2 van de 2
 < Vorige 1 2

Marko’s Witte Duivel - Koel-probleem opgelost, nu de Motronic :-P
Gepost: 16 maart 2012 12:34 AM
  [ # 16 ]

Als je op pad gaat, kvs mee en de dop van de radiateur niet helemaal vast draaien. Zo voorkom je dat de boel heel snel heet loopt en kun je toch (niet te lang) de weg op. Succes.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 maart 2012 12:12 AM
  [ # 17 ]

En het welbekende oude trucje om in ieder geval op plaats van bestemming te kunnen komen: de verwarming en ventilator in het interieur op maximaal zetten en eventueel een raampje open als de warmte je te veel wordt. Ik heb zelf in het verleden ook de nodige koelingsproblemen gehad met mijn TZD Turbo, maar dankzij deze hulp ben ik er nooit mee gestrand langs de kant van de weg. Tevens kan je tijdens een rit af en toe een korte tussenstop maken en de ontluchtschroeven even met draaiende motor open draaien om eventuele luchtbellen te laten ontsnappen.  Wink

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 15 april 2012 02:58 PM
  [ # 18 ]

Een (veel te late) update: Ik heb de wagen uiteindelijk maar naar Hegru gebracht. Conclusie: thermostaat bleef hangen. Voor 75 euro was ik weer klaar.
Wel een beetje vreemd aangezien ik de thermostaat een week daarvoor al had vervangen, maar goed. Misschien was dat een slecht exemplaar of heb ik lopen klungelen. Maar voor dat geld en aangezien het weer werkt, ga ik daar mijn hoofd niet meer over breken.

Waar ik nog wel eens mijn hoofd over wil breken is het motormanagement. Het waarschuwingslampje gaat “af en toe” branden, en gaat ook spontaan weer uit. Ik kan er geen patroon in ontdekken, behalve dat het meestal 20-30 seconden na het wegrijden gebeurt, en enkele kilometers later weer uitgaat. Tijdens het rijden merk ik overigens geen enkel verschil.

Ik heb de foutcodes proberen uit te lezen, maar krijg enkel de codes die het begin en eind aangeven, dus dat helpt me ook niet veel verder.

Iemand die dit “euvel” bekend voorkomt?

Profiel  

Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 26 juni 2012 12:22 PM
  [ # 19 ]

Aangezien je uit de omgeving Eindhoven komt, kan het zijn dat je me tegemoet kwam in/nabij Uden afgelopen zaterdag rond een uur of 1 in de middag?

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook