Op de meeting gisteren heeft de uitdeuker een hele serie deukjes linke en rechts eruit gehaald, met als resultaat een strakke auto. Kan het nog steeds niet geloven dat ik me heb laten overhalen om dit te laten doen, deukjes en krassen storen mij niet.
Binnenkort ook maar eens waxen zodat de vogelshit niet zo blijft plakken.
Het zou makkelijker en goedkoper zijn als de gemeente die beesten liet afschieten
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Meh, loodvervuiling, gemeentelijke belastingen omhoog om jagers en patronen te betalen… Denk het niet
Mooi dat ze weer netjes is. En goh ja, een laagje was. Laat ik dat eerdaags ook weer eens doen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is veel beter als de gemeente alle bomen verwijdert: geen vogelpoep én geen hars.
Wim,
Disciplus Simplex
En geen deukjes door vallende takken.
De HDI gaat t.z.t. als ik er dagelijks in ga rijden, in de parkeergarage en niet onder de bomen in de straat.
Vergeten te melden, de rijhoogte is iets verlaagd, stond op 18cm, volgens de Haynes moet het 14cm zijn, maar dat was te laag, de auto leek wel een stuiterbal. Staat nu op 16cm en dat veert prima, en niet meer zoekerig bij 140, pas bij 180 word de auto zoekerig.
Dit weekend nog effe rijden in de HDI en dan gaat deze stalling in.
Wat zijn de tips voor een jaartje stalling?
Er zit verse motor en versnellingsbak olie + filters in, de LHM is nog mooi groen.
Met een volle tank wegzetten, of juist niet ?
De banden vind ik niet zo belangrijk, 1 is toch onder de 2,5mm en de voorbanden zijn iets groter, word t.z.t. 4 nieuwe Energy Savers.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik zet de auto meestal met een halfvolle tank weg, geen problemen mee gehad. Accu los.
Af en toe de auto iets verplaatsen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
4 nieuwe energy-savers, ik moet eigenlijk ook maar vind het zo duur!
Afhankelijk van de stalling kan het handig zijn een paar vochtvreters neer te zetten.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
In verleden ook eens een auto opstal gezet, zeg maar voor het ‘nageslacht’.
Dat zal misschien niet jouw opzet zijn ?
Ik heb er wel wat van geleerd. Auto op blokken gezet zodat het onderstel geen gewicht meer hoefde te dragen (ontlasting silentblokken, banden en veersysteem wat hier staal was). Nieuw koelvloeistof. De benzinemotor de laatste km op mengsmering laten lopen. Daarna inlaat afgesloten, accu er uit. Dikke oude gordijnen over de wagen ter bescherming. Dacht er ook goed aan te doen de raampjes 5 mm te openen voor ventilatie tegen schimmelvorming. Wel schimmel kreeg ik niet, maar wel 25 generaties muizen. Alle bekleding en bekabeling was kapotgevreten en verder een zwijnen(muizen)stal. Bovendien was de roest gewoon verder gegaan de carrosserie te reduceren. Dat werd na 7 jaar enkele rit sloop.
Daarna dit niet weer geprobeerd. Tja, was een probeersel zonder dat ik werkelijk wist waar ik op moest letten. Belangrijk is iig regelmatig te controleren, dat deed ik toen ook niet.
Wens je meer succes en wijsheid toe.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Vochtvreters zal ik er zeker in doen, maar ik twijvel of het verstandig is om de ramen eens stukje open te zetten i.v.m. ongedierte. De ruimte is schoon, droog, verwarmd, goed geventileerd en 1x per maand ofzo een stukje verplaatsen en de motor laten draaien is geen probleem. Het is max. 1,5 jaar, tegen die tijd heeft de TD er weer 100K opzitten en gaat dan als donor dienen voor de HDI, om te beginnen met de remmen.
@Marcules, vaak zijn er acties bij de fastfitters en dealers, bij 4 banden krijg je de 4e gratis.
Volgens mij ventileert een auto toch wel met de ramen dicht, ik zou ze dicht houden.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De tank afvullen lijkt me niet nodig, het is immers een exemplaar van kunststof, dus voor roest hoef je niet bang te zijn. Bovendien zit je dan na een jaar ook niet met zestig liter oude diesel die je op moet stoken.
Verder lijkt het me geen probleem allemaal, als je ‘m eens in de maand even laat lopen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Ik heb een mini een hele tijd gestald gehad
Deze heb ik op blokken gezet ( zo als eerder gezegt het veerstseem/draagarmlagers wordt zo ontlast en dan hoef je hem ook niet te verplaatsen!)
Wel heb ik de motor 1x per 2 maanden even warm laten lopen.
verder ruiten dicht, vochtverter in de passagiers ruimte EN in de achterbak
verder is het verstandig ( tegen stof en zo) om er een doek overheen te gooien.
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Het nadeel van je auto even warm laten lopen is dat je dan veel condens in je uitlaat kunt krijgen, roesten is het gevolg. Ook de olie wordt niet warm genoeg om het vocht er uit te verdrijven.
Met de hand rond tornen, en als je hem weer uit de stalling haalt om te gaan gebruiken, nieuwe olie enz.
Groetjes Harry
Op blokken zetten en een doek erover is mij te veel werk, de banden beschouw ik t.z.t. toch als verloren. En de motor regelmatig goed warm laten draaien is geen probleem net als een klein rondje rijden.
Wat de brandstof betreft, ik denk dat het beter is om de tank zo vol mogelijk te houden, zodat de opvoerpomp en niveau-meter niet droog staan, die dingen gaan weleens kapot bij een HDI.
Juist die kleine rondjes rijden is het probleem, daar komt veel vocht bij los. Olie temp moet minimaal 65 graden zijn en dat duurt langer dan dat de kvs op temp is. Beter even goed met de startmotor rond te laten draaien zonder dat hij aanslaat.
Groetjes Harry