Aaaaaah zeg dat dat niet voorkomt please…
Wat is logischer de pakking of de kop zelf?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, daar ga je toch wel aan denken….....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
engbokho schreef:Wat is logischer de pakking of de kop zelf?
De pakking. Aan de achter en voorzijde lopen aan de buitenkant de watermantels. Gaat de pakking aan de buitenkant lek dan loopt er KVS naar buiten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nog nooit aan een douvrin motor gewerkt, kan je een indicatie geven hoeveel uur ik daar mee kwijt zou zijn? (Pakkingwissel dus.)
Is het net zoveel werk als bij een DS? Of lastiger?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Valt goed mee. Uurtje of 6/7. Zeg maar een dagje. Hulp/uitleg kan ik je wel geven ter plaatse.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanx, Ik laat ‘t wel weten als ik aan de slag ga. Eerst wat spullen bestellen en zin maken
Zo we zijn een paar weken verder. De zin/tijd voor de koppakking-wissel is er nog steeds niet. Voorlopig voldoen de kannetjes water.
Maar ondertussen was ook de apk verlopen.
Helaas viel dit jaar het lijstje van de keurmeester een beetje tegen.
Dus vandaag met frisse tegenzin begonnen aan de auto.
Als eerste vieze klus laswerk aan het subframe gedaan en daarna gelijk de rest van de loszittende Dinitrol weggehaald en in de Owatrol gezet.
Het voorste deel van de uitlaat (heet dat vlampijp?)had een fraaie barst en dus ook maar gelijk dichtgebakken.
Daarna was het 3 X afstelling: carburateur,ontsteking en handrem.
Vervolgens een koplampglas en reflector schoongemaakt en opnieuw vastgekit. De luchthoorn doet het ook weer na wat drupjes olie.
Komende dinsdagavond nog een fuseekogel, remslang en stuurkogelhoes doen en dan kan het wagentje weer twee jaar rijden…
hhm weet trouwens iemand of die stuurkogelhoezen los te krijgen zijn? Zie ze niet in de lijstjes van de Graaf en CX basis..
vast wel bij brezan of andere automaterialenhandel
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brezan idd. Ze bestaan in 3 maten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thnx daar gaan we maandag dus even langs.
Alle klusjes geklaard voor de keuring, heeft de keurmeester geen tijd vandaag
Morgen dan maar.
Handig trouwens die losse stuurkogelhoesjes van Brezan, thanx Y en Evan voor de tip!
Zo we kunnen weer twee jaar rijden
Nu maar hopen dat ik deze zomer nog inspiratie vindt om die lekke koppakking te wisselen (alhoewel het malle apparaat nu nog nauwelijks water lekt )