...over zuinigheid gesproken. zocht wat anders maar kwam laatst via via dit tegen.
http://hypnow.fr/page29/page4/page4.html
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik snap eigenlijk niet waarom er een probleem van gemaakt wordt als mensen hun auto willen modificeren/verbeteren. Als ik een museumstuk had met 10.000 km op de teller zou ik het zelf niet doen, maar als een auto intensief gebruikt wordt lijkt me er niets mis mee. En het leuke van een forum is natuurlijk dat ervaringen over dit soort zaken uitgewisseld worden.
Toen mijn vader in de 70-er jaren zijn GS voor een beurt naar de garage bracht, plakte de chef-monteur ongevraagd het winterhoesje grotendeels dicht. Dat is simpel en efficiënt. Het verbruik gaat omlaag en als je maar goed door kachelt wordt het nog lekker warm ook.
Hierbij een plaatje van mijn Pallas toen die zomer en winter gebruikt werd; met afgeplakt hoesje.
ik krijg gewoon kippevel als ik die auto zie, volgens mij roest hij bij het leven na zo`n winter. Maar ben het wel met je eens Charmille, ik ben ook benieuwd of er iets positiefs uitkomt.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
charmille schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom er een probleem van gemaakt wordt als mensen hun auto willen modificeren/verbeteren. Als ik een museumstuk had met 10.000 km op de teller zou ik het zelf niet doen, maar als een auto intensief gebruikt wordt lijkt me er niets mis mee. En het leuke van een forum is natuurlijk dat ervaringen over dit soort zaken uitgewisseld worden.
Toen mijn vader in de 70-er jaren zijn GS voor een beurt naar de garage bracht, plakte de chef-monteur ongevraagd het winterhoesje grotendeels dicht. Dat is simpel en efficiënt. Het verbruik gaat omlaag en als je maar goed door kachelt wordt het nog lekker warm ook..
Amen!
Als wij SM-rijders onze auto’s niet zouden modificeren zou er uberhaupt niets te rijden zijn! Sinds de introductie van de GS zijn de technieken én de inzichten veranderd. En daar geen gebruik van maken is gewoon je kop in het zand steken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou over nieuwe technieken gesproken…
charmille schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom er een probleem van gemaakt wordt als mensen hun auto willen modificeren/verbeteren. Als ik een museumstuk had met 10.000 km op de teller zou ik het zelf niet doen, maar als een auto intensief gebruikt wordt lijkt me er niets mis mee. En het leuke van een forum is natuurlijk dat ervaringen over dit soort zaken uitgewisseld worden.
Toen mijn vader in de 70-er jaren zijn GS voor een beurt naar de garage bracht, plakte de chef-monteur ongevraagd het winterhoesje grotendeels dicht. Dat is simpel en efficiënt. Het verbruik gaat omlaag en als je maar goed door kachelt wordt het nog lekker warm ook.Hierbij een plaatje van mijn Pallas toen die zomer en winter gebruikt werd; met afgeplakt hoesje.
Die kap kan er bij mij niet op want een GSA heeft een andere grille. Ik heb wel een vergelijkbare kap in m’n handen gehad op de 2cv club, kwam niet eens in de buurt van passen..
Ik moet morgen naar Bergen op zoom(uurtje snelweg) en voor dat ik vertrek zal ik een stukkie plastic zoeken en dat eens voorop maken. Net iets warmer, want op de snelweg blijft de meter gewoon op de laagste stand; 40c.
Ik ben vandaag met ‘t autootje naar een turkse garage geweest die de bodem dichtgelast heeft. Er zat een flink gat in, net voor de bijrijders stoel, met de snijbrander is het gat wat netter gemaakt en daarna een plaat eronder gelast. Ziet er weer goed uit Ik post nog wel foto’s.
Nu staat ze veilig thuis op de plek waar ze ook op m’n profielfoto staat, ik ben met de Daihatsu naar m’n vriendin gegaan, midden in het centrum van niet oplettende mensen en vandalisme.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Je hebt toch wel een GSA winterhoesje neem ik aan? Dat is een plastic schuif die je achter de grille/voor de koplamphouder plaatst. De moet volgens het instructieboekje vanaf +10 graden gemonteerd worden, als ik het me goed herinner. En die is ook gemakkelijk voor de helft dicht te plakken. Dat hoesje valt minder op, daarom zit er een gele sticker bovenop geplakt om de eigenaar eraan te helpen herinneren dat ie er in zit.
Die heb ik, is helemaal dichtgeplakt maar dat helpt veel te weinig.
Gisteren naar Bergen op zoom, metertje bleef braaf op de 40c staan. Soms heeft ie ook geen trekkracht meer, voelt een beetje als optrekken met een koude motor zonder choke.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je te veel dichtplakt, en dan vooral voor de luchtinlaat van het luchtfilter, krijgt ie geen lucht en gaat ie inhouden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zat ik ook al aan te denken ja, ik moet die even verlengen
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik neem aan dat de aluminium buis tussen spruitstuk en luchtfilterhuis wel aanwezig is? Die is ook wel van belang voor goed lopen bij koud weer.
Die zit erop ja. Zou ik de koude lucht aanvoer niet kunnen verminderen?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij kun je ‘m bijna niet verstikken door de grille dicht te tapen. Er kan nog veel lucht om de aanzuigslang heen komen. Voor meer warme lucht in de carb. zou je de thermoklep in het filterhuis vast kunnen zetten op ‘warm’. Misschien helpt dat.
Zelf wil ik eens wat experimenteren met het voorverwarmen van de brandstof door een stuk benzineslang door een kachelbuis te trekken. Als dat niet werkt dan zou een bakje antivries met een verwarmingselement erin ook nog kunnen…
En aan de onderkant ga’k ook nog experimenteren met afdekking, dit vooral om de kachel warmer te krijgen. De kapjes onder de uitlaatpijpen zijn niet afdoende bij temperaturen onder nul.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voor een goed rendement moet de inlaatlucht voor de motor juist koud zijn. Meer massa.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dit al geprobeerd (foto)? Ben wel benieuwd naar het resultaat op ‘t metertje van alle mogelijke experimenten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30