5 van de 52
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-2007

Gepost: 23 maart 2011 09:11 PM
  [ # 61 ]

Hallo allemaal,

De krukaskeerringen (met microturbines) zijn wel inbegerepen in de Ajusa set met het nummer 50013700. Deze set was tot voor kort voor een habbekrats te koop in Roemenië op de volgende website:

www.pieseoltcit.ro

Helaas zijn ze daar uitverkocht. Nu zijn ze wel nog te koop bij franse online auto-onderdelenwinkels, zoals hier.

http://www.pluspiecesauto.com/f-Pochette-complet-de-joints-detancheite-50013700-AJUSA-668876.html

Helaas heb ik er nog nooit één bereid gevonden waren naar NL te verzenden.

Mvg,

Pollux

Si vous partez en Renault, vous rentrez à vélo!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 april 2011 01:28 AM
  [ # 62 ]

Ik had de mail-notificatie aangezet dacht ik, maar ik loop nu toch een hoop postings mis..

De keerringen vervangen van onder andere de nokkenas, en achter het vliegwiel. Hoe gaat dat in z’n werk? hoe zitten die vast?
Verder: Zondag naar het magazijn (joepie Very Happy), maar wat moet ik allemaal weten van mijn motor om het juiste onderdeel mee te nemen?

Dank allemaal voor de tips weer!

Maus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25599
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 april 2011 10:17 AM
  [ # 63 ]

Dat zijn standaard keeringen die geklemd zitten in het huis.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 07 april 2011 11:14 AM
  [ # 64 ]

Neem op z’n minst even je motornummer mee (type plaatje op de motor) naar de club. Daar kunnen ze je dan zeker verder helpen.

De meeste keerringen zijn inderdaad standaard (en kan je dus bij iedere keerringboer halen), maar die van de krukas zeker niet! deze hebben afmetingen die zeer uitzonderlijk zijn. Mocht je meer info willen hebben over het droogleggen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208145/

De keerringen zijn van het type BA of BASL, dit type is geheel van rubber met een metalen kern.
Doordat ze helemaal van rubber zijn sluiten ze aan de buitenzijde af doordat ze klemmen in het carter (of in de kop)

Maar daar hoef je je niet echt druk om te maken als je gewoon een complete set bij de club koopt, dan kun je ervan uitgaan dat deze van het juiste type zijn.

Er is speciaal gereedschap (stempels) om de keerringen makkelijk en netjes op z’n plaats te tikken. Hiermee minimaliseer je de kans op beschadigen. Niet noodzakelijk maar wel verdomde handig.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 mei 2011 10:14 PM
  [ # 65 ]

Daar ben ik weer!

Na flink zoeken vonden we het Haynes handboek terug. Nu kon ik dus gaan kijken hoe de kop in elkaar zat. Samen met m’n vader, alleen ben ik er toch wat huiverig voor.
Langzaamaan lezen en proberen, dan kom je een heel eind en voordat je het weet kan ie weer terug in elkaar. In een middag hebben we één complete kop gedaan, dwz:
Klepseals, keerring achter het distributietandwiel en de complete set ringetjes aan beide kanten van de tuimelaarsassen. Vergeet ik iets?


Verder zit in de pakkingset een iets kleinere (keer)ring, weet iemand waar die voor dient? Hij is net iets kleiner als de ringen voor de nokkenas.
Waar op moeten we letten met de rechter(?) kop morgen? Daar zit volgens mij de benzinepomp ook op.

Dank allemaal weer! Very Happy

bye

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 04 mei 2011 10:56 PM
  [ # 66 ]

Ja je vergeet je keerring voor je verdeler,
dat is vermoedelijk de keerring die je dus nog hebt.

De afmetingen staan in de link van mijn vorige reactie.

Succes!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 mei 2011 11:04 PM
  [ # 67 ]

Dan moet ie toch weer uit elkaar. Ik ga even het handboek erbij pakken, kijken wat erover in staat.

Dank voor de oplettendheid Very Happy

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 mei 2011 11:08 PM
  [ # 68 ]

Goed bezig! halelujah

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 05 mei 2011 11:34 AM
  [ # 69 ]

Maus, daarvoor hoeft je kop niet weer uitelkaar!
Die keerring kun je gewoon plaatsen aan de kant waar de verder komt te zitten.
Uiteraard moet je wel eerst de oude eruit halen.

Wederom succes!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 06 mei 2011 06:12 PM
  [ # 70 ]

Hoi!
Ik zag even snel dat ie niet helemaal uit elkaar moest ja.

Heeft iemand tips om te oude keerring te verwijderen zonder de boel te beschadigen?
De keerringen aan de voorkant zaten muurvast, maar daar kon ik wel makkelijk bij omdat de nokkenas er toch uit is.

De 2e kop is gisteren ook voorzien van nieuwe klepseals. Ging een stuk makkelijker dan de eerste omdat ik nu wist hoe ie in elkaar zit.
Morgen op de beurs hoop ik een momentsleutel te scoren en dan kan ik rustig aan alles terugbouwen gok ik.

Klopt het trouwens dat ik van de kartonnen(?) pakking voor tussen de nokkenas en kop 3 stuks heb?
1 reserve ofzo?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 mei 2011 03:48 PM
  [ # 71 ]

Ik ben op m’n werk in het theater en de servicemonteur geeft de koffiemachine een grote beurt. Hij haalde een revisieset(leek wel een GS pakkingset!) uit z’n koffer, begon vervolgens allemaal slangen, motortjes en andere mechaniekjes los te maken… moest plotst heel erg denken aan m’n GSAtje… Sad

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 mei 2011 03:21 AM
  [ # 72 ]

Ik was helemaal vergeten foto’s te posten van het koprevisie project.
Hoe hou je die nokkenas nou tegen….

Zo dus Wink

En alles weer schoon.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 mei 2011 03:25 AM
  [ # 73 ]

Iemand nog tips?
In de linkerkop, waar de ontsteking op gemonteerd zit, zit nog een oude keerring. In de pakkingset zit een keerring, is die voor op die plaats of voor ergens anders?
Zoja, hoe kunnen we de oude ring het beste verwijderen? Hij zit nogal diep, en de as kan er niet uit.

De ringen aan de riemen zijde zijn al gedaan.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 mei 2011 09:27 AM
  [ # 74 ]

Creatief met hout zie ik! Smile Je kan ook een stuk staal (pijp o.i.d.) door de gaten in het nokkenaswiel steken als blokkering.

Oude keerring? Een paar parkers erin en dan daaraan trekken.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 08 juni 2011 02:56 AM
  [ # 75 ]

Donderdag weer sleutelen!
Dan zal ik de keerring proberen te verwijderen, dankjewel voor de tip!

Ook wil ik dan de koppen er weer op hebben en de kleppen stellen.

Moet met goed lezen in het boek wel lukken hoop ik.

Profiel  
 
 
5 van de 52
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook