Mijn C5 2.0HDI tourer exclusive, ondertussen bijna 2jaar oud gaat zeer snel in Eco-modus. Het eerste jaar was er niets aan de hand maar na een dik jaar begon het. Dikwijls gaat mijn koffer maar één maal open voor hij in eco-modus gaat en met wat geluk gaat ze ook nog eens dicht of als ik de kinderen ga oppikken moet ik al eens 10 to 20 minuten wachten in de wagen en dan gaat de wagen steevast na 5minuten in Eco-modus als de radio aanstaat. Dit gebeurd ook na lange ritten. En wonderwel soms heeft de wagen een goede dag en gaat alles zoals het hoort maar dat is spijtig genoeg zeer zeldzaam.
Nu is de wagen er al vier keer voor in de garage geweest, een paar keer kreeg ik als antwoord dat ze een update van de software gedaan hebben en het wel zou opgelost zijn, jammer maar helaas niets was minder waar. De laatste keer heb ik dan duidelijk gezegd dat het waarschijnlijk niet in de software zal zitten daar het de vorige keren ook niets heeft uitgehaald. De laatste keer hebben ze weer niet veel meer gedaan dan hem aan de monitor gehangen en de hele software opnieuw ingeladen en als uitleg kreeg ik dat ze nu wel al het mogelijke hadden gedaan. Het resultaat is dat ik de koffer nu wel meestal twee keer volledig kan openen en sluiten maar als de radio speelt is er nog steeds niets veranderd. Voor mij is dit nog steeds niet opgelost en gaat hij wel terug naar de garage maar zijn er hier nog die een gelijkaardig probleem hebben.
Voor alle duidelijkheid op dit probleem na ben ik uiterst tevreden over de C5,
Dirk
Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
goedemorgen Dirk
de auto gaat normaal bij mijn weten in de ecomodus als de voltage van de accu onder een bepaald punt zakt
nu is een accu van 2 jaar niet oud maar goed er kan altijd een slecht eksemplaar tussen zitten
ik weet niet of de garage goed naar je accu gekeken heeft maar als die snel stroom verliest dan slaat de ecomodus aan
verder kan je misschien ergens stroomverlies hebben door slechte minkontakt
toen bij mijn c5 hebben ze de minus aansluitpunten losgemaakt en de verf weggehaald toen op het blanke staal vastgemaakt.
was ook het probleem minder.
kan idd aan de accu liggen…
lees hier maar eens..
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=4160&start=15