M’n vader heeft me heel goed geholpen, zelf zag ik het echt niet zitten.
Maar toen eenmaal de koppen gedaan waren, schoot het al aardig op.
Ik stuur je even een PM over je autosteunen
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Maus schreef:@ Midfriesland, Ik maak een rit naar Groningen, en ga een aantal vrienden/forumleden langs, van een ander forum. Als je het leuk vindt kan ik wel een omweg maken naar Leeuwarden
Ik vertrek vrijdag, en kom dan die avond aan in Rottum, bij Heerenveen. Daar blijf ik waarschijnlijk tot zondag, zodat diegene waar ik blijf gelijk een gat in de bodem kan dichtlassen.
Oeh, da’s wel een erg leuke gelegenheid voor een meetinkje. Misschien zijn er wel meer (noordelijke) forumleden die het leuk vinden om een van die dagen ergens bij elkaar te komen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Meetling lijkt me leuk, maar ik kan alleen zaterdag…ergens in de buurt van Groningen of Drachten of zo???
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Als alles wil lukken, rijdt mijn gele GS dit weekend ook weer door Friesland. Als het me lukt kom ik even meeten….
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kijk, da’s leuk! Iemand iedeeën voor een leuke/geschikte/gezellige lokatie?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Stadspark Paviljoen ni hoa in Groningen? (vlakbij de A7)
P+R in Hoogkerk (geen horeca, maar wel vlakbij Garage Timmer)
Van der Valk in Drachten?
Of ergens daar tussen in? Ik hoop wel dat het droog is zaterdag…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Hoe leuk het me ook lijkt, ik moet helaas alles even onder voorbehoud stellen.
Ik heb namelijk een flink gat (cassettebandje van de radio kan erdoorheen) in de voetenbak RV, en een vriend van me in Rottum kan dat lassen, maar dat is wel een hoop werk dus we zijn vrijwel zeker de hele zaterdag bezig.
Of ik zondag kan, weet ik nog niet, dat hangt af hoe het zaterdag verloopt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wow, EEn hele dag om 1 plaatje in de vloer te bakken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Diegene heeft nog geen foto gezien dus kon moeilijk een inschatting maken.
Ik kan het zelf niet, dus ben allang blij dat ie me wilt helpen.
De tectyl laag moet eraf, slijpen, lassen, fertan laag, epoxy laag, en dan ben je zo een dag of 2 verder.
We zullen zien hoe lang het gaat duren…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
inderdaad.. met een half dagje ben je een heel eind hoor, geen stress.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maus schreef:Diegene heeft nog geen foto gezien dus kon moeilijk een inschatting maken.
Ik kan het zelf niet, dus ben allang blij dat ie me wilt helpen.De tectyl laag moet eraf, slijpen, lassen, fertan laag, epoxy laag, en dan ben je zo een dag of 2 verder.
We zullen zien hoe lang het gaat duren…
Je kan veel werk zelf doen voor je er heen gaat. Tectyl verwijderen, bekleding enz verwijderen, roest verwijderen. Kan je allemaal zelf. Zo kan je bij aankomst bij je lasser gelijk aan de beun.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vertrek vanaf rotterdam, als ik alle roest wil verwijderen heb ik geen voetenbak meer, lijkt me niet fijn voor zo’n lange tocht.
Goed nieuws en slecht nieuws: De bakolie is ververst, de aandrijfashoes is gescheurd.
Helaas word dat toch een spoedklus want het lijkt me niet verantwoord er zo mee te rijden.
Bij vol sturen met bijvoorbeeld keren van de auto, hoor je een tikkend geluid vanuit -denk ik- de aandrijfassen, dit heeft ie al zolang ik hem heb.
Nu blijkt het vet wat in de wielen stond niet van de motor te zijn, maar van de aandrijfassen.
Zijn dit universele (=op veel plaatsen verkrijgbare) ashoezen en wat voor vet moet hierin?
Is dit makkelijk te vervangen?
Het vet wordt met een hoes meegeleverd in een soort plastic worst. Die knijp je leeg in de hoes.
Maar als ie tikt (vooral in bochten waarschijnlijk) dan is de koppeling is de as versleten. Een nieuw hoesje lost dat niet op. Beter kun je dan nu een andere aandrijfas (indien verkrijgbaar) monteren. Twee vliegen, één klap.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’