Gefeliciteerd, de aanhouder wint. Het zijn inderdaad vaak heel kleine, lullige dingen. Dat niet starten herken ik. Mijn GTi had dat een paar weken geleden ook. WW (gelukkig een echte en niet zo’n gemakzuchtige ingehuurde) erbij, alles nagekeken wel vonken, maar geen benzine. Waarschijnlijke oorzaak het benzinepomprelais. Ik riep al dat ik dan wel even een ander relais zou gaan scoren, maar de WW zei: “Ho, eerst even meten.” Bleek het relais nog goed te zijn, maar het aardedraadje niet meer te deugen. Ik heb toen het relais opnieuw geaard en de dame startte meteen weer.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ik zou als eerste inderdaad gokken op het relais. zit in de buurt van het LHM vast in een soort plastic zakje. controleer zoals bearwil zegt de aarde daar ook even en meet ‘m door. om te testen kan je hem ook doorverbinden de pomp moet dan gaan lopen.
verder over bx-en en pesten: ik heb het van horen zeggen *even afkloppen* maar er zijn mensen die zeggen dat hun bx altijd gaat pesten als alle storingen opgelost zijn…
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Bij mijn vuile GTi zat het relais onder die zwarte afdekkap naast de accu. Daar zitten twee relais, het rechtse is voor de benzinepomp.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is alleen bij de d6a, niet bij deze. Hij zit samen met het relais van de ECU bij de LHM tank.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dit is een motronic MP3.1 schone GTI en die heeft het relais zoals ik zei gewoon iets boven het lhm vat hangen in 2 plastic zakjes. zit bij/aan/net onder het scherm rechts in het motorruim. je ziet ze wel hangen.
de oude vuile pre 1990 gti waar jij het over hebt is de LE3 Jetronic en da’s deze niet
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011
- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Oke, dit probleem is ook opgelost. Eerst relais contacten kortgesloten en gelukkig hoorde ik de brandstofpomp draaien.
Stuursignaal naar het relais was er niet. Eerst maar weer eens wat stekkers schoongemaakt, blijkbaar had ik ze dus nog niet allemaal gehad. Geheel weer aangesloten en starten lopen.
Geheel van stekkers en losse relais aan rechterkant van het motorcompartiment (bij LHM vat) lijkt toch steeds voor wat problemen te zorgen. Ga maar eens op zoek naar een waterdicht kastje en orginele relais voetjes om geheel wat netter terug te bouwen.
Wederom bedankt voor de tips.
Ga topic denk ik maar sluiten. Wie weet scheelt dat in problemen.
jurki schreef:
Ga topic denk ik maar sluiten. Wie weet scheelt dat in problemen.
Dit noemen wij wishful thinking.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé