Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Eng ik heb even gekeken, ik heb hem wel dubbel liggen, dus als je wil mag je er wel een gebruiken.
PM send
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Aard schreef:Haha, nee , zo eenvoudig is het helaas niet Marc, ook onder moet je een trekker gebruiken. Inderdaad kapje eraf na verwijderen van de 3 boutjes, splitspen uit de moer, moer losdraaien, maar niet helemaal eraf ( anders sloop je de schroefdraad met de trekker) en dan trekker erop…..
Zo heb ik het ook gedaan, met een gewone polietrekker. geen speciaal werkstuk gekocht hiervoor.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Hier is er een tekoop:
http://link.marktplaats.nl/831806406
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Citroen heeft niet voor niets zo’n speciale trekker voor de onderfusee gemaakt. Die kunnen ontzettend vastzitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
jantje1948 schreef:Citroen heeft niet voor niets zo’n speciale trekker voor de onderfusee gemaakt. Die kunnen ontzettend vastzitten.
Zit wat in, maar mijn fusee’s moesten toch vervangen worden, dus een krasje meer of min is niet erg
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoezo vervangen dan? De speling is toch weg te stellen met shims?
De speling is alleen weg te stellen met shims of een schroefbaar stelstukje als de kogel niet te ver zijn ingesleten.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
OK, maar dat kun je toch niet weten voor je ze losmaakt? Of ze moeten wel volkomen weggerot zijn.
Daar kom je achter tijdens het stellen. Als ze niet meer strakker te stellen zijn, dus stelmoer van bijv. De bovenste fusee heb je maximaal aangedraaid en er blijft dan toch nog speling voelbaar. Speling kun je makkelijk herkennen als je aan het wiel voelt. Als je vervolgens de boel demonteert kun je zien dat de kogels onregelmatige slijtvlakken hebben en dus aan vervanging toe zijn.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
graddus schreef:OK, maar dat kun je toch niet weten voor je ze losmaakt? Of ze moeten wel volkomen weggerot zijn.
Door het niet-smeren van de fusee’s waren er roestplekken en putjes erin.
De fusee’s moesten toch los voor mijn voorbrug uit te halen.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
En door versleten vetzakjes komt er water bij waardoor ze worden aangevreten…..Meteen dan lederen exemplaren monteren. is iets duurder, maar gaan dan weer heeeel lang mee. Wel even goed invetten van te voren, vooral waar ze om de assen moeten kunnen draaien anders scheuren ze alsnog snel…..
En zo is het alweer bijna November en heb nog geen .... aan de auto gedaan (druk druk etc)
Ik zit nu met het volgende dilemma, er zitten nu vaste aandrijfassen met homokineten aan beide kanten op. Comfortabel maar duur en ze kunnen dus ook breken.
Dus wat voor as ga ik er nu voor kopen? Welke veelrijder heeft een goed advies?
Optie 1: terug naar origineel (dubbel kruis/enkel kruisstuk)
optie 2: Homokineet aan wielzijde, kruisstukje aan bakzijde
of
optie 3 Vaste as met homokineet aan beide kanten (zit er nu op)
Roept u maar!
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dus je hebt nog steeds de fuseekogeltrekker nodig? Ik kom dit weekend die kant op…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kan, uit ervaring, de kruisstukken afraden. Heb er vier versleten, er is volgens mij nu hele slechte kwaliteit op de markt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi