Sinds een paar dagen start onze Visa niet of heel slecht. Het betreft een Visa Leader 1986.
Ik ben geen sleutelaar, maar kan wel “iets”.
Ik heb het volgende gecheckt:
- Benzineslang naar carburateur losgehaald. Iemand laten starten. Benzine komt voldoende uit de slang.
Pomp is dus goed en benzinefilter niet verstopt.
- Verdeelkap losgehaald en gecontroleert. Iets aanslag op de contacthoeken en dit verwijderd. Verdeelkap+rotor 2,5 jaar oud.
De auto slaat wel even aan, maar “smoort” vrijwel gelijk.
Ontsteking lijkt dus niet het probleem.
2 weken geleden kwam mijn vrouw met een lege tank te staan.
Ik vermoed dus dat er bezinksel in de carburateur is gekomen.
Blijkbaar niet tegengehouden door het filter.
Het “kondigde” zich al aan, want de afgelopen tijd liep de Visa een beetje bokkig en starten verliep steeds moeilijker. Gisteren sloeg hij aan en heb een stukje gereden, eigenlijk zonder problemen.
Vanochtend helemaal niets.
Vraag; Is het moeilijk om de carburateur (bv de vlotterkamer) te reinigen? Enige aanwijzingen?
En denken jullie dat ik op het goede spoor zit mbt startproblemen-carburateur?
Groeten,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Heb ditzelfde ook gehad ,maar dan met m’n 2cv…300.000km,en altijd starten,toen per ongeluk de tank helemaal leeg gereden,en wilde daarna nauwelijks starten, en als ie startte kon je niet rijden en sloeg zelfs af.
Ik heb de carbu schoon gemaakt,en bij een sproeier die aan de buitenkant eruit gedraaid werd (sleutel vond ik een akelig klein schilfertje…..daarna is het weer een tikkie en rijden.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lijkt mij wel, gezien het voorval van de lege tank.
Je kunt er heel erg makkelijk bij:
-Luchtfiltersnorkel & benzineleiding demonteren
-kabel van de choke loshalen bij de carb. (even een merkje geven met verf voor de terugmontage)
-de schroefjes van het vlotterdeksel lossen
-vlotterdeksel uiterst voorzichtig wegnemen
-alle sproeiers uitdraaien zonder beschadigen(ook die aan de voorkant van de carb (uit het zicht)
-carburateurreiniger in iedere opening spuiten en een aantal minuten inweken
-sproeiers doorblazen met de compressor of een fietsenpomp, zichtbare vervuiling voorzichtig wegprikken met een speld
-weer alles terugmonteren inclusief een vers brandstoffilter
Klusje van een half uur
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dank. Ga ik in het weekend proberen en laat het weten!
Dyna Z1: Tout alu.