.
Wat betreft de brandstofleiding, tussen het handpompbalgje en filter zit ergens een heel klein lekje waardoor er lucht in de leiding komt. Als de ZX 24 uur heeft stilgestaan moet je eerst zo’n 20 keer in het balgje knijpen voordat de auto start.
Mocht de ZX meteen starten als je hem ophaalt, dan heeft de verkoper dit al gedaan.
Trouwens, ik was vergeten om mijn bevestiging van mijn fietsendrager op de trekhaak te verwijderen. Mocht je die niet nodig hebben dan hoor ik dit graag.
Ik heb trouwens nog de boekjes van de ZX hier liggen incl. een paar A-4 velletjes waarop ik geschreven heb wat er aan de ZX is gedaan bij welke km-stand.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Leuk Tjerk! Toch weer een ZX! Leuk om te zien dat deze binnen de club blijft. Mijn ZX rijd sinds december weer bij een nieuwe eigenaar, ben ik erg blij mee moet ik toegeven.
Op de voorjaarsmeeting maar eens bekijken
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Nog een kleine aanvulling:
Het rechter portierslot werkt niet meer ivm een inbraak. Zit ook een gaatjr in het portier naast het slot.
Verder werkt het raam linkerachterportier niet, de bediening/ bekabeling is aan gort. Probeer ‘m niet zomaar open te draaien, je loopt het risico dat het raam naar beneden valt.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.