Water in deuren
M. Carrot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

- BX 19 TRD
Gepost: 27 februari 2011 12:53 PM

Hallo, ik lees al een tijdje mee, maar ik heb nog niet zoveel gereageerd op dit forum. Nu heb ik wel een vraag waar iemand hier vast meer van weet. Overigens jammer dat ik niet bij de meeting van vandaag kan zijn (ik kom uit Den Haag, dus wacht even af op een meeting wat dichterbij).

Ik heb afgelopen herfst een gave BX uit ‘84 uit Zuid Frankrijk gekocht. Nu zat daar nagenoeg geen roest op dus heb ik de BX hier gelijk bij Gosliga een dinitrol behandeling laten ondergaan. Heel netjes gedaan.
Maar het is me sindsdien 2 keer opgevallen dat na een fikse regenbui (zoals dit weekend) er water in de deuren gevangen zat; zodra ik ze open doe stroomt er zo’n 20cl (een glas vol) uit de afwateringsgaatjes van de portieren. De auto stond overigens gewoon geparkeerd.
Eerder was dit niet het geval en bij mijn vorige BX was me dit ook nooit opgevallen. Dus, ofwel er kwam toen geen water in de deur, ofwel vroeger liep het er gelijk weer uit ook als de deuren dicht zaten. Wat ik me nu dus afvraag: Is het normaal dat er water in je deur komt bij regen, of hoort alles rond de ramen potdicht te zitten. Of komt er juist altijd wel water in je deuren en is nu de afwatering gewoon geblokkeerd door de dinitrol behandeling?

Wat kan ik hier het beste aan doen? het lijkt me niet gezond dat er steeds zo’n hoeveelheid water in de deuren blijft staan.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 27 februari 2011 02:43 PM
  [ # 1 ]

Het is normaal dat er water in de deuren loopt tijdens een regenbui.
En dat hoort er ook weer uit te lopen d.m.v. de 2 afwateringsgaatjes die onderaan de deur zitten.

Ik zou even checken of die wel voldoende open zijn.

En je zou ook nog even je deurpaneel eraf kunnen halen, want het kan ook zijn dat er in de binnenkant van de deur allemaal troep ligt waardoor de afwatering verstopt raakt.

Profiel  

Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 752

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 01 maart 2011 10:04 PM
  [ # 2 ]

Ook ik heb mijn BX laten behandelen bij Gosliga, afgelopen zaterdag opgehaald en het viel mij de zelfde dag ook op dat er bij het openen van het portier water uit de deuren stroomde.
Na dat ik het hier ook las toch maar actie ondernomen; bij mij zitten de deuren lekker vol met Dinitrol (zoals het hoort), maar dat spul zat ook wat voor de ontwateringsgaten.
Dus met een takje alle deuren bijlangs geweest en de ontwateringsgaten wat ruimer schoongeprikt en toen liep er nog weer water uit de deuren.
Als dat niet voldoende blijkt ga ik er wel weer mee terug naar Gosliga, want ik vind niet dat er water in de deuren hoort te staan!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook