inbouw (orginele) stoelverwarming voor
Guus K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- XM 2.5 TD Exclusive
- AX Tjaffer 1.1 cabrio
Gepost: 27 februari 2011 02:14 PM

ik heb een XM 2.5TD uit 2000. De auto is niet uitgerust met stoelverwarming, maar ik vond de elektrische stekkers (geel) in het midden console. Citroen kennende, zou het mogelijk zijn dat de verwarming daadwerkelijk aanwezig is in de leren elektrische stoelen (ook met airbags). Ik heb de schakelaars in de console geplaatst en aangesloten, maar ik heb geen spanning op de draden van de schakelaars gevonden. Heeft iemand ervaring met dit onderwerp?

Bij voorbaat dank voor reacties.

Groeten,

Guus

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17405

- CX 2400 Super
Gepost: 27 februari 2011 10:38 PM
  [ # 1 ]

Welkom Guus,
Er zijn een aantal draadjes in het XM-gedeelte van het forum waar over stoelverwarming geschreven wordt. Ik meen dat “Gompy” het er achteraf ingezet heeft, dus zoek daar maar eens op. Even uit mijn hoofd: als je geen schakelaars hebt, heb je ook geen verwarmingselementen in je stoelen, maar soms wel en soms niet de juiste kabelbomen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 28 februari 2011 12:26 AM
  [ # 2 ]

Hai,
Als bijlage heb ik de afbeelding van de stoelverwarming erbij gedaan. Je kunt zien, dat er een regelunit(8) onder de zitting zit. Verder zit de aansluiting van de verwarmings-elementen (rug/zitting) achter het “flapje” aan de achterzijde van de stoel wat naar de zitting toe gaat. Deze elementen staan in serie met elkaar.

Afbeelding Bijlagen
verwarming.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7317

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 februari 2011 12:32 AM
  [ # 3 ]

Je moet de spanning betrekken uit de witte stekker achter je radio.  Het elektr. schema heb ik al een paar keer op het forum gezet: fff de zoekfunctie gebruiken.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Guus K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- XM 2.5 TD Exclusive
- AX Tjaffer 1.1 cabrio
Gepost: 28 februari 2011 12:06 PM
  [ # 4 ]

Hartelijk dank voor de tips. Ga nu eerst even kijken of de stoel met elementen is voorzien. Zit wel een witte stekker bij het achterste gedeelte onder de stoel, maar die is misschien voor de airbag.

Groeten,

Guus

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 28 februari 2011 12:07 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het er nooit ingezet. In mijn v6 zat het er wel in en werkte het maar heb ik een ander interieur erin gezet die die optie niet heeft.

Je schijnt bij Conrad.nl wel setjes te kunnen kopen die je kunt inbouwen. Het grote voordeel van die dingen is dat het een honingraat structuur heeft. Een gebroken draadje legt dan niet direct een hele unit lam zoals bij het origineel.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook