Zo de achterklauwen zijn ook klaar, schoongemaakt en nieuwe rubbers er in.
Het zijn klauwen die van een XM-V6-24V komen, alle Xantia Berlines en XM Berlines hebben dezelfde klauwen, alleen zijn de blokken bij de XM-V6 op een gegeven moment, iets hoger geworden, c.a. 3mm, de breedte is gelijk gebleven.
Vraag is, waarom is het contactvlak tussen de klauw/draagarm bij een XM altijd schoon en bij een Xantia altijd aangetast ????
De HDI is vandaag ontschorst en verzekerd, vanavond ophalen
ZX1.4i schreef:Helaas geen foto van het mechaniek zonder kapje, bij de andere klauw ga ik daar een foto van maken.
?????
Wim,
Disciplus Simplex
Oh, sorry vergeten
Het kapje zit gelukkig nog niet vast, a.s. donderdag gaan de remmen er onder, zal dan het kapje even er af halen voor een foto. Als je tijd en zin heb om er bij te zijn voor de herkansing, dan ben je welkom
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Draagarmen van de XM zijn toch aluminium net als de klauwen?
Xant heeft gietijzeren draagarmen toch?
waar rook is, is…
LHM only!
Ik zou er donderdag wel bij willen zijn maar helaas is tijd mijn gebrek. Maar zaterdag ben ik wel van de partij.
Wim,
Disciplus Simplex
De HDI is opgehaald, na 10 maanden stilstaan, + pool er op, en startte in één keer zonder hulp.
De stallingsbaas (VAG Liefhebber) keek verbaasd, dat had hij niet verwacht van een Citroen
Meteen even door de wasstraat, en toen brak de antenne af bij het drogen
Hier zit dus niet meer zo een flexibele fiber antenne op, dit ga ik later fixen, heeft geen prioriteit.
Helaas geen foto’s, ik was de camera op me werk vergeten
Het eerste deel zit er op, grotere (gereviseerde) klauwen voor, achter klauwen die nog niet aangetast waren, nieuwe schijven, blokken, bollen en verse LHM. Verder de remslangen en veerpootretourslang vervangen. De LHM die er uit kwam, was niet echt groen, je zag nog sporen van de blauwe smurfen olie, in iedergeval veert de auto nu een stuk beter.
A.s. zaterdag de D-riem en nog wat dingen, dan is er ook een professionele fotograaf om er een fotosessie van te maken.
Vandaag de D-riem, waterpomp, krukaspoellie, multie-riem + spanrollen, gloeibougies en thermostaat vervangen.
De D-riem stond heel erg slap, je kon deze zo van de riemwielen schuiven, het is maar goed dat ik dit soort dingen altijd preventief vervang. De nieuwe D-riem is gespannen met de Hertzmeter van Facom, dat zou nu goed moeten zijn. Krukaspoellie was echt op, met de nieuwe poullie is de typische krukaspoellie tik ook weg. Spanrollen van de multie-riem waren ook op, de autospanner ws zelfs door zijn slijtage markering heen.
Met dank aan de vrienden die mij vandaag hebben geholpen, Mark-Jan, Lucas, Wim, Marco en Max.
Max heeft 390 foto’s gemaakt, ruim 2GB, hier volgt een simpele selectie.
We zijn op tijd begonnen, geen enkel moment was er tijdsdruk, alles ging volgens verwachting en planning, etc. Niet in de laatste plaats door jouw goede voorbereiding.
Het was echt een wereldklus!
Je hebt wel heel veel mazzel dat Lucas bijna z’n hand verbrandde aan die accupool. Wat waren die kabels gaar zeg! Enniewee, ook dat is opgelost.
Je hebt echt een schitterend vehikel. Nu alleen nog je motor poetsen.
Wim,
Disciplus Simplex
Het was een mooie dag met goede koffie, uitstekende lunch, onderhoudende gesprekken in goed gezelschap en oja, ook nog een Xantia onder handen genomen.
Ik wens Sohail veel sleutelvrije kilometers!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Moooie foto’s trouwens! kan ik die donderdag even overpompen?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Mannen mooie actie
Groetjes Harry
Marcules schreef:Moooie foto’s trouwens! kan ik die donderdag even overpompen?
Geen probleem, staat op een stick welke ik bij me heb, foto’s van jouw Mercedes zitten er ook bij.
Donderdag dus de laatste lootjes, systeem goed ontluchten met de Lexia, de TD uitruimen en alles in de HDI gooien en dan vrijdag de APK. En zaterdag zal ik afscheid moeten nemen van de TD
Ik ben er donderdag ook rond 4 uur dus dan komen we er wel door. En anders zaterdag nog het laatste stukje.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Thanx
Een nieuwe antenne gehaald bij de dealer, op chassisnr. is nr. 656197 voor een prijs van € 8,53.
Ik verwachtte zo een korte stalen antenne, maar kreeg een lange flexibele zoals op de break.
Blijkbaar was het geen originele die er op zat, de radio ontvangst was niet echt zuiver, en de TomTom (Live via G3) stoorde op de radio ontvangst.