Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
engbokho schreef:Na alle droogte van de afgelopen dagen was het hoog tijd voor de jaarlijkse Owatrol beurt. De auto glom dus gisteravond een beetje…
Ook doorgesmeerd en alles geolied.
owatrol helpt dat echt goed ik heb een f in dezelfde staat maar wil hem wel zo behouden en toch ook veel rijden lees regenweer
Tot nu toe ben ik erg tevreden over het gebruik van Owatrol (Rx5 etc). Ik heb de afgelopen twee winters doorgereden met mijn (aan)geroeste 2cv en de lak (of wat er van over is) is niet slechter geworden. Wel is het belangrijk dat je de behandeling 1 a 2 keer per jaar herhaald.
De bodem (aan de binnenkant) van de Trax heb ik net met Owatrol gedaan, binnenkort komen daar nog twee lagen RX 10 overheen. De onderkant is in het verleden al gedaan met RX 5 & 10 en ziet er nog erg gaaf uit.
Sinds afgelopen Maart (bijna) dagelijks met veel plezier in de trax gereden. Helaas is de auto niet echt waterdicht, tijd dus om m op te bergen zodat er volgend voorjaar nog iets van over is…Trax erin, eend eruit!
En voor kerst heb ik de Trax net tevoorschijn gehaald. Wat een feest! Lekker in het zonnetje naar Amsterdam gereden
(en natuurlijk starten lopen)
Ik mag van mijzelf wat speciaal gereedschap voor de Trax gaan kopen. Welke tools behalve de remtrommeltrekker moet ik altijd in de kofferbak hebben liggen?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goh eigenlijk niets Een rempasser is wel heel handig en als je nog niets hebt dat die taak kan klaren, dan is de blokkeersleutel voor de remtrommel ook wel handig als je de naafmoer los wil krijgen (en een passende dop voor de naafmoer met een stevig wringijzer uiteraard).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een dop 38mm en een heel sterk wringijzer met een pijp van minimaal een meter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Een onderfusee trekker zodat je bijvoorbeeld een aandrijfas of difstuk kunt vervangen.
Dank allen, boodschappenlijst is klaar. Ik ga de gereedschappen bestellen!
Sinds afgelopen zaterdag is de trax weer op straat. De eend krijgt nml nieuwe zuigers en cylinders dus we sturen weer met het grote zwarte monster.
En ja de speciale gereedschappen zijn gearriveerd. Niet echt lichtgewicht
Iemand een slim idee hoe ik de voorruit eruit kan krijgen zodat ik alle -volledig verteerde- rubbers kan gaan vervangen?! Heb zo het idee dat de schroeven niet echt los willen. (ik moet toch de schroeven lossen boven in de koets?)
Het gaat nml binnenkort weer regenen
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Je kunt het gehele scharnier verwijderen uit de koets maar die zit onder de hemel. Normaal gesproken laat je de scharnieren zitten en maak jet de lijst (inclusief ruit) los van de scharnieren.
Vandaag in het bos…
En we zijn alweer ruim een jaar verder. Het zwarte monster doet het nog altijd naar behoren.
Toen ik net naar beneden keek zag ik dit leuke plaatje in de straat
Mooi x 3
Citroen c32 Hilton XLS