Alweer twee jaar geleden, dus was het tijd voor de Owatrol/RX5 beurt. De auto glimt weer eventjes…
Eerst volgende klus is toch echt de zuigerveren vervangen (wat al sinds de aanschaf moet) het olieverbruik is nu echt niet meer bij te houden.
Maar dat laten we maar voor de herfst of winter…
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Mooi resultaat, meng je die olie met RX5?
Eeeeehm , ik heb vandaag alleen maar RX5 gebruikt (de Owatrol was op).
Wow wat knapt ie daar van op. Wie heeft die nummerplaat zo grof op het scherm gemonteerd?
Op de bumper kun je nog zien waar de oorspronkelijke plaat heeft gezeten…...
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aard schreef:Wie heeft die nummerplaat zo grof op het scherm gemonteerd?
Dat vind ik gaaf. Wil ik ook!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nou, pak de boormachine en leef je uit zou ik zeggen…...
Zo het is me eindelijk gelukt, de trax is kaduuk.
Na een maand heerlijk te hebben gereden wilde ik de auto vanochtend z’n garage inrijden. KRAK zei iets onder de motorkap en toen kon ik nog wel schakelen maar er gebeurde niets meer
Mijn snelle conclusie was dat kroonwiel of pignon kapot is. Als ik de koppeling met ingeschakelde vernselling laat opkomen hoor ik nml nog wel de bak draaien. Conclusie juist? Aandrijfassen zijn ook nog heel.
Dus samen met de kids heel hard geduwd om de auto de garage in te krijgen (tegen een helling op )
Een keer hard gevloekt en daarna met de eend in de stromende regen weer terug naar A’dam…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm da’s niet zo fijn. Ik durf ook niet helemaal met zekerheid te zeggen of het de juiste conclusie is. De lagering van het diff is niet zo sterk, ze zijn er om bekend uit de bak te breken. Of er zomaar een hele rij tanden af kan breken lijkt me nogal stug…
Hmm het zou ook kunnen dat het hart van de frictieplaat er uit ligt, dat zou veel beter nieuws zijn. Hoe dan ook het wordt sleutelen…
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dat is balen Eng Bo, en de garantie van de kasteelheer is zeker ook al verlopen?
Hmm na 3 jaar, zal de kleine lettertjes er eens op naslaan
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Toch liever een kapotte koppelingsplaat dan een kapot kroonwiel… Succes met sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als het hart van de plaat er uit ligt kun je hem ook niet meer aanslingeren geloof iik. Check dat eens?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jee, zonde.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Weet je al wat meer Eng Bo?