Wat een ding zeg, die loadrunner. Lijkt me ook een aparte ervarig dat je binnen een jaar gewoon een motor oprijd door slijtage…
@ Mechuccio, je bent wel helemaal in de hemel he met dat leer
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou en of dat leer is echt genieten!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
das mooi geniet ervan want hoe meer ik zie hoe mooi het eigenlijk is hoe meer ik achter mijn oren ging krabben bij je foto’s
Tis prima zo joh, jij bent er gelukkig mee, je hebt je geld in je zak kunnen houden, je dochter word op lederen zetels getransporteerd en ik heb weer ruimte in de box.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Is ook, dochtertje is er ook happy mee ach en lampen, sloten en computers, het is geen spannend spul maar als je het nodig hebt en niet voorradig kan het ook ineens gemeen duur zijn. Heb je trouwens al geexperimenteerd met dat kastje voor de rf klapsleutel?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Gistermiddag kilometerstand 444444 gepasseerd met mijn Turbo D automaat uit 1998
Met als komende tussenstap de 450000 km grens nu op weg naar het half miljoen!
Groetjes,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Niet spectaculair in vergelijk met sommige anderen maar vanmorgen tijdens het licht worden de 300000 km grens gepasseerd waarvan de laatste helft op gas is afgelegd. Hoop dat ze het nog een beetje volhoudt maar kijk nu tegen een olielekkage aan en kan niet zien waar het vandaan komt. Zit tussen blok en bak en dacht eerst versnellingsbakolie maar dat geloof ik toch niet. Ellendige olie blijft ook zo mooi schoon in een lpg auto dus het leek bakolie, maar bak zit nog hardstikke vol.Ik vraag een brug aan de Sint, maakt het werken en kijken een stuk fijner….
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Reken maar op een krukaskeerring. Mooie klus
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Krukaskeerring, ik ben er ook bang voor. Lekker met de winter voor deur. Wordt toch uitbesteden ben ik bang en dan ook meteen nieuwe koppeling en drukgroep, zitten er tenslotte ook al 3 ton in…Wat mag zoiets kosten in een garage?
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Verschil tussen bak- en motorolie is duidelijk te ruiken.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In beide gevallen mooie klus. Bij een handgeschakelde bak is het dacht ik mogelijk om de afdichting ter plaatse te wisselen. Anders moet de motor eruit.
Met enig onderhandelen vind je wellicht iemand die dat voor € 800 wil doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ben er nog steeds niet uit wat er lekt. Versnellingsbakolie ruikt als ie schoon is nog wel redelijk na een aantal jaren stinkt het als verbrande kattenpis. Mijn bakolie is supervers, had pas al de aandrijfassen en dito keerringen vervangen. Ging er dus van uit dat er een keerring niet goed in zou zitten of dat deze bij de montage bescahdigd zou zijn. Lijkt toch niet het geval. Gekke is dat de lekkage af en toe lijkt op te treden… Houd nu maar het motorolie-peil in de gaten… Als dat sterker daalt dan anders zal het toch geen bakolie zijn….Blok verbruikt overigens nauwelijks olie en dat na 300000 km. Niet slecht zou ik zeggen….Kleur van de gelekte olie is ook geen indicatie: LPG blok houdt de olie net zo schoon als toen het er in ging….Komt tijd, komt raad (en kosten ben ik bang)
Ik had ook een lekkende krukaskeerring. Tenminste dat dacht ik omdat het een mooi oliespoor in het verlengde van het vliegwiel leek. Maar toen we begonnen was het vliegwiel droog en bleek het slechts een lekkende carterpanpakking te zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Zitten we nu niet dit topic een beetje te ‘vervuilen’?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa