Iemand enig idee wat het kan zijn als de auto heel langzaam of niet naar de rijhoogte gaat van uit de hoogste rijstand? Van hoog naar laag en andersom gaat snel en soepel, ook van laag naar de rijstand gaat soepel en snel. Dus alleen van hoog naar de rijstand gaat heel langzaam, vandaag heb ik er een paar minuten naar staan kijken en er gebeurde niets.
Zit het oogje op het uiteinde van de hefbomen wel in het midden van de reactiestangen als de auto in rijstand staat?
Ik bedoel nr. 10 op de tekening:
Wim,
Disciplus Simplex
Dat plaatje is van een XM, ik heb geen XM
Bij mij ziet het er zo uit:
Toevallig dan het beruchte witte plastic palletje?
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar dan zou de auto uit zijn laagste stand ook niet meer in zijn rijstand moeten komen, of tenminste achter niet.
Ja ik weet dat jij geen XM hebt, maar ik was te lui om het juiste plaatje te zoeken.
Als ik jouw afbeelding bekijk zou er misschien iets kunnen zijn met de klem/veer die in 4 steekt.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik ga er donderdag eens goed naar kijken als de auto op de brug staat bij de Hobby-club.
De remmen moeten nodig schoongemaakt worden, zodat de auto soepeltjes door de APK komt.
Mooi dan zie ik je donderdag, ik ga weer verder met wielen stralen
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Dat ben ik ook van plan met de remklauwen, daar zit nu zoveel zooi op.
Iedereen weer hard gewerkt vandaag, laat je morgen weten of je nog een jaar verder mag?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Op een klein menselijk foutje na van mijn assistent
Tijdens de proefrit was er een vreselijk schrapend geluid wat maar niet weg ging en dus niets meer met inremmen enzo te maken had. 1 remblokje zat verkeerd om, gelukkig had ik de oude nog niet weggegooid, die waren nog net zo dik en van hetzelfde merk, dus 1 blokje verwisseld.
Het is de bedoeling dat t.z.t. de remmen van de break op deze auto komen, dit is puur voor de APK, en dan gaat de auto in de stalling.
Het was inderdaad een stomme fout. Helemaal omdat ik een ander blokje ook verkeerd om erin zette, maar dat wel op tijd zag. ops:
Enniewee, het was een leuke klus omdat er niets tegenzat en alles vlotjes ging.
Wim,
Disciplus Simplex
Verkeerd om? Met de ijzeren kant tegen de schijf?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
We kunnen nu de conclusie trekken dat ijzer op ijzer best wel goed remt
De remblokken van een Xantia hebben een dusdanige constructie dat er geen verschil is tussen linker en rechter helft en als je ze omdraait, past het ook.
De APK ging soepeltjes, meteen de rijhoogte afgesteld, de auto word niet meer vreselijk zoekerig boven de 140.
Alleen afgelopen avond had de auto opeens geen zin meer, sloeg wel aan, maar ook meteen af. Alle zekeringen waren goed, geen lekkage, opvoerpomp werkt, even de accu eraf, botsknop indrukken, maar nee de motor bleef afslaan. Toen maar het gas half ingetrapt en gestart, nu bleef de motor wel lopen zolang je het gas half ingetrapt hield, bij de 2e startpoging op deze manier bleef de motor wel lopen. Morgen maar even de Lexia eraan hangen, als de auto morgenochtend wil startten
Een behoorlijk ondankbare actie na de troetelbeurt van gisteren en de APK vandaag.
Voor straf mag de HDI binnenkort een jaartje in de stalling.
Vandaag even uitgelezen en geen foutmeldingen, alleen iets over spanningsval ofzo ???
Verder heeft de auto het prima gedaan de hele dag.
Ik vermoed een lucht probleem via het brandstoffilter huis, mogelijk sluit de O-ring niet goed af.
Volgens de Haynes moet je de stalen ring ook vervangen, maar deze zit niet bij een nieuw filter, daar zit alleen een O-Ring bij.